Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - dojmy z bety

10. září 2019 16:45 / redakce Hrej.cz / Preview / Diskuze (21)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20908924
Miami Vice napsal 14. 9. 2019 v 11.29

"Vlastně si ani neumím představit dobývat celou pevnost solo." Radku, co tou pevností myslíš, vyloženě nějakej obrovskej vojenskej komplex anebo jen nějakej větší tábor? Z týhle věty mi to přijde, jak kdybys chtěl na stealth vyčistit tu velkou základnu v MGS: V a to mi vždy trvalo třeba i hodinu.

@ Jarda B. - nechci se nijak moc zastávat U Be Softu, ale co konkrétně za nápaditý mise bys pro ten Egypt vymyslel Ty sám? Přijít s něčím novým a navíc ještě v Egyptě není nijak lehkej úkol. Koukni třeba na Red Dead Redemption 2, kdekdo zkritizoval ty mise, že jsou podle 20 let starý R* šablony a vůbec neumožňujou improvizaci a to se ten příběh Arthura Morgana odehrál jen 120 let nazpátek, takže R* zdaleka nebyli tak svázáný zasazením jako Ubi. Teď teda aspoň R* přidali český koníky Kladrubáky do Red Dead Online takže jako cool, ale jinak z těch misí v tom RDO taky nijak na zadek nepadám. Poslední roky mi přijde, že ty hry hraju spíš kvůli tomu putování těma virtuálníma světama, než že bych čekal nějak posun v originalitě misí. Holt to chce některý ty tituly (hlavně od Ubi) vynechávat, jinak se přejíš. Po dohrání AC: Origins, kde mě ten překrásnej svět "donutil" k pořízení 2000 screenshotů, jsem po těch 100 hodinách (no DLC) nechtěl žádnej další AC ani vidět a pořád nechci :D Kdoví, pokuď ale budou vikingové anebo starobylý Japonsko, či Čína tak si to rok, dva po vydání dodatečně zahraju.
GR se samozřejmě nemá na co vymlouvat a měl by mít zajímavej příběh a neokoukaný úkoly.


mushka_3: Ty sem chodíš kvůli tomu, abys četl pochvaly na hry? Já vždycky myslel, že se na herní weby chodí proto, abys o těch hrách zjistil hlavně to špatný. Vypíchnutí zdařilejch prvků bez pochyb bude později v recenzi, ale teď jde o to poukázat na ty největší problémy, ne? Jako jestli postava po zastavení klouže dalších 5 metrů, tak to dost háže klacky pod nohy mýmu oblíbenýmu stealth přístupu a je dobře, že to v těch dojmech bylo zmíněno. Přeci nechceš, aby Ti redakce hrej mazala med kolem huby a Tys pak zjistil, žes vyhodil dvojku za hru, kde Ti vadí kdeco.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 13. 9. 2019 v 20.23

Mitsurugi: ok souhlas

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 13. 9. 2019 v 11.22

Jo a starší díly Metal gearů 2 a 3 HD edition, když už tu k nim přišla řeč, jsou nyní nově i v Game passu na Xbox ve zpětné kompatibilitě. Kdo si chce zahrát spíš klasiku, má tu krásnou možnost a to v zásadě skoro zadarmo a nemusí řešit nic.

//konec skoro komerčního sdělení :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 13. 9. 2019 v 11.06

Minstriel: No, AI ve Fearu není nutně technicky lepší než v jiných hrách (přece jen jí dělal snad jenom jeden člověk), ale je tam dost iluzí a triků aby tak vypadala a je pro ní perfektně uzpůsoben level design.

Ostatně AI je důvod, proč jsou všechny lokace ve Fearu tak hranaté, je tam hromada nahrávek popisu, kde hráč je aby to vypadalo jako inteligentní komunikace, nepřátelé pořád něco mluví, aby si hráč myslel jak myslí, všude se dá dostat z více míst, takže dokáží hráče napadnout zezadu a samozřejmě mají skvěle nastavené priority.

Udělat takovouhle AI v obřím open worldu je mnohonásobně těžší, takže se ani nedivím, že se na to vykašlou a zdroje radši vloží do něčeho, co se dá lépe prodat.

Editováno: 13. 09. 2019 v 11.10

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 13. 9. 2019 v 10.59

SamFishermaister: "To že jsi neodhalil jiný postup hrou než je ten zrejmi nemusíš dávat za vinu hře."

s tímhle souhlasím. Potkávám hromadu lidí, který tenhle problém mají u her u Ubisoftu i třeba Bethesdy. Lze to vidět už i v některých herních videích, že lidi jsou hrát taktickou střílečku a hned od začátku se tam chovají jako Rambo (a ani neskusí maskování). Potom co způsoběj poplach u celýho pluku nadávají, že je to těžký a hend je zastřelej.
Právě proto se rád do těch her ponořím a hledám co to vlastně umí. MGS mne v tomto neuspokojil. Není to můj šálek kávy. Navíc zde je problém, že fanoušci MGS jsou spíš sekta a mají kult.

A jinak – Breakpoint není Divize 2, obě hry jsem hrál a to je zkratkovité prolášení, herní systémy i ty pidi-RPG mechanismy jsou SILNĚ odlišné a v Breakpointu jsou použity naprosto jinak. Ale to je přesně jak pravíš "To že jsi neodhalil jiný postup hrou než je ten zrejmi nemusíš dávat za vinu hře." Pro takové lidi je to všechno zkratkovitě Divize nebo assassín a všechno stejný. Přitom ve skutečnosti jde o velice rozdílné hry s úplně odlišnejma mechanismama.

JInak nereaguj tak podrážděně, že ti někdo sáhnul na Kojimu a MGC V. Nebuď přesvědčený, že tu mluvíš za celý svět. Jestli bude nebo nebude Breakpoint dobrá hra se uvidí, navíc u Ubisoftu je to dost relativní, oni když vidí že hra obsahuje chyby, tak je pak jsou schopní opravit a hru celou předělat.

Editováno: 13. 09. 2019 v 11.00

Nahlásit nevhodný obsah

20925620
SamFishermaister napsal 13. 9. 2019 v 10.33

Nikdykde: Samozřejmě, Kojimův styl není pro kazdeho. Bugy v bete jsou samozřejmost od toho beta je, aby se v ladil finální produkt. Řešit toto, je naprostá blbost... Nemusíš ovšem MGS shazovat. To že jsi neodhalil jiný postup hrou než je ten zrejmi nemusíš dávat za vinu hře. MGS V asi nedostavala po celém světě ocenění za nejlepší open world a mechaniky(v době vydání) kdyby na tom nebyla troška pravdy. A pokud tu dobře čtu komentáře jde spíš o to že se z toho udělal klon division o který nikdo nestal. Nejspíše většina lidí chtěla aby se ubi více držel GR a zbytečně nenaplacal lvl mechaniky o který v taktické střílečce nikdo nestoji. To že se z AC povedlo udělat rpg neznamená že to musí nutně vijit i u GR. Betu jsem nehrál ale dle více diskuzi to většině lidí zkazilo chut do hry. Což většina je nejspíš cílová skupina ubisoftu nemysli? Vím že být v menšině je na prdlacku ale bohužel sám z toho globální úspěch neuděláš a shazovat kvůli tomu MGS je zbytečné, ten už si svá ocenění a Global i úspěch zasloužil. Navíc pokud jsi nehrál kromě MGS V zadny předchozí díl asi jsis musel případ dost ztracený obecně. Sám píšeš 100lidi 1000 chuti ale při tom sám nerespektujes názor na breakepoint a raději shodis vše ostatní. Když lidé 20 lidi vidí Breakepoint klon Division a ty jediný ne tak to prostě není pravda. Podle mě se jen snažíš do krve obhájit co se ti líbí ale nejsi ochoten uznat že docela velká podobnost tam asi bude.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 13. 9. 2019 v 09.55

100 lidí, 100 chutí.

Já jsem MGS V hrál, a teda nikdy jsem neměl pocit tý dokonalosti ani citu pro detajl, spíš zbytečný komplikování a hračičkování, i častý opakování téhož, což bylo více na škodu a spíš to rušilo. Taky nucení do toho jedinýho "správnýho" postupu a podobně. Naopak právě teď ten Breakpoint, i přes nedodělanou zabugovanou betu (Divize 2 byla taky tak rozbitá a přesto verze co pak vyšla byla v pořádku) obsahuje herní mechaniky, i herní svobodu, který se mi líběj velice velmi.

Nahlásit nevhodný obsah

20923408
OldSnakeBOSS napsal 13. 9. 2019 v 07.38

Nikdykde: Nezlob se ale jako fanoušek MGS by jsem se tě rád zeptal kde v tom vidíš MGS? Možná jsem si nevsimnul ale do MGS to má pro mě jako pro skalního fanouška série hodně daleko. Osobní pocit, nic ve zlém...

Nahlásit nevhodný obsah

20923408
OldSnakeBOSS napsal 13. 9. 2019 v 07.32

mushka_3: Souhlasím, Wildlands v co-opu byl super. Očekával jsem reskin s vynahrazenim špatného příběhu a LEPŠÍ side mise. Dostal jsem do ruky loot'n'shoot Division 3. Breakpoit je jednoznačně zklamání. U assans creed se možná předělávka na rpg povedla ale do GR to prostě nepatří. Když mám M416 nechci řešit její lvl, má mít prostě pevné staty a tečka. Už ve wildlands byli prvky typu sbírání zbraní a skill pointu nuda, proč z toho dělat ještě větší nudu...

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 11. 9. 2019 v 23.58

mushka_3: To je super ze v tvym prispevku je negativismu habadej a ze vytykas nekomu tunelovy videni a sam propagujes jenom to svoje tunelovy videni a ostatni jsou spatny. Plusovy body za slovo "ofenzivni" ktery v cestine existuje fakt jenom v tom tvym sportu a s jinym vyznamem, i kdyz samozrejme vim co myslis.

Recenze je podle me od toho, aby napul objektivne a napul subjektivne popsala hru. Tzn technicky informace, kvalita zpracovani + komentar cloveka co to hraje, jak se to jemu libilo nebo nelibilo a pak nejaky hodnoceni kde se vsechno secte.

Rozhodne bych varoval pred vychvalovanim uplne vsech her na svete protoze se vzdycky najde jeden clovek kteryho to zrovna bavi. Opacnej pripad je taky spatne.

Ber recenze jako (obvykle kvalifikovany) nazor a neber to jako absolutni pravdu. Taky nezapomen ze od poloviny minulyho stoleti frci "falsifikace" tzn misto hledani 1000 dukazu o tom, proc neco nejak je, hledat ten jeden, ktery dokaze ze to tak neni. Proc? Protoze je to rychlejsi a efektivnejsi a clovek se driv dobere pravdy. Je to nekdy otravny, ale co nadelas.

Krome toho se vsadim, ze "negativisticky" jsou vsichni lidi na celym svete, internet uz davno dokazal, ze hranice statu nic neznamenaji a globalni kultura je stejna/velmi podobna vsude, kde k nemu maji pristup a mohou se svobodne vyjadrovat (a kde maj penize na hrani her apod.). Zajdi si na komentare YouTube nebo na Steam, uvidis hned, ze je to tam stejny jak tady.

Editováno: 12. 09. 2019 v 00.04

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 11. 9. 2019 v 22.53

mushka_3: myslím si, že co tu píšeš je tak trošku mimo mísu. Já třeba neřeším článek, ale to, že mi hra přijde jako horší Wildlands, který mě mimochodem bavil a psal jsem to tu.
V the Division 2 mám 203 hodin a bavila mě opravdu hodně. V tom že napíšu, že dle mého je zatím Breakpoint spíše brak než taktická akce není přeci nic negativního.
Mě třeba vadí, že píšeš dosti lživé věci ve svém příspěvku, holt nedá se nic dělat :).

ps: zahraj si F.E.A.R. 1 (hra z roku 2005) a sleduj a poslouchej jak se chovají Npc, jak komunikují co říkají a jak jsou schopní.
Pak pochopíš, když řeknu že v Breakpoint je AI imbecilní.

Editováno: 11. 09. 2019 v 22.56

Nahlásit nevhodný obsah

20925623
mushka_3 napsal 11. 9. 2019 v 21.59

Tak pak je to ta klasická česká povaha, která je prožraná negativismem, kritikou, viděním všeho špatně...tím jsou Češi ve světě pověstní (jsme snad tuším na prvním místě jde li o stres či negativismus). Proč prostě v těch recenzích hledáte jen to co je špatně? Já nevím, já psát o Division, Breakpoint, Wildlands, tak prostě vypíchnu to, co mě baví...jde o ten pohled. Tady to je zase plné pro mě blbých keců...A hádejte se se mnou - ale neberu to tak, že Váš názor, je něco víc, pakliže já si hru užil. Pořád jsme všichni lidé, máme dvě nohy, dvě ruce a jednu hlavu. Prostě mě štve, že když vyjde cokoli od Ubi, tak se jen hledá problémy, kydá se na to hnůj, přitom to jsou hry, které hraje skoro každý (proč asi?). Pak to nedělejte, nehrajte, najděte si jinou práci. Já být sportovní redaktor, tak to dělám proto, že mě to baví a na fotbal koukám, proto že mám rád každý jeho prvek, ať už jde o taktiku, či individuální schopnosti hráče. Tady se hraje hra proto, aby se na ní našlo to, co je špatné. Ano, můj příspěvek byl možná moc ostrý a svým způsobem ofenzivní a to co jsem chtěl říct před tím, nebo teď, asi hned nepochopíte (možná že ano)...My hráči, hry máme rádi, my se na to těšíme, budeme to hrát...to jediné co Vás po hraní bety napadne a co si z toho odnesete je tento článek? To je prostě všechno špatně. Breakpoint je Wildlands v novém kabátku, Wildlands 2, stejně tak, jak to bylo u Division. Beru že se Vám ty hry třeba nelíbí...tak pak ale o nich nepište...kdo to tady čte? Hráči kteří čekají na to, že Breakpoint bude špatný a že to Ubisoft zase posral? Nebo hráči, kteří si Wildlands užívali a těší se na dvojku? Chápete kam tím mířím? Příště postřehy z dvojky, nechte psát ty, kteří si jedničku užili a kteří na dvojku čekají...

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 11. 9. 2019 v 20.37

Nikdykde: Wildlands (dohranej) když vyšel, tak byl dost rozbitej. Optimalizace a celkově to nebylo moc ok.
Po cca roce jsme to rozjeli ve 4řech a bylo to moc fajn. Spousta nového obsahu včetně predátoří mise a musím říct že to byla dobrá zábava.

Bohužel musím říct že Breakpoint jsem se nedonutil hrát dál. Absolutně žádný posun nikam a pocit ze střelby? Nula. Moje postava nedokáže přeplazit překážku na zemi nic a to ještě přidají lvl zony pro nepřátelé = špatný. Kazí to zážitek snad v každé hře co jsem hrál a ukazuje to na neschopnost level designu. Zkrátka mi přijde že nehraju nástupce Wildlands ale předchůdce.

ps: Wildlands nahráno 89 hodin
MGS V nahráno 85 hodin

Inspirace u MGS V tam je možná v tom že se tam střílí a že je to open world..... jinak cit pro detail co má MGS V je naprosto někde jinde. Nejsem nějaký fanda MGS, ale opravdu je tam vidět ten pohyb jednotek a to jak se chovají či jejich vybavení je úplně někde jinde.
Bohužel pokud by to byla vyšperkovaná MGS V se 3 spoluhráči, tak to koupím klidně v den vydání za tři litry a ani nezaváhám.......

edit: elitní jednotky v Breakpoint na mě pusobí jako banda airsoft střelců

Editováno: 11. 09. 2019 v 20.47

Nahlásit nevhodný obsah

4519932
digmen napsal 11. 9. 2019 v 12.29

Nikdykde: V podstatě jsi napsal přesný opak toho, co píšu ve svých dojmech. Ubisoft mám rád a Wildlands jsem si taky užil. Jen v tom posledním bodě s tebou absolutně nemůžu souhlasit. Po zahrání bety je jediná věc, která mě na Breakpointu zajímá a tou je příběh. Bohužel ten zbytek je prozatím hrozně rozbitý. Takže do Breakpointu hned rozhodně nepůjdu. A kdoví, jestli někdy vůbec...
Minstriel: S tím MGSV souhlasím... :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 11. 9. 2019 v 12.18

Minstriel: no je fakt, že silná inspirace MGS tam je. A military akce to je taky, a kvalitní, ale samozřejmě jiná, než to dělají jiní. Je ale zcela v pořádku že to někomu sedne a jinýmu ne.
Já třeba hrál Wildlands i s kamarádama policajtama a ti byli hoodně spokojení.

Myslím, že trh v současnosti nabízí právě hodně akcí, různě pojatejch a najde si tam každý to svoje. A ubi vyplnil třeba tu moji, protože podobně pracovaná zatím jinde není.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 11. 9. 2019 v 11.15

musím se přidat a za mě taky slabota. Betu jsem odinstaloval. Pocit ze střelby 0 a dost velká nuda.
Bohužel Ubisofte, tohle by chtělo trošku nastudovat military a mohlo by to být opravdu dobré. Pěkných prvků je ve hře dost, ale bohužel jsou nedotažené. To nemůžou zkopírovat místo vlastních her třeba MGSV 5? :D

Editováno: 11. 09. 2019 v 20.48

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 11. 9. 2019 v 10.04

Mně přijde, že tady je to samej předsudek. Hry Ubi se nepodobají jako vejce vejci a nesekaj je jako cvičky. Breakpoint toho přinesl hromadu nového, vrtal jsem se v tom dva dny a dost mne překvapilo co všechno se posunulo, kam zase ten open world ale i taktickou akci popotáhli dál. Že to spousta lidí ráda ignoruje je jen jejich problém, nikdo jim ani na hrej nebo kdekoliv jinde nebrání v tom na to nadávat.
Podobně jako tvrdit, že Breakpoint je jako Division, to je hodně povrchní, to prostě nemůže říct nikdo kdo obě hry si alespoň poctivě zjistil, kouknul se jak fungujou a co tam ve skutečnosti třeba ty skilly nebo RPG elementy dělaj. Ale holinky jako hodinky, obojí se natahuje.

Já si poctivě zahrál Wildlands (ten byl výbornej i v singlu, ale jde o to jak sami kreativní v plnění úkolů jste, klidně se vám to mohlo propadnout do stereotypu, protože nikdo vás tam do ničeho nenutil, nic neříkal a hodně lidí je spíš línejch nad čímkoliv přemýšlet) a pak i betu Breakpointu, od které jsem nic nečekal a byl jsem překvapenej jak to zase rozvinuli a jak je to moderní taktická hra. Dokonce natolik, že nebudu kupovat žádný Borderlandsy tři, ale půjdu hned do Breakpointu.

To, že něco je žánr nebo druh hry, která se mi nelíbí neznamneá, že je špatná a je nutný nadávat na zlý Ubisoft, mít jedovaté poznámky a plácat obecná moudra (která nemají ale nic společného se skutečností). Pro to přece člověk nechodí číst články na hrej.cz, od toho jsou sociální sítě.
Tady je spíš neprofesionální se najednou dozvědět, že je tu už hotový názor na Watch dogs Legion, nebo že tu redaktory nudí hry od Ubisoftu (proč to potom tak rozepisujou?).

Nedává to smyls. Od míst jako hrej.cz se snad čeká trochu víc, místo toho jsou tu posty jak z facebooku.

Editováno: 11. 09. 2019 v 10.05

Nahlásit nevhodný obsah

20925273
Radek Raudenský napsal 11. 9. 2019 v 09.42

mushka_3: Dovolím si pouze poznamenat, že betu jsem hrál s dalšími dvěma pravidelnými spoluhráči.

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 11. 9. 2019 v 08.47

mushka_3: Komentář dost mimo. Wildlands byl děs běs, mise stále dokola, pět skinů NPC který se motaly stále dokola po mapě (připomínalo mi to Vice City) a ten design otevřenýho světa. Budovy jak z prehistorických her, strohé, oholené, s minimem detailů. Jediné co mě u té hry drželo nějakou dobu, tak byla moje záliba v military ... jinak velký špatný.
S kamarády si užiješ cokoliv, kvality hry se ale poznají jinak.

Editováno: 11. 09. 2019 v 08.48

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 9. 2019 v 08.33

mushka_3: Mám pro tebe novinku, doslova každá hra je lepší v coopu, vlastně ne, doslova všechno je lepší s kamarády, od her po pobyt v severokorejském pracovním táboře. Tenhle fakt nic nemění na tom, že Ubisoftí hry se podobají jako vejce vejci.

Samozřejmě, pokud tě to baví, tak super pro tebe, ale vykládat tady, že recenzenti jsou nějací no-lifeři bez kamarádů a proto nemají rádi Ubisoftí hry, jako vážně?

Nahlásit nevhodný obsah

20925623
mushka_3 napsal 11. 9. 2019 v 02.44

Wildlands jednička byla super hra kterou jsme v co-opu hráli strašně rádi. Je to i typ hry, kde podobné "dojmy" číst ani nemusíte, stačí když to bude jako minule v grafice roku 2019 :-) Je to poslední dobou takové hnidopišství kde každý hledá na hrách Ubisoftu něco, co mu vadí...přitom to jsou mnohdy hry, které masám dají pořádnou porci zábavy, na pořádně dlouho a to je nepodstatnější. Ale recenzenti jsou mnohdy geekové, kteří těch známých (s kterýma by co-op mohli hrát) moc nemají, tak pak tam kde my si užíváme, oni hledají v singlu chyby. Chce to chodit ven, poznat kamarády a pak hrát hry toho typu, hry které jsou předurčené pro online hraní ve vícero lidech a ve finále zhodnotit zábavu, kterou se hrou prožijete...o tom přece hry jsou :-)

Nahlásit nevhodný obsah

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

  • Výrobce: Ubisoft Paris
  • Vydavatel: Ubisoft
  • Žánr: 3rd person akce
  • Datum vydání: 04. 10. 2019