Super Smash Bros Článek Super Smash Bros. Wii U a 3DS

Super Smash Bros. Wii U a 3DS

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

25. 6. 2014 06:15
Reklama

Mezi odbornou herní veřejností se neustále mluví o tom, že Wii U potřebuje tu jednu hru, která by zvrátila rovnováhu sil v jeho prospěch. Alespoň trošku. A zatímco na konkurenčních platformách si hrají o sto šest, malá, ale o to zarputilejší skupinka hardcore fandů Nintenda stále čeká. A je dost pravděpodobné, že se dočká na konci letošního roku. To totiž konečně vyjde hra, kterou ji mohou lidé s PlayStationy a Xboxy pouze závidět. Už třetí pokračování série Super Smash Bros. totiž bude pecka. A po odehrání dobrého půltuctu zápasů v rámci nedávného výletu do německé centrály velkého N je třeba dodat, že tahle hra by vás mohla zcela seriózně donutit k tomu, abyste si koupili Wii U. Ano, pouze kvůli ní. Jenže, co je na této japonské zběsilosti tak zábavného?

TROCHA HISTORIE

Pokud vůbec netušíte o čem je řeč – Super Smash Bros. je už od dob N64 bojovka, v níž se mlátí postavičky jako Mario, Pikachu, Link, ale v posledních letech třeba i Sonic nebo Solid Snake. Celkem na obrazovce mohou být až čtyři bojovníci, nikde ovšem nevidíte jejich ukazatel energie, pouze jakási procenta, pod nimiž se nachází počet životů. Všichni začínají standardně se čtyřmi životy, nula procenty a cílem je odpálkovat všechny ostatní z úrovně, která, kromě na mnoha místech chybějící podlahy, disponuje mnoha plošinkami a záchytnými body. Kdo zůstane poslední stát, vyhrává. Tento zdánlivě jednoduchý koncept dovede rozpoutat zuřivou bitvu, plnou nejrůznějších power-upů a speciálních pohybů, ale mnohdy je nejúčinnější zbraní jednoduchá rána pěstí. To, co Smash Bros. odlišuje od konkurentů (nejznámější je zřejme PlayStation All-Stars Battle Royale), je široký výběr známých postav, který jde ruku v ruce s jejich chvaty. Ty vychází z toho, co jednotliví hrdinové dělají ve svých kmenových hrách. Mario se umí zvetšit a plivat oheň, Sonic zase překvapí bleskurychlým útokem a Yoshi dovede vcucnout cokoliv, kdykoliv...

Super Smash Bros. Wii U a 3DS
i Zdroj: Hrej.cz

Díky tomu dopředu víte, co od které postavy čekat a to je, jak jsme si mohli sami ověřit na ostatních hráčích, kteří viděli Super Smash Bros. poprvé v životě, mimořádně důležité k prolomení prvotní bariéry. Každý si jednoduše vezme pro první kolo tu postavičku, kterou zná ze své oblíbené série, což sice automaticky vítězství nezaručí, ale zábavu, tu ano. A upřímně řečeno, díky bohu za vysoké rozlišení. Konečně je totiž na velké televizi (na rozdíl od Brawl na Wii) pořádně vidět, co se v celém tom mumraji děje. Pikachu zvedá obří fukar, Bowser se kryje za štítem, Mario nabíjí svůj super útok – konečně to všechno vidíte a můžete se podle toho orientovat v aréně. Kromě toho, že je vše maximálně přehledné, i když obrazovka hýří barvami, se na to moc pěkně kouká. Animace postav jsou sice relativně zjednodušené, ale vždy ve prospěch rychlosti boje a nezřízené mely, která díky absenci nějakých přehnaně složitých a hyperrealistických komb nastává.

OPUCUJTE GAMECUBE

A mimochodem, když už byla řeč o ovládání – během prezentace jsme neměli na výběr a „museli“ hrát s klasickými ovladači z GameCube namísto Wiimote. Poměrně rychle se však ukázalo, že jde o božské spojení, kdy standardní analogová páčka a dostatek snadno přístupných tlačítek zcela nahrazuje jakýkoliv pohybový gimmick. Pokud bychom měli usuzovat pouze z našeho zážitku, jednoznačně bychom vám doporučili se předzásobit těmito gamepady, protože pro adrenalinové souboje jsou stoprocentně vhodné.

Postav bylo na výběr už v této preview verzi celkem dost. Na hodnocení toho, zda nějaká z nich výrazně ční nad ostatní, bude jistě čas v recenzi, ale minimálně z nováčků Mega Mana, Villagera z Animal Crossing a Wii Fit Trenérky (sic!) jsme měli mimořádně dobrý pocit. Pro každou z nich navíc platilo to samé ovládací schéma. Jeden útok, jeden speciální útok, jedno kombo, jeden výskok a jeden štít. Až v následných kombinacích vynikly jejich unikátní vlastnosti a je bez debat, že se už teď mohou zařadit po bok obvyklých podezřelých.

Ze všeho výše popsaného vám musí být tak nějak jasné, že zábavnost Super Smash Bros. tkví v lokálním multiplayeru. Teprve když se sejdou čtyři hráči u jedné televize, tak pochopíte, proč tuhle hru všichni tolik vychvalují už od její první verze z roku 1999. Jedna nadávka střídá třetí, Yoshi padá z obrazovky, aby se o pár vteřin později pomstil obřím vysavačem, Mega Man se takticky drží zpátky, zatímco Villager si počká, aby ho mohl chytit do sítě. A pak přijde Bowser s mega plácačkou a všichni mají po ptákách. Alespoň do dalšího kola. Díky tomu, že funguje i oblíbená taktika „mačkej všechno, hlavně nepřestávej“ s poměrně vysokou úspěšností, není žádný souboj předem rozhodnutý. Každý může vyhrát, a ať se budete mlátit pár minut nebo několik hodin, skóre nikdy nebude výrazně převažovat na jednu či druhou stranu. Díky této vyváženosti nás Super Smash Bros. na Wii U mimořádně chytli a i s obyčejnou preview verzí bychom si vystačili na pěkných pár let.

SOUBOJE DO KAPSY

K dispozici ovšem byla i 3DS verze, kterou bylo možno hrát buď ve čtyřech přes lokální Wi-Fi multiplayer, či o samotě v Quest módu. Ten nabízel procházení rozlehlým dungeonem, v němž se nacházela buď monstra, či ostatní hráči, jež měli za úkol posbírat před finálním soubojem (na quest se vztahoval časový limit pěti minut) co nejvíc upgradů, aby měli dostatečnou výhodu před ostatními. Upřímně řečeno, tento mód upadl velmi rychle v zapomnění, a ačkoliv může posloužit ve chvíli, kdy nejste v dosahu vašich přátel (či internetu), velkou díru do světa asi neudělá.

Super Smash Bros. Wii U a 3DS
i Zdroj: Hrej.cz

Klasický souboj však ve 3DS verzi zůstal lehce za očekáváním, neboť i když jsme seděli se čtyřmi handheldy vedle sebe, nedostavil se ani jednou stejný adrenalin, který jsme zažívali u „velké“ verze pro Wii U. Mohla za to grafická stránka, která není vyloženě ošklivá, ale za hezkou by ji označil málokdo? Nebo snad ovládání, kdy 3DS jednoduše neposkytuje takový komfort jako GameCube ovladač? Či prostý fakt, že malý displej nedovede zobrazit takovou melu, jako padesátipalcová televize? Pravda je zřejmě někde uprostřed a možná si toho jsou vědomi i v Nintendu, které chce handheldovou verzi vydat o pár týdnů dříve, než tu pro Wii U. Malé rozměry zkrátka nesedí Super Smash Bros. sérii tolik, jak bychom si přáli.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama