Test Drive Unlimited 2 Článek Test Drive Unlimited 2

Test Drive Unlimited 2

Dalibor Franta

Dalibor Franta

26. 1. 2011 23:36 9
Reklama

Konvence velí začít klasicky. Něco jako: pokračování úspěšného závodního MMO z dílny francouzského studia Eden Games pomalu ale jistě klepe na dveře. Jenže to by tak úplně nešlo. Ono to pokračování, rozumějte, na ty dveře tak úplně neklepe. Test Drive Unlimited 2 by těmi dveřmi totiž rovnou projelo. Ve Fordu Mustang, s polofunkční GPSkou, s plynem na podlaze a travesti Japoncem za volantem. Jak se za volantem Fordu Mustang ocitl travesti Japonec? To bylo tak…

Hello Party People!

Do mastných závodnických pazour se nám nedávno dostala preview verze Test Drive Unlimited 2. Hra má pro obě next-gen konzole a PC vyjít už začátkem února, jali jsme se proto, za vlezlých tónů nesmrtelně perverzního hitu „We’r going to Ibiza!“ od pošuků Vengaboys, bez meškání testovat vozovku stejnojmenného ostrova. Pokud jste četli naše preview z června minulého roku, jistě už víte, že s TDU2 se přemístíme z tichomořského Oahu do pařmenského ráje ve Středozemí a v 208 vozidlech si zajezdíme na cca 900 km zdejších asfaltových i nezpevněných silnic. TDU2 by mělo výrazně rozšířit zejména možnosti socializace mezi hráči, a to jak prostřednictvím závodnických guild (moto-klubů), tak i možností pořádat krutopřísné večírky na jachtách a jiných soukromých pozemcích až pro 32 lidí či jezdit na objevitelské vyjížďky do okolí s kamarádem na sedadle spolujezdce.

This Is Captain Kim Speaking

Jednou z velkých úprav nového TDU je možnost kompletně si vytvořit svého řidičského avatara. A jelikož představivosti se meze skutečně nekladou, zvolili jsme si pro testovací účely příjemného japonského mladíka v bílém latexovém roláčku a stejnobarevných těsných a velmi, skutečně velmi krátkých bermudách. Výsledný dojem zpěváka z orientální travesti show završila ještě apartní čepice „Masaryčka“ a jelo se. Jako základní přibližovadlo zvolili jsme si, maje vytříbený vkus, fialový Ford Mustang a jen co jsme prošli (doslova – avataři se teď mohou na k tomu určených místech volně pohybovat, klábosit s lidmi kolem, zkoušet vystavená auta, apod.) základním školením, vypustila nás milá, spoře oděná slečna na prosluněné silnice.

Welcome Aboard Venga Airways

A první dojem byl vynikající. Na Xboxu 360 vypadala hra náramně a i přes lehce kostičkovanou absenci anti-aliasingu na nás dýchla pohodová atmosféra teplého Středomoří, třebaže za pražským oknem právě chumelilo jako na Sibiři. Letmá projížďka odhalila perfektně funkční a hustou dopravní síť plnou semaforů, kruhových objezdů, nadjezdů, podjezdů, dálnic a v místech, kde civilizace dává dobrou noc, i kodrcavých vedlejších cest. Auta dodržovala předepsané rychlosti, vyhazovala blinkry a pohotově uhýbala ke krajnici, když se protisměrem řítil smyslů zbavený transvestita ve fialovém Mustangovi. Ostrov sám je obrovský a krásný a k nalezení je tu všechno od křivolakých uliček starého města Ibiza až po prašné serpentiny daleko ve vyprahlých kopcích na severu. Rádio vyhrává, každou chvíli zvoní mobilní telefon s nabídkami závodů a i v tom nejzapadlejším koutu ostrova lze narazit na drobné questíky, jako když právě kolem půlnočního vyplivne mladé slečně motor uprostřed divočiny a ona požádá milého Japonce v latexovém roláku o odvoz do nejbližšího města.

