Thief Článek Thief

Thief

Marek Švrkala

Marek Švrkala

5. 3. 2013 23:36 8
Reklama

Někteří z nás na dnešní den dlouho čekali. Thief 4 byl poprvé oznámen už v roce 2009, avšak od té doby jsme o něm nic moc konkrétního neslyšeli. Až dnes studio Eidos Montreal, které stojí za velmi chválenou kyberpunkovou akcí Deus Ex: Human Revolution, čtvrtého Thiefa představilo, a to ve ve spolupráci s americkým magazínem Game Informer, z nějž informace tradičně unikly o trochu dříve, než časopis plánoval.

Nový Thief nedostal žádný podtitul, naopak ubyla i číslovka a hra se jmenuje naprosto jednoduše Thief. Tvůrci tak pochopitelně mluví o rebootu série. „Thief je vzácný klenot a my se o něj pečlivě staráme. Fanoušci si původní díly pamatují velmi dobře, a proto chceme zachovat jejich jádro a zároveň Thiefa představit hráčům další generace. Myslím si, že to se nám v Eidosu Montreal skvěle daří,“ prohlásil Stephane D'Astous, manažer tohoto úspěšného kanadského studia, a přiznal, že spolu se svým týmem cítí tlak natěšených fanoušků.

Experimentování s různými myšlenkami

Eidos Montreal nového Thiefa připravuje už téměř pět let. Zprvu se mu věnoval malý tým, který vymýšlel koncept hry a zkoušel různé nápady, jako je third-person pohled, nový hrdina nebo důraz na pohyb po terénu ve stylu série Assassins Creed. Mnohé z těchto myšlenek byly ihned smeteny ze stolu, jiné tvůrci dlouze testovali, což jim způsobilo komplikace. „Když zkoušíte různé věci, je obtížné se soustředit na to podstatné. Zkusíte tohle a tamto a pak zapomenete, o čem hra vlastně je. Stalo se nám to několikrát, ale nakonec jsme došli k výsledku, jemuž vývojáři skutečně věří,“ uvedl Steven Gallagher, který se věnuje hlavně příběhovým aspektům hry.

Thief nás opět vrhne do bezejmenného města, v jehož stylizaci hrají prim gotické a industriální prvky. Garret se do své rodné hroudy vrátí po delší době a záhy zjistí, že město je v rozkladu. Pevnou rukou v něm vládne tyran označovaný jako Baron. Tento krutovládce udržuje pořádek pouze s nasazením armády. Prosperuje jen úzká elitní vrstva lidí, město a hlavně jeho obyčejné obyvatele navíc decimuje mor. Jenže Garret nebude chudé lidi zachraňovat od krutého osudu, naopak se pokusí sám z politické situace a sociální nerovnováhy vytěžit maximum pro svůj osobní prospěch a bohatství. Dost bylo kladných hrdinů, kteří chtějí spasit svět, Garret je jiný, a to se nám líbí.

Plíživá akce s inteligentními nepřáteli

Hratelnost zůstane založená na plíživých stealth prvcích a postupném likvidování protivníků. Soubojům s více nepřáteli najednou by se měl Garret tradičně raději vyhnout, protože na ně stačit nebude. Nepřátelé budou těžit z vyspělé umělé inteligence a díky znalosti prostředí dokážou odhadnout, kam se vydáte. Pokud se tak schováte na místa, která znají, snadno vaši skrýš objeví. Stráže navíc při hledání použijí různé vzorce chování, takže vás mohou svými odlišnými postupy nepříjemně překvapit.

Když už dojde ke střetu, má Garret připravenu hůl, s níž nepřítele zezadu omráčí. Vydatným pomocníkem je luk, jenž má využití nejen pro samotnou střelbu na protivníka, ale i pro taktické prvky – můžete s ním třeba odlákat stráže a díky speciálním šípům rozežhnout oheň nebo vyvolat dým, což usnadní vaše ukrytí. Velmi potřebnou pomůckou pro pohyb je hák, ten lze ovšem použít jen na některých objektech.

Designéři připravili navigační značky, ovšem to, jak mapou skutečně projdete, zůstane na vašem rozhodnutí – každé z míst má několik vchodů a východů. Mimo hlavních úkolů pak v jednotlivých lokacích můžete plnit různé vedlejší mise. K těm by mělo dopomoci naslouchání obyvatelům města, kteří občas svými rozhovory upozorní na zajímavou příležitost. Garret například někdy uslyší, jak se údržbáři baví o incidentu, při němž bylo do ventilačního systému umístěno opium a rozhodne se tuto myšlenku využít pro svoji vlastní akci.

Koncentrace je nesmírně důležitá

Novinkou, která by měla mít na hratelnost velký vliv, je speciální pozorovací schopnost – focus. Tu není možné používat neomezeně, můžete si ji ale dobíjet různými akcemi. A co focus přinese? Garret především díky této schopnosti v prostředí uvidí objekty, s nimiž lze interagovat – namátkou šuflíky, které může prozkoumat, nebo trubky, po nichž je možné lézt. Focus rovněž přinese výhodu do soubojů, kdy zpomalí plynutí času a umožní zacílit zranitelná místa na těle nepřítele. V případě nouze pak tato cenná schopnost usnadní únik. Focus se zdá být jednou z klíčových vlastností hry a my můžeme jen doufat, že její použití bude rozumné, aby nezkazilo celkový zážitek.

V následujících dnech se jistě dočkáme zveřejnění mnoha dalších informací, které vám postupně přineseme. Do vydání nového Thiefa zbývá ještě dostatek času, Square Enix uvedení hry na trh směřuje na příští rok, tedy stylově deset let po vydání jejího předchůdce. Čtvrtý Thief je v plánu pro PC, PlayStation 4 a také pro novou generaci konzole Xbox, jejíž oznámení se blíží.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama