The Legend of Zelda: Twilight Princess Článek The Legend of Zelda: Twilight Princess

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Jan Horčík

Jan Horčík

12. 3. 2006 23:41 3
Reklama

Nová Zelda se má totiž stát posledním velkým titulem pro už tak nedostatečně zásobený GameCube. A možná i to byl jeden z hlavních důvodů k odkladu, který si po mnoha diskusích vyžádali sami designéři hry, jimiž jsou Eiji Aonuma, Shigeru Miyamoto a Yoshiyuki Oyama. "Pro mnoho nadšených fanoušků to nejspíš bude zklamání, ale v mnohém to hru obohatí a učiní z ní miliónový prodejní trhák." řekl v této souvislosti Perrin Kaplan, vice prezident americké pobočky Nintenda.

Příběh bojovníka Linka

Největší počet příznivců série Zelda se nachází bez debat v Japonsku, a pak mezi malými komunitami japanofilů v Evropě a Americe. Přesto by hra měla učarovat i těm, kteří o ní nikdy předtím neslyšeli. Hlavním hrdinou je mladý bojovník Link, který se vydává ze své vesnice do Říše přítmí. Cestou potkává řadu z předchozích sérií známých postav, ale i zcela nových charakterů. Spekuluje se o roli princezny Zeldy, hlavního zlouna Ganondorfa a dalších. Link bude mít zvláštní schopnost měnit se ve vlka, v kterémžto stavu se jeho smysly jako zrak a sluch mnohokrát zlepší. Nicméně jakožto vlk těžko dokáže používat jakékoliv předměty. Kromě Linka se ve hře objeví i další hratelné postavy, které se k Linkovi přidají během jeho putování. Jednou z nich má být i Midna, obyvatelka Říše přítmí. Ve vybraných pasážích bude cestovat na Linkovi proměněném ve vlka. Kromě toho ale i samotný Link dokáže například jezdit na koni. Ba co víc, dokáže s ním i mluvit, podobně jako s dalšími zvířaty.

Říše přítmí

Tak rozsáhlý herní svět jako Twilight Princess prý ještě nikdy předtím žádná jiná Zelda, ale až na pár výjimek prakticky téměř ani žádná jiná hra, nenabídla. Pokud budete chtít projít veškerá zákoutí a splnit všechny vedlejší questy až po ty nejmenší, měli byste si vyšetřit nějakých sto hodin čistého herního času. Takový kolos na nás prý Nintendo valí. Svět nové Zeldy je zaplněn mnoha různými druhy prostředí, kromě všudypřítomných dungeonů, které k Zeldě patří jako nočník k batoleti, jsou to zasněžené lesy, nádherná otevřená prostranství a především živoucí vesnice a městečka.

V každém prostředí na vás čeká nepřeberné množství různých potvor. Některé poznají zkušenější hráči ze starších dílů, jako třeba kostrouny Stalfose, plazovité Lizalfose a jiné, některé budou nové, jako třeba obrovští pavouci. Link proti nim bude mít samozřejmě množství účinných zbraní, které dokáže nově kombinovat mezi sebou a vytvářet tak zajímavé nové, silnější a účinnější. Zda ale budou stačit na obrovské množství bossů, které nás v celé hře čekají, toť otázka. Výhodou jistě bude možnost bojovat přímo na koni, a to jak mečem, tak i lukem. Ale pozor, silní nepřátele jej můžou ze sedla i srazit!

Neodhalená tajemství

Tak obrovská hra jakou má nová Zelda být s sebou nese i stejně velké břemeno nejasností. Často se například diskutuje o možné podpoře nového ovladače konzole Nintendo Revolution, což by hře, ve které se často bojuje mečem, dalo vskutku nový rozměr. Střípky takovýchto informací se čas od času v některém z rozhovorů s vysokými pohlaváry Nintenda objevily, ale byly z vyšších oficiálních míst opět rychle dementovány. Ale možné je všechno - navíc když vývojový tým získal drahocenný čas navíc a o Revolutionu je známo, že bude kompatibilní se všemi předchozími konzolemi Nintenda, GameCube nevyjímaje, nebylo by od věci nějakou tu "revoluční specialitku" do hry zapracovat. Majitelé GameCube by získali co chtěli, i když opožděně, a navíc by jim Nintendo dalo o důvod navíc pořídit si Revolution. A zároveň by mělo skvělý předstartovní titul pro svou novou konzoli.

Patrně největším tajemstvím i nadále zůstává datum vydání. Mnohé zdroje uvádějí různá data, jediným oficiálním prohlášením Nintenda ale je, že nová Zelda vyjde po uzavření současného fiskálního roku, který končí 31. březnem 2006. Hra tak může vyjít stejně dobře na jaře nebo v létě, nebo také na podzim, třeba v listopadu. I takové zvěsti už kolovaly. Datum vydání zůstává nejasné a bližšího upřesnění se zřejmě nedočkáme dříve než na letošním E3 v polovině května.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama