Ghost Recon: Advanced Warfighter Článek Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

18. 1. 2006 23:29 1
Reklama

Tom Clancy je autorem moderních politických thrillerů, které si dost zakládají na špionáži a vojenských schématech. Roku 1996 spolupracoval se známou vývojářskou firmou Red Storm Entertainment a díky jeho pomoci vznikly skvostná díla jako Rainbow Six, Splinter Cell a Ghost Recon. Ten již při svém uvedení na herní scénu vyvolával mnohá nadšení. Namísto policejních jednotek, operujících převážně v menších prostorách, se hráč zhostil jednoho ze členů speciální jednotky jménem Ghosts.

Ghost Recon tedy slavil úspěch, vznikly dva kvalitní datadisky Desert Siege a Island Thunder a také několik výtečných klanů. Mezi ně patřil například dnes již neexistující český SVAF. Druhé pokračování bylo oznámeno jak na herní konzole, tak PC, ovšem po několika prodlevách při vývoji byla PC verze poslána k ledu (více se dočtete o kauze zrušení GR2 pro PC zde). Ubisoft však vzápětí potěšil fanoušky oznámením, že třetí díl již na PC rozhodně vyjde a to nejen v podobě konzolové konverze, ale jako plnohodnotný titul vyráběný od základů jinou firmou. Plná verze je tu coby dup, přičemž demo by se mělo objevit o pár týdnů dříve.

Jsme Ghosts, kdo je víc?

Jednotky Ghost jsou elitní U.S. vojenské speciální síly, tvořené těmi nejlepšími z nejlepších. Jako první do jakéhokoli konfliktupřicházejí a jako poslední ho opouštějí. Právě oni jdou do nejnebezpečnějších akcí, když toho nikdo jiný není schopen. Hluboko za nepřátelskými liniemi operují rychle a rázem poté se za nimi slehne zem. Jsou to zkrátka duchové. Opět nás čeká zajímavě propletený příběh, který se bude ve třetím dílu točit okolo dopadení hlavounů mexické armády přímo v Mexico City. Vysocí představitelé jsou zapojeni do ilegálního prodeje nových technologií, zbraní a drog pro kolumbijské rebely.

Americký prezident se během návštěvy v Ciudad de Mexico připojil ke kanadskému premiérovi a mexickému prezidentovi v metropoli, aby podepsali smlouvu o NAJSA (souhlas se vstupem do zóny severoamerické bezpečnosti) a společnou politiku kontroly ilegální imigrace, pohybu drog a teroristů na polokouli. Během veřejného podepisování dokumentu jsou však napadeni mexickými vojáky. Jednotka Ghosts je ihned povolána na setkání s agentem tajné bezpečnosti chránícím amerického prezidenta a má se ujistit, že je v bezpečí dokud nebude odvezen. Díky akci Ghosts dá mexický prezident zelenou americké intervenci na mexickém území, aby zde opět byla zavedena demokracie. Naneštěstí se však americký prezident nikdy nedočkal odletu z Mexika a ocitl se v nepřátelských rukou…

Výtečná grafika a revoluční fyzika?

Jak můžete dle obrázků vidět, grafické zpracování hry je opravdu na vydařené. Na PC verzi pracuje švédské studio GRIN pod vedením hlavního designéra Ulfa Anderssona. Ten při jednom interview prozradil, že jedna z odlišností mezi PC a konzolovou verzí, je v propracovanějších taktických možnostech. Na rozdíl od té konzolové se dočkáte efektního 3D pohledu na bojiště, díky němuž budete moci efektně a hlavně v reálném čase plánovat průběh mise a počínání svých jednotek. Kromě této užitečné pomůcky můžete jednoduše ovládat své pomocníky a jako takový bonbónek povolat i letecké posily.

Grafickou stránku hry má na starosti nový Diesel Engine 6.0. Ten byl vytvářen ve spolupráci s předními výrobci grafických karet, tedy NVIDIÍ a ATI, a také s firmou AGEIA, starající se o tvorbu zdokonalené fyziky. Engine podporuje širokou škálu moderních efektů, včetně oblíbeného HDR, použití normal mappingu na veškerých objektech, měkkých stínů, podpory Pixel Shaderu 3.0 a mnohých dalších. Navíc je zde zabudovaná podpora zničitelného prostředí, která na mapách o velikosti 600x600 metrů slibuje nevídané možnosti při řešení všemožných situací. Samozřejmostí je i dynamicky se měnící denní doba během misí, těšit se tedy můžete na denní i noční mise, přičemž úsvit a stmívání samozřejmě nebude opomíjeno. Veškeré prostředí bude provedeno do posledního detailu, prach bude znepříjemňovat viditelnost a nebezpečí tak bude mnohem větší. Pro sadisty tu máme dobrou zprávu, těla zabitých nebudou mizet, jako tomu je u mnohých her, nýbrž zůstanou povaleny na zemi a budou stále reagovat na prostředí.

Ale vraťme se k firmě AGEIA. Jak jsem již zmínil, zabývá se vytvářením realistické fyziky. Ovšem její výpočty nebude zpracovávat CPU ani GPU, nýbrž PPU, tedy procesor zaměřený na počítání fyzikálního modelu. Jelikož firma uzavřela parnerství s mnoha vývojáři, jeví se tento počin jako zajímavé řešení, které se možná časem ujme. Představa, že fyzika ve hrách bude skutečně odpovídat skutečnosti je snem snad každého hráče. Nyní stačí jen počkat na uvedení procesoru na trh. Klid, zahrajete si i bez fyzikálního akcelerátoru, akorát to holt nebude tak úžasná podívána a vaše peněženka vás bude mít o něco radši.

Není nad rok 2013

Jo, za sedm let už bude všechno jiné. Hry budou vypadat jako živé, filmy budou obohacovány o ještě větší rozpočty a vojáci budou disponovat tou nejmodernější technologií. Výzbroj bude mnohem kvalitnější (těšit se můžeme na CRYE MR-C, víceúčelovou pušku) a po zásahu budou mít obrněnci značnou šanci na přežití. A právě takoví vojáci budou i ve třetím díle. Hra má obsahovat okolo 12 misí, přičemž každá by se měla skládat z 6 menších částí. Díky tomu se bude hrací doba pohybovat kolem 20 hodin, což je vskutku pěkné číslo, zvláště v dnešní době, kdy hru běžně udoláme kolem 10 hodin. Podstatnou roli bude hrát komunikace mezi členy týmu. Pohybem ruky tak budeme moci poslat svého muže zajistit dané místo.

Umělá inteligence má dynamicky reagovat na změnu situace. To platí jak pro vaše muže, tak pro nepřátelské jednotky, které vám dokáží pěkně zatopit pod kotlem. AI má mít tři typy – osobitou, skupinovou a tzv. „vedoucí“, která bude mít pod kontrolou určitou skupinu. Nemilou zprávou je však informace o pohybu. Běhat, skrčovat se, vyklánět se zpoza rohu, plazit se, to vše nebude problém, ale opět nelze skákat. Takže pokud vás toto omezení štvalo u předchozích dílů, raději si připravte pevné nervy již dopředu.

Kromě singleplayerové kampaně se můžete těšit i na vymazlený multiplayer. Jestliže se tvůrcům podaří dosáhnout kvalit MP obsaženého v prvním díle, určitě se vynoří další klany a o hráče nebude nouze. Jde o kvalitně vybalancovaný poměr stran, dostatečný počet zbraní a kvalitní hratelnost.

Během psaní toho preview jsem vyzpovídal bývalého člena českého klanu SVAF Speeda. Ten se rozpovídal o nadcházejícím díle, na který se velice těší, hlavně prý na multiplayer. Z rozhovoru vyplynulo, že by nebylo na škodu přidat pár nových módů, v prvním GR byly totiž jen Last Man Standing, Hamburger Hill a Domination. Rád by navíc viděl módy ve stylu Counter-Strike, jako je záchrana rukojmích nebo deaktivace bomby. Multiplayerová část by měla být po herní stránce odlišná od té singleplayerové, to znamená pozměněný interface, omezený HUD a podobně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama