Připravujeme pro tebe úplně nový web. Buď mezi prvními, kdo ho vyzkouší... beta.hrej.cz

The Elder Scrolls V: Skyrim

3. květen 2011 00:34 / Ondřej Hrabec / Preview / Diskuze (35)

Související hry

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
4353507
sstrider napsal 30. 9. 2011 v 17.57

Doufám, a pevně věřím, že Skyrim přesně splní to, co od RPG očekávám:

Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

Text (mírně upraven): Lukáš Grygar, Level 135, úvod recenze GODS, Lands of Infinity

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 5. 5. 2011 v 10.40

xgandalf: tam není napsáno, že by se to nedalo ovládat :)

Nahlásit nevhodný obsah

20848293
poost1 napsal 5. 5. 2011 v 09.37

skuste http://apps.facebook.com/herolegend/?ft…

Nahlásit nevhodný obsah

20800624
xgandalf napsal 4. 5. 2011 v 20.46

Lady Stardust: No z mého okolí co jsem si svého času dělal průzkum, neb mě to zajímalo, tak ze šesti lidí mělo Best Attack zakliknutejch pět. Mimo jiné se stačí podívat po forech a i po recenzích.
Po cca minutě hledání:
"Ironically, combat is one of the most boring parts of Morrowind. While there are different ways to attack an enemy (chop, stab or slash,) they rely on clicking the mouse button while moving. This motion has to be performed several times per battle, and it gets annoying very quickly. The “Always use best attack” option takes care of this, but the battle degrades into obsessive Diablo-style clicking (not Diablo II-style; you can hold down the mouse button.)"

Nahlásit nevhodný obsah

20848287
h0n24.cz napsal 4. 5. 2011 v 14.53

Zdravím! Sesumíroval jsem všechny známé a neznámé informace o Skyrimu do jednoho článku.

http://blog.sablatura.info/hry/the-elde…

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 4. 5. 2011 v 11.26

xgandalf: fakt nevím kdo se mohl "potýkat" se zmáčknutím směrové klávesy a tlačítka myši :)

Nahlásit nevhodný obsah

20848283
ApplePaj napsal 4. 5. 2011 v 08.41

Souhlas s Clarcem, ten mulťák by vůbec nebyl k zahození. Jinak se každopádně neskutečně teším, jen doufám že to nedopadne jako Oblivion ke kterému sem se kvůli přílišné volnosti musel ze začátku nutit...

Nahlásit nevhodný obsah

540610
pokr_ napsal 4. 5. 2011 v 06.02

Mě bojování v Daggerfallu šíleně bavilo. Kolikrát mi ani nestačil stůl :oD a jakej jsem měl vždycky dobrej pocit ze zabití nějaké silnější potvory. Klikání jednoho tlačítka myši je nuda....

Nahlásit nevhodný obsah

20836442
Vardenf napsal 3. 5. 2011 v 22.03

dungeonmaster: Sry, tak jednička =) Dvojku jsem nehral vůbec zatím. A Oblivion jsem hrál tak dlouho páč jsem dělal každý q co mi přišel pod ruku, pozavíral spoustu bran do Oblivionu, datadisc.. Prostě mě to chytlo =) A nelituju

Nahlásit nevhodný obsah

14754970
fueran napsal 3. 5. 2011 v 21.31

Predstavujeme vam The Elder Scrolls V: Skyrim - uvidite vse, co ste videli uz nekde jinde a zaplatite nam za to slusnou hromadu goldu :D

Nahlásit nevhodný obsah

20839413
dungeonmaster napsal 3. 5. 2011 v 21.17

xgandalf: Prolínání textur v Daggerfallu je prkotina, uvážím-li, že obě první TES hry nejdou ve verzi 1.00 dohrát a to nemluvím o obtížnosti. Ale to je jen tak bokem.
Očividně lpíme u RPG na jiných věcech, čímž bych tuhle naši diskuzi uzavřel. Ješte snad, tou "brutální obtížností" jsem myslel, že jezdit po podlošce kuličkouvou myší jak šílený jen abych nepříteli zasadil pár ran mi prostě připadá zbytečné, já osobně preferuji soubojové systémy, které nabízejí rozumný kompromis mezi realitou a jenoduchostí, což ten u Daggerfallu pro mě nebyl.

Nahlásit nevhodný obsah

20800624
xgandalf napsal 3. 5. 2011 v 20.43

dungeonmaster: Takže si osvěžme paměť
1) Fast Travel v takovém principu, jako byl v Oblivionu, rozhodně v Daggerfallu nebyl - v Areně už vůbec ne. U Areny byl jakýs takýs fast travel mezi hlavními městy, což bylo prakticky nezbytný díky obrovskýmu rozsahu, tenhle problém u Oblivionu odpadl.
2) Tady se právě projevuje základní problém v tom, že si Morrowind nehrál - tam byl totiž docela slušně vyřešenej travel pomocí teleportů, silt striderů (něco jako velký brouci) a kouzel, který byly schopný tě přenést na předem označený místo (Mark/Recall) nebo do nejbližšího chrámu případně Imperialní základny. Ano, vyžadovalo to drobet kombinování, ale fungovalo to a mělo to svoji funkčnost a logiku. O hodinách šlapání se nedá mluvit, i když leckdy nebylo od věci si udělat malý výlet pěšky a cestou najít nějakou hrobku nebo Dwemerskou pevnost. Upřímně řečeno, mě by ani nevadilo, kdyby třeba ta šipka tam byla a šla vypnout (což jde, pomocí pluginu). Jenže je to na prd, protože hra při zadávání úkolů na šipku docela brutálně spoléhá, takže nedostaneš přesnej popis, kam máš vlastně dojít. A ano, kupodivu mě to bavilo v Morrowindu víc. Faktem je, že jsem tu hru měl prolezlou skrz naskrz a většinu cestiček a zkratek jsem chodil v pozdějších fízích po paměti.(uznávám, není to pro každého, ale mě bavilo objevovat různý zákoutí).

K ovládání - jednak nevím, co máš na mysli s "brutální obtížností". Arenu i Daggerfall jsem dohrál (Arenu 2x, Daggerfall 1x), u Areny podobný problémy nevznikaly ani omylem, u Daggerfallu vznikaly hlavně v prvotních verzích hry, kdy hra byla kurevsky zabugovaná a občas docházelo k prolínání textur a podobným laskominám. V Daggerfallu to bylo o něco obtížnější, protože Daggerfall už podporoval narozdíl od Areny pohledy myší v dnešním stylu, nicméně po chvíli tréningu jsem žádný problémy nezaregistroval. Pravdu má možná Lady Stardust v tom, že se nejčastěji používal nejsilnější útok. Jenže tady jde o princip ovládání, ne o podrobnosti. Živě si dokážu představit, že by příšery mohly mít svoje slabý místa, reagovat špatně na různé typy úderů, pomocí jednotlivých seků by člověk mohl vytvářet jakási bojová komba (což upřímně řečeno dělal už v Areně/Daggerfallu, protože nešlo furt šoupat myší nahoru a dolů, efektivnější bylo navázat na horní sek bočním sekem atd.) Bylo by to těžší? Rozhodně. Víc by to vyžadovalo po hráči, aby se rozhodoval, aby určoval, jaký styl boje bude používat, ale při zvládnutí tohodle systému se domnívám, že by s tím šly dělat fakt pěkný věci (ještě jedno - jde o fikci, v dnešní době to nemá šanci projít ze dvou důvodů - jednak je zcela evidentní snaha většinu her zjednodušovat, ne komplikovat a hlavně si nedokážu představit tenhle systém na konzolích).
Lady Stardust: Snadno ovladatelný? Počkej, počkej - na gamepadu, nebo na klávesnici? Protože na klávesnici se s tím potýkalo dost lidí. Hlavně je problém s tím, že postavička vždycky kousek popoběhne, což "sux":-))

Editováno: 3. 05. 2011 v 21.05

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 3. 5. 2011 v 19.28

xgandalf: bylo to ovladatelné docela snadno, každopádně tlačítko pro nejefektivnější útok tam bylo jen jako usnadnění toho co hráči dělali už předtím a tím bylo používání toho nejsilnějšího útoku :)

Nahlásit nevhodný obsah

20839413
dungeonmaster napsal 3. 5. 2011 v 17.45

xgandalf: Tak na rovinu. Morrowind jsem nehrál, neb mě první dva díly odradily to byť jen zkusit a i k Oblivionu jsem si sedl jen proto, že mě k tomu překecali kamarádi. To je taky důvod, proč se tu k TES3 nebudu vyjadřovat, protože by to nebylo fér. Nicméně první dva díly jsem hrál a nechápu co vydíš úžasného na systému, kde bylo někdy dost brutálně těžký protivníka byť jen zasáhnout nebo provést úder, který jsi opravdu chtěl. Realistické ano, nasírací určitě. Co ovšem absolutně nechápu je, že ti vadil, jak píšeš "fast travel"? To si se snad upsal, ne? Jednak byl už minimálně v Daggerfallu (a myslím, že i v Areně, ale je to dlouho nejsem si jist), a pak co jsi to za masochystu, který raději někam hodinu šlape pěšky než aby to vyřešil kliknutím na 30s. Šlapací varianta je sice realističtější, ale probůh to snad nikoho nemůže bavit.
A hlavně tě nikdo nenutí ho používat :).

Jinak u věcí co je píšeš u otržítka "hratelnost" se shodnem, levelování příšer je hloupé, když ke konci hry narážíš na lapky v glass armor připadáš si jak ve špatné grotesce.
Rovněž s tebou souhlasím, že množství skillů mohlo být větší, ale zase bych to nepřeháněl alá Daggerfall.

Editováno: 3. 05. 2011 v 17.47

Nahlásit nevhodný obsah

20848276
crovax napsal 3. 5. 2011 v 16.52

Já věřím tomu, že to Bethesda udělá na výbornou....přece jen už v tom nejakej ten pátek lítají ;-). tak mně nezklamte kua, nebo.......nebo co?.....přesně tak!!! :D

Nahlásit nevhodný obsah

20800624
xgandalf napsal 3. 5. 2011 v 16.05

Lady Stardust: Má to drobnej háček, což víš nejspíš sama nejlíp - zatímco myší to sekání bylo intuitivní a hra byla snadno ovladatelná, tak u kombinací šipka+tlačítko myši hra v podstatě ovladatelná nebyla (ne nadarmo tam bylo zaškrtávátko "Use best attack".)..:-))

Nahlásit nevhodný obsah

20800624
xgandalf napsal 3. 5. 2011 v 16.02

2Mitsurugi: Ohledně perků se k tomu nechci vyjadřovat – ten systém není špatnej, akorát mi prostě nesedne, to je všechno. Přijde mi, že postupnej nárust schopností je vhodnější, ale jak říkám, tohle je věc názoru. Execute animace – já TES sérii vždycky považoval za víceméně „realistickou“ věc. Takže nějaký rádobyefektní zabití nepřítele mi sem nesedne. Otázkou taky je, jak častá tahle animace bude a jestli půjde vypnout. Vcelku se jedná spíš o hnidu..:-)) Spíš bych tady uvítal opravdu tu provázanost mezi jednotlivými prvky (hrubý příklad: plátové brnění by šlo nosit až od síly 50, s každým kouskem plátového brnění by vzrůstal postih na rychlost, obratnost, magii).
2dungeonmaster: Jak Arena, tak Daggerfall, měli svým způsobem geniální systém soubojů. Spočívalo to v tom, že člověk myší skutečně prováděl různé údery. Tenhle základní princip, kdyby se ho podařilo dotáhnout a zkombinovat s krytím, by byl perfektní. Samozřejmě, dost těžko tohle převést na konzole. Ještě k tomu Oblivionu – kdyby si napsal Morrowind, tak to ještě vezmu, ale nějak nevidím důvod, proč Oblivion nepovažovat za nejslabší bod celé série. Když srovnáme hry cca stejné generace, tj. Morrowind a Oblivion, tak máme.
- Grafika – Oblivion znatelně lepší, ovšem až do okamžiku, kdy si pomocí Graphic Enhanceru otevře člověk lepší grafiku v Morrowindu případně přidá lepší textury – pak bych se klidně odvážil to srovnat (nicméně bod pro Oblivion)
- Hudba – řekněme stejná
- Atmosféra – Morrowind hraje na temnější strunu, osobně mě svět v Morrowindu pohltil skvělá architektura (baráky v houbách), písečné bouře, Oblivion je klasická fantasy bez nějakých výrazných prvků - u mě jasnej vítěz Morrowind
- Hratelnost – hlavní dějová linka Oblivionu je špatnej vtip. Vybalancovaná v Oblivionu není obtížnost, navíc v Oblivionu jsem měl dojem, že si ze mě dělaj vývojáři prdel, když v podstatě už v první části hry vlezeš za brány Oblivionu (a pak zase a zase a zase…..) a masakruješ tam daedry. Zkus to v Morrowindu, budou tě sbírat po kouskách. Ostatně projdi fora, o problému obtížnosti (a i jiných) mluví dostatečně fakt, že ti skoro každej doporučí nainstalovat na Oblivion totální konverzi OOO . U Morrowindu takový problémy nebyly. Bez modů je hra vcelku prázdná, není vyjímkou deset minut šlapat a nepotkat ani živáčka, ani příšerku. Realistický? Možná, zábavný ale ani náhodou. (Technická – část těch připomínek padá při použití modů/pluginů, ale hodnotit musí člověk původní verze hry)
- Osobně mě tam taky prudí takové věci, jako „geniální“ šipka, která ti ukazuje k cíli, Fast Travel, ubrání některých schopností a celkové „zjednodušení“ hry. Vím, tohle je čistě subjektivní pocit.

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 3. 5. 2011 v 16.00

xgandalf: no ten rozdíl mezi držením pravého tlačítka mávajíce myší v areně a daggerfallu a určování směru úderů pohybovými klávesami v oblivionu a morrowindu má určitě velmi zásadní vliv na hru :)

Nahlásit nevhodný obsah

14155361
clarc napsal 3. 5. 2011 v 15.53

skoda, ze to nema multiplayer. co-op nebo klasicke mp mody na jistych lokacich by musely byt skvele...

Nahlásit nevhodný obsah

20848276
crovax napsal 3. 5. 2011 v 15.12

pjansa: Jn, serie Gothicu mě taky donutila k pár úpravam :D. Už nějakou dobu sem s PC nic nedělal....už mám jiný priority(byt,auto,atd..), ale zase začínám mít pocit, že mě do toho TES prostě natlačí :D a nebude k tomu pořeba tlačit moc :D, vlastně už sem rozhodlej, že do toho vrazím těžce vydělaný háky... :D :D

Nahlásit nevhodný obsah

23427
pjansa napsal 3. 5. 2011 v 14.56

crovax (atlas.cz): No já kvůli Oblivionu a Gothic 3 kupoval před 2,5 rokama celej komp novej (čtyřjádrovej Phenom 2,2 GHz, 4 GB a grafiku 9800GTX+)

Nahlásit nevhodný obsah

23427
pjansa napsal 3. 5. 2011 v 14.53

_Thorus_: Bethesda konečně pochopila, ještě že na Oblivion byla aspoň ta amatérská čeština, Fallout 3 už měl oficiální lokalizaci, tak aspoň že i ten Skyrim bude českej "od výroby"

Nahlásit nevhodný obsah

23427
pjansa napsal 3. 5. 2011 v 14.52

Ondrej_Hrabec: aha, no tak to jooo, to bude prima

Nahlásit nevhodný obsah

20848276
crovax napsal 3. 5. 2011 v 13.36

předminulý PC sem upgradoval prakticky jen kvůli Oblivionu....myslím, že letos mě čeká to samý :D. už se nemůžu dočkat, série TES patří v mém žebříčku mezi jedny z nejlepších RPG....takže to v listopadu opět vidím na krvavý oči a probělí noci.....

Nahlásit nevhodný obsah

20812206
_Thorus_ napsal 3. 5. 2011 v 13.20

pjansa: http://www.hrej.cz/novinky/2011/05/03/t…

Nahlásit nevhodný obsah

20844519
Ondrej_Hrabec napsal 3. 5. 2011 v 12.56

pjansa: Titulky pravděpodobně pujde zapnout. Jde o to, že během dialogu s postavami se budete moci pohybovat po okolí a zvolit sem tam nějakou odpověď či otázku. Některé možnosti se vám třeba na obrazovce objeví až potom, co chvílí posloucháte hovor dvou NPC, a pak se přiblížíte k jedné z nich a zapředete s ní hovor. Zkrátka víc volnosti při dialozích.

Nahlásit nevhodný obsah

20818698
mevi napsal 3. 5. 2011 v 12.36

http://skyrim.4fan.cz/news.php?readmore…
titulky ke konzolím by byůy super :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20839413
dungeonmaster napsal 3. 5. 2011 v 12.17

xgandalf: Návrát soubojů alá Daggerfall, to si děláš srandu. Jde vidět, že náš pohled na TES ságu je zcela opačný, já sám beru Oblivion jako první rozumný díl.

orik (centrum.cz): Arena je první díl. A 165 hodin u Oblivionu, probůh cos tam vyváděl. Já ho dojel za necelých 70 měl jsem 42. level a skoro všechny primární skilly na max.

Editováno: 3. 05. 2011 v 12.17

Nahlásit nevhodný obsah

23427
pjansa napsal 3. 5. 2011 v 12.02

Teda ty trailery se nějak nepovedly, v prvním není přeložená ani slabika, druhý sice má titulky, ale je nekvalitně zakódovaný, jsou to samý kostičky a prolínání obrazů (navíc kostičkovaných)
A jak je to myšlený "chybí dialogová okna"? To jako nebude vypisovaný text hovoru, který by se dal lokalizovat do češtiny? Předpokládám, že český dabing asi nebude...

Nahlásit nevhodný obsah

8405418
Renee napsal 3. 5. 2011 v 11.18

Těším se jak babka na důchod, bude to pro mě nejspíš herní událost roku... Oblivion byl super, jenom mě štvalo že byly tři nebo čtyři typy dunegonů, které se dost rychle ohleděly... Snad to Skyrim bude mít lepší. Nelevelovací potvory jsou další plus. A to nehovořím o dvouručním systému boje...

Nahlásit nevhodný obsah

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Výrobce: Bethesda Softworks
  • Vydavatel: Bethesda Softworks
  • Žánr: RPG
  • Datum vydání: 11. 11. 2011
  • Platformy: PC, PS3, Xbox 360, Switch