Na silnicích lze zhusta narazit na speciální NPC řidiče – v takovém případě stačí zablikat dálkovými světly a vyzvat zbabělou měchuřinu na férový souboj v jízdě z bodu A do bodu B. Atmosféra živoucího ostrova funguje perfektně, a to i ve světě, který je zatím živými hráči zcela nezabydlen. Orientaci na nesmírně rozsáhlém ostrově ulehčuje přehledná satelitní mapa a trochu problémová vestavěná navigace. Tento zlomyslný přístroj nám bohužel tropil spíše schválnosti – grafické znázornění polohy vozidla vyvolává mylný dojem, že se auto nachází odhadem 50 m před svou skutečnou polohou. Fakt, který vedl k mnoha veselým odbočením do zdí, neuváženým vjezdům do polí a mimořádně znepokojivým pádům z útesů. Rovnou do moře. Tak snad se bude ještě trochu pilovat.

Bohužel – pilovat by potřeboval i jízdní model, a to prosím tak, že pořádně. Otestovali jsme si jízdu v několika modelech, včetně off-roadového VW Touareg, jezdili jsme v Hummer, Chevroletu Camaro i v luxusním Audi A5 a rozdíl v chování řečených aut byl… inu nebyl. Všechny modely se chovaly stejně, všechny se držely přísně arkádového mustru, který jako by auta vytáčel na neviditelných kolečkách kdesi ve středu podvozku. O jezdeckých chybách v závodech tak vlastně ani nemohla být řeč. Když jsme občas před zatáčkou sáhli místo plynu i na brzdu, nemohlo se nic pokazit, lhostejno zda náš veselý transvestita seděl právě za volantem mnohatunového Hummeru nebo vytuněného Camara. V boji s ne právě nadanými AI protivníky nás tak zastavovaly jedině rozmary GPS navigace nebo kolize s přírodními překážkami, ke kterým často došlo, i když jsme dotyčný kus šutru či kmen stromu naprosto zjevně minuli. Podobně špatným jízdním modelem ovšem trpěl v začátcích už první TDU a postupem času Eden Games vlastnosti jednotlivých aut poctivě vylepšovali. Doufejme tedy, že ani tento, zatím ne příliš lichotivý, stav není konečný.

Cause We're Going To Ibiza!

Kde je naopak znát citelné zlepšení, jsou nezávodní možnosti. Města jsou zabydlena luxusními autosalóny, kde se můžete podle libosti procházet a nakukovat do finančně nedostupných modelů. Najdete tu obchody s oblečením, makléře s nemovitostmi, jezdecké školy, fotoateliéry a prakticky na každém kroku poblikává pozvánka do online multiplayerové session. Za nemalé peníze lze vylepšovat osobní bydlení i garáž – od zaplivaného přívěsu se střechou z vlnitého plechu, až po luxusní haciendy na pobřeží. Když se právě necítíte na závod, můžete projíždět ostrov a objevovat ukryté vraky vozidel, speciální foto spoty nebo jen tak škádlit policejní hlídky – mimochodem, policie má sice svatou trpělivost a odpustí vám klidně i nabouraný kufr, ale jakmile to s dotěrností přeženete, snese se na vás doslova boží hněv nekonečné policejní armády vybavené i vrtulníky.

Whoah! Back To The Island

Zkrátka a dobře – na TDU2 zatím působí nejlépe spíše to, co se nesouvisí se závoděním. Vydělávání peněz v turnajích nebo head-to-head silničních duelech se změnilo i během několika hodin našeho testování v nutnou rutinu a naši pozornost zaměstnávaly spíš krásy ostrova. Eden Games mají ještě nějaké čtyři týdny na poslední úpravy, ale nelze počítat, že se za tu dobu udají nějaké dramatické změny. Případná úprava jízdního modelu tak bude asi otázkou pro budoucí záplaty. Přesto – závěr si lze udělat až v okamžiku, kdy se prázdný svět zabydlí online závody, moto-guildami a všechny možnosti nového TDU promluví naplno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama