The Sims 4 Článek The Sims 4

The Sims 4

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

26. 8. 2014 10:06 6
Reklama

Čtrnáct let, tři generace, bezpočet titulů a různých rozšíření – to není vůbec špatné na hru, které zpočátku málem nevěřili ani samotní tvůrci. Každý nový díl přinesl změny a novinky, které hře pomohly získat nové fanoušky, ale z prvních náznaků získáváme pocit, že blížící se čtvrtý díl dělá v lecčem kroky zpět. Kontroverzní absence batolat a bazénů není to jediné, co ve hře v porovnání s předchozími díly chybí, ale na druhou stranu čtyřka přichází s mnohými vylepšeními, díky kterým byste na díry v obsahu mohli snadno zapomenout.

Čtvrtá generace Simíků se zaměří ještě více na psychologii vašich virtuálních lidiček a především na jejich emoce. Dosavadní rozdělení na dobrou a špatnou náladu letělo z okna a Simíci nyní mohou dosáhnout patnácti různých stavů, které mají mnohem větší vliv na jejich chování vůči světu i jeho obyvatelům. Zatímco jsme se v předchozích dílech vlastně snažili udržet Simíky v dobré náladě, nyní každá z nových emocí, včetně těch negativních, nabízí jistou možnost využití a nový systém tak vyzývá ke hraní různými způsoby i experimentaci. Rozzuření Simíci se mohou lépe vybít při posilování, což je nejen rychleji uklidní, ale jejich trénink bude také efektivnější. Podobně například smutní Simíci budou lepší spisovatelé než ti, co píšou v dobrém rozmaru.

TO TAKHLE JEDNOU NA LETNÍM TÁBOŘE...

Zajímavou novinkou je také možnost promítnout emoce do předmětů a naopak dostat se do určité nálady v závislosti na prostředí. Když smutný malíř namaluje depresivní obraz, jiný Simík při pohledu na něj může také dostat špatnou náladu. Na druhou stranu, taková romantická koupelna se svíčkami, růžemi a tlumeným osvětlení může „odemknout“ možnost zařádit si s partnerem ve sprše. Do hry tak přichází nová vrstva strategie, kdy se váš talent pro navrhování interiérů přímo otiskne do hratelnosti.

Ruku v ruce s tím přichází lepší možnost správy vzpomínek, která nyní hráčům umožní vybrat jisté momenty ze Simíkova života a přiřadit k nim důležitost. Simíci si tak mohou pamatovat radost ze svatby, jak se poprvé milovali ve sprše nebo s hrůzou vzpomínat na příšernou příhodu se spálenými lívanci. Do budoucna je tak budou vámi vybrané momenty definovat a třeba vybudují strach z lívanců nebo naopak dostanou při ranní sprše lepší náladu.

To všechno se váže na centrální myšlenku The Sims 4, kdy chtějí vývojáři přimět hráče ke tvorbě roztodivnějších a tím pádem i zajímavějších Simíků. Způsoby, kterými se jednotlivým obyvatelům dodá unikátní punc, také dosáhly vylepšení – kromě snadnější tvorby Simíka, upravení jeho podoby a šatníku, se nyní jeho osobnost odvíjí od jednoho celoživotního přání a tří povahových rysů. K tomu navíc připočtěte možnost přiřazení jednoho z devíti typů chůze a vylepšenou volbu spolu s úpravou hlasu a můžeme si představit herní svět osazený postavičkami jako šourající se depresivní spisovatel, energetický frajírek, který si plácá s každým na potkání nebo nafintěná zlodějka drahých obrazů.

O PÁR KOLEČEK V HLAVĚ NAVÍC

Odklon od simulace reálného života a naopak zaměření na vytváření zajímavých situací a příběhů se údajně promítl i do volby zaměstnání. Pryč jsou klasické profese jako doktor, policista nebo vědec – základní hra přijde s výběrem netradičnějších povolání, mezi kterými najdeme baviče, technologického guru nebo tajného agenta. Teenageři pak mohou také při škole pracovat, třeba jako baristé, prodavači nebo jako dětský dozor. Jak ale mají stíhat školní, pracovní a společenské povinnosti?

The Sims 4
i Zdroj: Hrej.cz

V tom Simíkům čtvrté generace pomáhá nový systém multitaskingu. Dříve jsme byli rádi, že Simíci mohou sedět, večeřet a při tom si poklábosit s rodinou, ale tentokrát toho Simíci zvládnou najednou mnohem více. Sednout si k počítači, surfovat po internetu, sledovat televizi a mluvit s kamarády zároveň zvládáme my a nově to zvládnou i postavy ve hře. Věrohodné chování nalezneme i v přepracovaném hledání cesty, které zajistí, že se dva Simíci nezaseknou, když se střetnou ve dveřích nebo když budou chtít projít hloučkem lidí na večírku. Ostatně i společenské chování doznalo vylepšení – Simíci nově reagují na ostatní lidi ve skupině; ti, co stojí se baví s těmi, co sedí; a pokud je hlouček příliš velký, Simíci se odpojí a ve dvojicích pokračují v rozhovoru opodál.

STAVITELŮV SPLNĚNÝ SEN

Ať už budete chtít postavit prostorný obývací pokoj pro velké večírky nebo intimní balkón, kam se budete moci právě z večírku vytratit, pomohou vám v tom nové nástroje ve stavitelském módu. Ten nyní umožňuje tažením rozšiřovat místnosti a inteligentně upravuje rozmístění už položených předmětů. Je také možné vzít místnost a kompletně ji přesunout do jiné polohy, čímž doznává úprava domů velkého usnadnění. Také je možné pomocí pár kliků nastavit výšku stropů, vertikální polohu oken, tvar střechy, výšku základů a jednoduše tak navrhnout domy různých stylů. Místnosti i celé domy si navíc můžete stáhnout ze vždy přístupné galerie, ve které naleznete svůj uložený obsah i ten, který byl vytvořen jinými hráči. Hráči-architekti pak určitě uvítají, že stylem je nový díl posunut k prostorným halám a verandám, které bychom hledali na jihu Spojených států, čímž ale hra na druhou stranu nikoho netlačí ke stavbě rozlehlých plantážových sídel. Pokud si budete chtít postavit rodinný domek nebo ultramoderní buňku, nástroje dodané základní hrou by vám měly vyhovovat.

The Sims 4
i Zdroj: Hrej.cz

Že The Sims 4 nebude jen příběhem jedné rodiny, ale celé komunity, značí omezení story progession mechanismu, který se ve trojce staral o to, aby společně s vaší rodinou postupoval vývoj celého městečka. Simíci mimo vaši zvolenou rodinu budou sice stárnout (což můžete vypnout), ale Maxis se rozhodli, že nebudou simulovat nové potomky, zaměstnání, stěhování nebo zlepšování se v dovednostech. Avšak, ještě než se začnete bouřit, vzpomeňte si, že podobně to bylo i v druhé generaci a hra i tak plynula.

Mezi rodinami půjde snadno přepínat, takže se můžete ručně starat o postup všech obyvatel. Hra se druhé generaci také přibližuje opětovným zavedením načítacích obrazovek a místo otevřených městeček nás čekají tzv. světy, které jsou rozděleny do několika sousedství, čítajících zhruba pět obytných a komunitních parcel. Je tak možné rychle přejít například z vašeho domu do blízkého parku, ale cestování za hranice sousedství bude vyžadovat delší loading. Stejnak hráče zvyklé na předchozí generaci nejspíše nepotěší zpráva, že ze hry zmizely funkční budovy jako škola, pracoviště, nemocnice nebo radnice.

Fakt, že hra nebude obsahovat jisté věci, které známe z předchozích dílů, je částečně dán tím, že se jedná o základní hru bez četných rozšíření, kterými vývojáři sérii krmí na pravidelné bázi, částečně ale i tím, že se Maxis snažili hru vytvořit tak, aby lépe fungovala i na slabších počítačích. V některých ohledech čtvrtý díl působí jako krok zpět, v jiných zase jako logická evoluce série. Nicméně i přes všechny prvky, které hra při přechodu do čtvrté generace ztratila, to vypadá, že se mnoho hráčů a hráček od příštího týdne opět ztratí na dlouhé hodiny v simulovaném světě virtuálních lidiček, kravích rostlin a hořících lívanců.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama