Star Wars: The Old Republic Článek The Old Republic: zabili jsme kapitána

The Old Republic: zabili jsme kapitána

Luke

Luke

30. 8. 2009 22:44 13
Reklama

Po šesti letech se studio Bioware vrací k úspěšnému titulu Star Wars: Knights of the Old Republic, jen to tentokrát nebude offline RPG hra. Doktoři Zeschuk a Muzyka jdou vlastní cestou a vyloží před nás zajímavě zpracovanou online hru pro tisíce hráčů. Možná namítnete, že jednu online hru ze světa Hvězdných válek tu již máme, a to Star Wars Galaxies. Byla by to pravda, kdyby SWG neutrpěla díky necitlivosti vývojářů několik solidních podpásovek, které jí zlomily nohy a v současnosti se belhá ve stínu své někdejší slávy. A samozřejmě Bioware jako firma s pověstí „děláme to jinak“ nechce jen otrocky kopírovat jinou online hru. Na vlastní oči jsme se přesvědčili, že The Old republic bude tak inovátorská, až se nás z toho mrazí v zádech. Padá tu totiž otázka, zda si vývojáři (byť s pomocí studia Mythic, které je zodpovědné za Warhammer online) neukousli příliš velké sousto. Stará republika má podle nich totiž zastoupit všechny další díly Knights of the Old Republic. Ve vzduchu visí přesvědčení, které stvrdil také Greg Zeschuk, že důraz na příběhovitost a stovky naskriptovaných instancí může status quo velkých online her změnit.

Herní události se odehrávají tři sta let po KOTOR a přibližně tři a půl tisíce let před filmovou sérií. Autoři tak mají dostatek prostoru pro vymýšlení vlastního obsahu, který konzultují s oficiálními vykladači fiktivního vesmíru z Lucas Licensing, aby nedošlo k nějaké mýlce. Pro hráče a fanoušky je to dobrá zpráva: rozšířený vesmír, který vznikl v knihách, komiksech a hrách na základě licence, nabízí téměř bezednou studnici inspirace. V The Old Republic je výkopová situace jednoduchá: Republika udržuje křehký mír se Sithskou říší, ale v pozadí je rozehrána vysoká konspirační hra, kdy se misky vah kloní k jedné nebo druhé straně. Povolání jsou rozdělená mezi obě strany, takže například lovec lidí nemůže hrát za Republiku a opačně, pašerák má u Sithů smůlu. Jádrem herního zážitku bude sledování hlavního příběhu a stovek vedlejších, také příběhových, misí. V podstatě by se nemělo stát, že budete získávat zkušenosti grindováním nebo zmateným pobíháním a hledáním dalšího úkolu. V jakoukoliv chvíli budete ve víru událostí, podobně jako v dobře napsané offline hře. Nedůvěra ke hře v tomto směru roste, protože kolik takových pokusů o příběhové MMO jsme tu měli? Jak hodlají scénáristé navrhnout hru tak, aby i hráč na nejvyšší úrovni měl neustále pocit posluchače dobrého příběhu?

V rámci předvedení nových prvků jsme na kolínské GamesCom sledovali útok temného Jediho a lovce lidí na imperiální loď, jejíž kapitán neuposlechl rozkazu Grand Moffa a nezaútočil na republikovou loď. V jedné misi byly v podstatě předvedeny všechny zásadní nové prvky, které mají hodně společného s touhou Bioware po perfeknosti. Každá z postav je extrémně kvalitně nadabována a konverzace jsou prostřihány filmovými technikami, jaké známe z Mass Effect. Ostatně, podobnost s ME nekončí u obrazu. Do puntíku přesně je přebraný konverzační systém, kdy si vybíráte z několika reakcí a těmi navigujete průběh hovoru. Každá reakce je omezena několika sekundami, během nichž ostatní hráči mohou zareagovat jinak – je to vlastně přebíjená, kdy se s ostatními přetahujete o reakci, která vám vyhovuje. Kapitána imperiální lodě tak můžete buď potrestat, nebo nechat žít – a podle rozhodnutí startuje další série naskriptovaných událostí. Na prezentaci jsme dostali na výběr, zda chceme kapitána ušetřit, nebo zabít, a protože většina přítomných byli krvelační Němci, proběhla rychlá exekuce.

Kdyby kapitán popraven nebyl, stal by se důležitým spolupracovníkem při následujících událostech, kdy loď skončí v  prostoru plném partyzánských lodí. Kapitán by dokázal obratným manévrováním uniknout nebezpečí a výsadkových člunů by přistálo na lodi mnohem méně než v opačném případě. Po smrti svého nadřízeného je ale jmenována nezkušená kapitánka a republikáni nemají problém obsypat loď jako kobylky a stejně rychle se prokousat dovnitř. Začíná souboj, kdy vyniká Jediho práce se světelným mečem. Kontaktní souboje probíhají svižně a rychle a druhý hráč – lovec lidí – má díky tomu čas soustředit se na pobíjení nepřátel z větší dálky s pomocí plamenometu a Extrémně Silných Zbraní. Ostré rozdíly mezi povoláními jsou jasně vidět. Zatímco lovec lidí spoléhá na speciální zbraně a rychlou střelbu zdálky, Jedi je smrtící v blízkém boji.

Dalším výrazným povoláním, které jsme mohli ochutnat, byl pašerák. Jeho předností je rychlý pohyb a možnost krytí za překážky (což evidentně na Vyšší střední lovení lidí neučí) a znalost hvězdnoválkovského kung-fu. Souboje jsou v jeho případě podepřeny taktizováním, na rozdíl od lovce lidí, který je obrněný a disponuje větší palebnou silou. Průběh boje pak spoléhá na klasické speciální údery na klávesách 1-0. Krátce jsme se také podívali na planetu Hutta (vůbec poprvé), kde se rozplizle válel jakýsi předek Jabby. Vypadal dost stejně, což znamená, že během dalších 3500 let neproběhne žádná rodinná degenerace.

I ze stručného představení TOR je jasné, že otazníky budou nad hrou viset, dokud nebude spuštěna. Cesta na pomezí offline příběhové hry a masivní online zábavy je klikatá a plná překážek. To pánové z Bioware jistě dobře vědí a doufejme, že nám nepředhodí paskvil, který by se za pár měsíců omrzel. Byla by to škoda – The Old Republic totiž na první pohled vypadá úchvatně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama