Tekken 6 Článek Tekken 6

Tekken 6

Lukáš Grygar

Lukáš Grygar

7. 9. 2009 22:32 11
Reklama

Za devatero horami, řekami, jedním eskalátorem a především tajuplnými dveřmi tajuplné boudičky, ozdobené zavádějícími kresbami hrdinů nějaké infantilní hry (selhala logistika? spiklenecký záměr?) ukrývali lidé z Namco Bandai (neplést s Capcomem... opravdu NEPLÉST s Capcomem!) své rodinné stříbro se šestkou na erbu. Nový Tekken. Uvnitř boudičky čekal sám Katsuhiro Harada – ano, ten Katsuhiro Harada, který o šestém Tekkenu prohlásil, že hra bude jedním z určujících faktorů ve vývoji dalšího Xboxu. Tomu se lze v podstatě jenom smát, ale byli jsme slušní a během předváděčky dávali pozor jako lasičky. A co jsme vyčenichali?

Jádro hry, oproti třeba takovému Street Fighterovi, zůstává pevně zakořeněno v bleskové akci. Ta běží na kompletně novém enginu a snaží se dohnat ztrátu, kterou, co se Tekkena týče, konzole nabraly oproti automatům. Postav je dohromady něco přes čtyřicet a všechny se mohou samozřejmě chlubit novými technikami. Vývojáři navíc kladou důraz na úpravu svých oblíbenců. Kromě hraní s účesy tak můžete v průběhu sólo hry (k té se ještě dostaneme) nabrat různé předměty a vybavit jimi hrdiny, což zároveň otevře nové útoky. Ty budou ale sloužit spíš jako provokace než k rozdávání ultimátních úderů. K těm totiž slouží systém zuřivosti. Čím víc dostáváte od soupeře na budku, tím víc se vám zároveň nabíjí příslušný ukazatel a otevírá okno pro ničivý protiúder. Může tak vzniknout zcela nová taktika „pasivní agrese“, kdy se snažíte nabít si zuřivost a ve správnou chvíli prolomit protivníkovu obranu.

Zatímco Heihachi na televizi lámal obrany jako vlašské ořechy, Harada-san přesunul těžiště svého cizojazyčného brebentění k režimu kampaně. Neodpustil si narážku na Nietzscheho, což nás v kontextu superrychlé bojovky lehce vyděsilo, ale potom už se věnoval konkrétním detailům. Pomineme, že kampaň, respektive její jednotlivé úrovně, působila krajně rozpracovaným dojmem a spíš jako cosi z PS2 než „určující faktor pro vývoj dalšího Xboxu“ (neukrývá se v téhle skutečnosti nějaký metahumor?). Nicméně se svým bojovníkem budete čistit stručné oblasti na rozlehlé mapě, která se divoce větví a každé rozvětvení představuje volbu – chci si odemknout tohle? Chci získat tamhleto? Chci tuhle postavu? Obligátní vlny nepřátel často nelikvidujete sami, ale s pomocí parťáků, ovšem možnost kooperace se živými hráči se prý teprve testuje.

Hlavní lákadlo kampaně ale nejspíš spočívá v již zmiňovaném zásobování inventáře, ze kterého pak můžete obdarovávat své hrdiny. Ohledně kvality samotného zpracování Harada zdůraznil, že prioritou je pro celý tým plynulost akce a pod idylických 60 fps nepůjdou ani za zlaté tele. A tady nelze než pokývat hlavou a souhlasit, že pokud Tekken pravidelně vynikal dravostí a dynamikou, šestka na tuhle tradici bez zadýchání navazuje. Během prezentace mezi námi kolovaly dva kousky nezapojeného speciálního ovladače a při typicky automatovém cvakání tlačítek naprázdno byla zřetelná frustrace přítomných novinářů – my už si chceme vzájemně nabančit! A do konce října ještě skoro dva měsíce...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama