The Evil Within Článek The Evil Within

The Evil Within

Maggot

Maggot

3. 7. 2013 22:22
Reklama

Naši mysl ovládl zlý duch. Nemohli jsme spát, křičeli jsme v křečích a místo potu naše čela zkrápěly kapky krve. To vše pouze z obav toho, že talentovaný Shinji Mikami přijde s dalším hororovým béčkem strašícím pouze naše peněženky. Výstava E3 přišla jako starostlivá matka s hratelnou ukázkou a řadou materiálů, které nás bezpečně ujistily v tom, že The Evil Within bude tradičním a skutečným hororem s produkčními kvalitami velkorozpočtových her. Chcete vědět, proč se hře v japonském originále říká Psychobreak?

Zranitelný Sebastian

Detektiv Sebastian dostává z velitelství echo o hrůzné masové vraždě, při níž byla vybílena celá vesnice. Spolu s kolegy se vydává na krví zbrocené místo činu, které již v prvních minutách hraní jasně definuje tón hry. Útok neznámé síly doslova rozcupuje všechny přítomné, jen Sebastian a jeho přítel mají štěstí v neštěstí, když nájezd neznámých přízraků přežijí. Oba jsou totiž zajati a převezeni na neznámé místo, kde se vrazi bojí vyjít na ulici a kde jsou pouliční narkomani používáni jako párátka.

Hráč prakticky od samotného počátku hry vnímá
jednotlivé vlivy hororů, kde si legendární filmové
vyvražďováky třesou rukou s Mikamiho tradiční tvorbou.

Ještě než se vydáme o dům dál, dobře se podívejte na odhalené záběry. Mikamiho styl z hratelné ukázky čiší při pohledu na kontury grafiky i herních mechanismů. V momentě, kdy se Sebastian probudí visící hlavou dolů obklopen hnijícími mrtvolami, jde veškerá legrace stranou. Když se k nám přiblíží obří vazoun, jehož rodokmen začíná u matky a jejího psa, krev ztuhne v žilách. Hráč prakticky od samotného počátku hry vnímá jednotlivé vlivy hororů, kde si legendární filmové vyvražďováky třesou rukou s Mikamiho tradiční tvorbou.

The Evil Within v mnohém připomíná vynikající Resident Evil 4 z roku 2005, což byl vůbec poslední titul této umírající série, který měl opravdovou atmosféru. Shinji i ve své nové hře pracuje se vzdáleným prostředím, které zapomíná na depresivní prostředí opuštěných velkoměst, temných chodeb a soustřeďuje se na venkov, přirozené drama psychiatrické léčebny a psychologickou brutalitu. Je předčasné o hře mluvit jako o restartu hororového žánru, s čistým svědomím se ovšem můžeme začít těšit na psychologický teror a obstojnou akci, kde budete spolu s hlavním hrdinou dohnáni až na pokraj šílenství.

Pod kápí je smrt

Hratelná ukázka tedy začíná v improvizované masně, kde si zakuklený řezník chodí z mrtvol odřezávat kusy masa jako by to byly rožnící se štangle kebabu. V momentě probuzení se musíte jednoduchým točením analogových páček rozhoupat a dostat se z lana zavěšeného na háku u stropu. Čím více vlajete ve větru, tím častěji se otíráte o mrtvoly a plísní prolezlé stěny. The Evil Within bude zkrátka unikátní kombinací lekacích scén, nechutných kulis a obav z bolestivé smrti. I ozvučení bude hrát prim, když se tedy figurka připomínající legendu filmové série Texaský masakr motorovou pilou pustí do mrtvoly, čvachtající zvuky a křupání kostí hráči naženou husí kůži i bez pohledu na hrůzné místo činu. Sebastian se ovšem nakonec přemáhá a dostává se na zem. Jak vidno, násilí není cesta, tudíž se plíží až ke stolu, kde je právě porcován jeden z kolegů, bere svazek klíčů a pomalu se vytrácí pryč ze sklepa.

Nutno dodat, že ačkoliv hra vypadá na první pohled hezky a moderně, běží na modifikovaném id Tech enginu, díky čemuž částečně připomíná i hry aktuální generace. Nakolik to hře uškodí nebo pomůže, si v tuto chvíli netroufáme odhadovat. Je ovšem zřejmé, že hra bude vsázet zejména na styl. To vám ostatně potvrdí i rozmanité osazenstvo léčebny Beacon, kde narazíte na řadu bizarních monster. The Evil Within je zcela jistě akcí z pohledu třetí osoby, budete střílet, budete mlátit, stejnou měrou budou ve hře zastoupeny i logické hádanky a scény panických úprků. Měli jsme možnost vidět zmutované sprintery s pochodněmi v ruce, příšery s několika končetinami, ale třeba také duchy a jiná děsivá zjevení.

Vývojáři nám představili i scénu, kdy vás obr s motorovou pilou pronásleduje skrze těsné chodby ve sklepení léčebny. Bez jediné zbraně a nábojů se musíte plížit pod stoly a házet vším kolem sebe, jen abyste odlákali pozornost agresora. Po několika minutách už se ovšem setkáváte se svým parťákem a hra nám představuje další aspekt boje o přežití. Munice je extrémně cenná, zbraně sice nacházet budete, ale střeliva bude zatraceně málo, tudíž se budou postavy často uchylovat například k zapalováním nepřátel či k tupým zbraním a jinak riskantním krokům.

Tohle už jsme viděli

Význam survival hororu tak bude v případě The Evil Within dodržen do puntíku. Spoustu věcí si budete vyrábět sami, na záběrech můžeme vidět, jak Sebastian mává něčím, co připomíná amatérskou výbušninu. Prozatím nebylo rozhodnuto o výsledné podobě inventáře, jisté ovšem je, že vašemu výhledu nebude bránit vůbec žádný HUD. Zapomeňte na ukazatele zdraví, lišta s náboji jde také pryč, zůstanou jen ty nejnutnější prvky. Je fascinující, kolik klišé a osvědčených prvků vyrvali tvůrci z filmů, her i knih, jen aby nás zaručeně postrašili.

Musíme uznat, že The Evil Within nás v mezích hratelnosti prozatím ničím nepřekvapil. Není žádným překvapením, že peklo, které ve studiích Bethesdy právě vzniká, bude mít úspěch už jen díky absenci jakékoliv vážnější konkurence. Přesto se těšíme na další hnilobou nasáklé ukázky. Sebastiane, držíme ti palce! The Evil Within nám vyškrábe oči příští rok na PC, PS3, X360, PS4 a Xbox One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama