Syphon Filter: Dark Mirror Článek Syphon Filter Dark Mirror

Syphon Filter Dark Mirror

Petr Bulíř

Petr Bulíř

11. 1. 2006 23:45 2
Reklama

Proč si to nepřiznat, název Syphon Filter může znít českému hráči docela legračně, protože se jistě většině z nás vybaví klasická sifonová láhev, která se s oblibou používala za komančů ve všech rodinách kde se šetřilo, nebo se třela bída s nouzí. Všichni majitelé PSone si ale také rovněž vzpomenou na skvělé špionážně akční hry, které tak trochu využívaly omračujícího úspěchu stealth modly Metal Gear. Bohužel, série Syphon Filter neměla co se týče kvality stoupající tendenci a zejména třetí díl na PSone totálně zklamal. Na PS2 se objevil pouze nevýrazný levoboček s podtitulem Omega Strain, který nám pouze připomněl, že Syphon Filter ještě existuje. Její hrdina Gabe Logan patří do skupiny klasických ostře řezaných drsňáků. Vojenský účes, hluboký záhrobní akcent, spousta smrtících chvatů a arsenál sci-fi zbraní, které by dokázaly odrovnat menší armádu jednoho z autokratrických států v Africe. Jediné co tak až dosud v Loganově slovníčku chybělo byla pořádná verze na handhaldy, která se slavnostně představila na výctavě CES v Las Vegas. Díky naším nelidským kontaktům v SCEE se nám podařilo dostat k hratelné demoverzi, takže jsme si mohli nové trampoty svalnatého sympaťáka vyzkoušet pěkně naostro.

Zamrzlá ropa

 Dave Logan bojuje jako vždy proti pořádné přesile. Kromě toho, že budete už tradičně zachraňovat svět, se budete muset utkat s tajnou organizací, které si nechává říkat Red Section. Její členové totiž obsadili ropnou rafinérii na zasněžené Aljašce, což se pochopitelně americké vládě moc nelíbí. Po nádherném intru a představování postav jsme se pak na několik úrovní mohli podívat do přímé akce. Logan musí na úvod povolit ventil u velkého zásobníku ropy, jinak se díky neustále stoupajícímu tlaku dočkáme ničivé exploze, která srovná polovinu lesů v dohledu se zemí. Zdánlivě lehký úkol je komplikovaný několika vartujícími strážemi, mezi kterými se musíte ke kohoutu nepozorovaně proplížít. Pohled třetí osoby nám přitom maximálně vyhovoval a celé to tak trochu připomínalo úvodní kličkování okolo zasněženého helipadu v prvním Metal Gearu. Zkrátka, takový další obyčejný den v životě tajného agenta. Na ovládání si budete muset nějaký ten čas zvykat, obzvláště pokud jste nikdy s žádnou SF hrou nepřišli ve své minulosti do styku. Analogovou páčkou se ovládá pohyb a pravým bočním tlačítkem střelba, jako v klasické FPS střílečce. Trochu komplikované nám připadalo zaměřování, které se ovládá hned čtyřmi tlačítky na pravé straně PSP. Tady nám docela dlouho trvalo, než jsme odladili správný rytmus, a začali trefovat hlavy jako válečky na střelnici o Matějské. Ostatně, ve hře se dává přednost spíše plížení před otevřenou konfrontací, takže si zaměřování zas tolik neužijete, pokud ovšem demo nepředstavovalo pouze plíživou část hry. Nijak rozsáhlou úroveň se nám v klidu podařilo dokončit během dopoledne, nicméně i tak se nám do pracek dostal kulomet, pistole s tlumičem a odstřelavačka, která vám dělá kámošku od samého začátku. Zajímavé je, že podobně jako třeba v Resident Evilu budete moci u jedné zbraně použít odlišné druhy munice. Tak třeba odstřelovačku lze naládovat klasikými náboji o průměru 6mm, náboji s výbušným efektem a municí typu X34, která nepřítele zneškodní, ale nezabije. Nicméně ne vždy musíte nutně zbraň použít. Někdy totiž stačí pořádný záhlavec do týla a stráž se odebere k několikahodinovému spánku.

Dědictví pana Q

Žádný špión se neobejde bez špičkového vybavení, které hraničí se sci-fi. Jednou z takových vychytávek jsou speciální brýle EDSU,které dokáží například odhalit ideální místo k narušení neprostupného plotu, jež je označeno sympatickým blikáním. Stačí jedna dobře mířená rána z pistole a hned se můžete vesel proplížit dál. Brýle samozřejmě oplývají nočním viděním, infra pohledem a prudkým osvícením mimořádně temných zákoutí. Naštěstí, ne vždy se budete moci spolehnout jen na sebe svojí výbavu. Ve hře dojde k situacím, kdy budete například krýt svého kolegu a k dalším drobným mezi mini úkolům, které vracejí celou sérii do obvyklé roviny mixu různých herních stylů, takže se už nemůžeme dočkat, až se nám bude v mechanice vařit finální verze. Po grafické stránce zatím vše vypadalo dobře. 3D engine působil přirozeně, detaily postavy ostře a lokace, do kterých jsme měli možnost nakouknout prostorně. Zdá se že vývojáři konečně začali využívat potenciál PSP v mnohem větší míře, což je znát zejména na animacích a na plynulosti hry.  Podobně jako grafika i po zvukové stránce bude mít Dark Mirror rozhodně co nabídnout, pokud si ovšem nasadíte nějaká pořádná sluchátka a ne pecky, které se dodávají standardně k PSP. Poslední dobrou zprávou je, že ačkoliv toho stále mnoho nevíme, hotová hra by se měla objevit už v březnu, což je v podstatě za pár týdnů. V zatím slabé nabídce PSP her to bude jistě aspirant na mety nejvyšší.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama