The Godfather II Článek The Godfather II – GC08 dojmy

The Godfather II – GC08 dojmy

Michal Křivský

Michal Křivský

21. 8. 2008 22:25
Reklama

Na prezentaci v Lipsku nám byl producenty z EA prezentován alfa kód hry, který již plně funguje a představil konkrétní věci, jež se objeví v plné verzi. Přesněji všechny herní principy už fungují, ale celá řada důležitých částí stále chybí. Například v kódu chyběly příběhové mise, zato otevřený svět dával možnosti jej důkladně prozkoumat. Alespoň tedy zdánlivě.

Druhý Godfather už nehodlá být nějakou napodobeninou Mafie, ale hledá nové cesty, jak hráče vtáhnout do světa zločinu. První změnou je, že už nebudete žádný pěšák na vzestupu, avšak rovnou budete pasováni do role Kmotra. Vžijete se do postavy Dominica, doposud věrného vojáka, kterého sám Michael Corleone jmenuje bossem. Hlava famiglie má celou řadu povinností a jako jediná řídí hlavní operace rodiny. A k tomu je potřeba armáda odhodlaných. Godfather nabídne všechny pozice jako je poradce a dva kapitáni, kteří řídí dvě oddělené větve „pěšáků“. Zkrátka, pokud jste četli Kmotra nebo viděli film, fungování a rozdělení postů mafie je stejné.

Donův pohled


Kmotr jako jediný řídí důležité obchody. Tedy obchody. Každý si pod tím slovem představí něco jiného a vězte, že zde se za dovoz olivového oleje schovávat nebudete. Hlavní činností bude boj o moc nad městy. K dispozici bude New York, Maiami a Havana. To sice zcela nesedí do Kmotra, jak jej známe a máme rádi, ale pakliže to bude ku prospěchu hry, proč ne. O nadvládu nad městy bude soupeřit pět famílií a jen ta s nejlepší „vyjednávací“ schopností bude mít šanci na úspěch. Abyste měli dobrý přehled o dění ve městě, slouží k tomu novinka označovaná jako „Donův pohled“. Jedná se o strategickou mapu, která vám ve 3D pohledu schematicky vyobrazí město a zvýrazní podniky. Zde nevidíte pouze kdo, jaký typ byznysu ovládá, ale také se můžete dozvědět, jak dobře si daný podnik hlídá. Totéž platí již pro ty, jimž nabízíte svá ochranná křídla – určujete si, kolik strážců bude vybraný objekt hlídat. Všechny mafie si půjdou neustále po krku. Počet obsazených podniků se také projeví ve vlastnostech vojáků: pokud budete ovládat velkou část obchodu se zbraněmi, dostanou vaši svěřenci extra zásobníky navíc. V divokých přestřelkách to zvýší šanci na jejich přežití.

Hlavní hybnou silou Godfathera II budou peníze. Bez nich se nikam nedostanete. Nebudete-li mít dostatek prostředků na ochranu podniků, přijdete o ně. Nedostatek peněz se také projeví na vybavení vaší armády atd. A protože víme, že organizovaný zločin prorůstá do státní správy (nebo ne?), musíte se o totéž snažit. V misích prý budeme na objednávku plnit různé službičky pro vysoce postavené osoby (úředníci, soudci,...) a oni nám pak na oplátku pomohou s jinými problémy.

Už jsme nakousli, že struktura famílie je jasně daná. Důležití budou kapitáni. Do pozice kapitána však můžete povýšit kteréhokoliv pěšce a tím mu zpřístupnit nové možnosti boje. Ale nezapomeňte, že ten předchozí do důchodu neodchází ani nesestupuje. Tak to u mafie nechodí. Starý kapitán musí holt být odstraněn a tím jej nadobro ztratíte, ať už se jednalo o jakkoliv oddaného vojáka. A jak nám prozradili sami tvůrci, nebude to nic pro děti.

Městská akce ano, ale...

Jízda v automobilech, divoké honičky, volná jízda, to vše bude v druhém dílu. Otevřený svět nabídne svobodu v jakémkoliv počínání. Města si žijí svým životem. To znamená, že když v noci navštívíte bar, bude plný lépe ošacených návštěvníků a k poslechu a tanci bude hrát kapela. Zastavte se ale přes den a uvidíte jen notoriky, kteří nasávají levný chlast. Co jsme měli možnost vidět, projížďka městem nabízí stejné radovánky jako třeba GTA. Neohleduplná jízda vyvolá zděšené výkřiky občanů volající o pomoc policii. Na chodce lze troubit a dát jim šanci na úskok, ale stejně je můžete surově srazit. Osádka vozu zcela automaticky atakuje pronásledované auto střelbou z oken. Nic co bychom už neznali.

Jde se na věc

V prezentaci jsme v akci viděli, jak probíhá převzetí konkurenčního byznysu. V jenom případě si naše partička vyšlápla na provozovatele restaurace, v druhém jsme převzali filmové studio vyrábějící lechtivé snímky pro dospělé. V obou případech bulo nutné z cesty odstranit ochranku konkurenční mafie. Posléze najít majitele a vysvětlit mu výhody ochrany poskytované novým Donem. V případě majitele restaurace došlo na efektní animaci, kdy jej přesvědčující přimáčkl obličejem na rozpálenou plotnu (nešlo o kuchtíka jako v traileru, ale scéna byla podobná). Kdo by takové argumentaci nepodlehl? Další možností je přiškrcení. Když dojde na pěstní souboje, pak můžete kombinovat dvě tlačítka pro pravou a levou ruku a protivníkovi namlátit podle svého. V závěru mu přiškrtíte přísun kyslíku a nový podnik je ve stáji vaší famílie. Důležitým prvkem těchto akčních vsuvek bude složení skupinky, která akci provede. Do týmu bude možné přibrat specialisty jako rváč, expert na výbušniny, žhář, otevírač sejfů, inženýr a doktor. Každý svede něco jiného a dohromady mohou být na akci čtyři. U hlavního vchodu do budovy uvidíte spoustu stráží. Přesunete se tedy k zadnímu vchodu, kde je vysoký plot. Překážku označíte (akční ikonka už je dávno připravena na svém místě) a inženýr pěkně autogenem vypálí vstup do plotu. Jdete dál a narazíte na stráže. Pozor, stojí u telefonu a stačí jeden špatný pohyb, vyrušení a už alarmuje zálohy. Označíte jej tedy pro tiché zneškodnění a potvrdíte volbu. Váš kolega se ke strážnému tiše přikrade a zneškodní jej dříve, než stačí hlesnout. Když se to nepovede a strhne se přestřelka, už nemusíte označovat cíle. AI spolubojovníků umí být samostatná. Ze zbraní jsme měli možnost vidět běžné vybavení ze šedesátých let. Autoři používali Thompsony a brokovnice, ale také nám předvedli zápalné lahve. Podle toho, co nám bylo řečeno, budeme se současně starat o chod ve všech zmíněných městech.

Cítit se jako Don

Tvůrci by byli rádi, abychom se při hraní Godfathera II cítili jako opravdová hlava mafie. Proto k tomu připravili všechny nástroje jako možnost odeslat armádu s daným úkolem, aniž byste se šarvátky aktivně účastnili. Jen se obáváme, že „práce“ v první linii je pro takové hry daleko zábavnější než plánování a starání se o byznys ve velkých městech. Navíc akční složka je o něco složitější v nutnosti kooperace s počítačovou AI. Autoři nás však ubezpečili, že akce bude ke strategii v poměru 8:2, což zní rozumně. Godfather II navíc nevypadá špatně ani po grafické stránce (samozřejmě s přihlédnutím k příbuzným hrám jako je GTA IV). Datum vydání bylo stanoveno na únor 2009.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama