Star Wars Battlefront (2015) Článek Star Wars Battlefront

Star Wars Battlefront

Jiří Bigas

Jiří Bigas

20. 6. 2015 09:13 13
Reklama

U příležitosti konání veletrhu E3 se konečně vývojáři z týmu DICE pochlubili na konferenci EA o první netrpělivě očekávané gameplay záběry. Veřejnost tak měla možnost vůbec poprvé spatřit nadějnou týmovou akci v pohybu a sama se přesvědčit, jak se to má s reálnou grafikou, o níž řada lidí pochybovala. Mohl by snad Battlefront vypadat tak fantasticky, jak naznačovalo první video v enginu hry? Nyní už odpověď známe. Mohl. Stejně jako v případě nových Need for Speed odvádí technologie Frostbite 3 úžasnou práci a já mám radost, že nejde o lacinou snahu mystifikovat zákazníky.

NEJDELŠÍ FRONTA NA HRU

Sledovat Battlefront a moci si jej sám osahat, to jsou ovšem dvě zcela odlišné disciplíny. Ani na moment jsem nezapochyboval o tom, že nesmím z LA odjet bez toho, aniž bych hru vyzkoušel. Netušil jsem však, že kvůli tomu budu muset vystát bezmála dvouhodinovou frontu. Star Wars Battlefront byl bezkonkurenčně nejatraktivnější titul na celé E3, pokud bychom měli usuzovat z počtu lidí, kteří jej touží vyzkoušet. Zatímco jsem trpěl v nekonečné frontě a přemítal o tom, jaké hry jsem mezitím mohl zkusit a zda to vůbec bude stát za to, musel jsem se opakovaně ujistit u pořadatelů, že opravdu stojí v prioritní řadě pro VIP, tedy ty šťastlivce z řad novinářů, kteří dostali od EA zvláštní pozvánku umožňující jim “předbíhat”. Na Battlefront se ale tlačily takové davy, že privilegovaná fronta v tomto případě dalece překonávala mnohé řady pro běžné návštěvníky k jiným titulům. “Bude to stát za to,” ujišťoval mě tým na výstavišti a poukazoval na skutečnost, že v normální frontě se čeká tři a půl až čtyři hodiny. No, snad mají pravdu, pomyslel jsem si.

Naším úkolem bylo rozprášit povstaleckou základnu a zlomit jejich odpor na zamrzlém světě s pomocí masivních strojů AT-AT.

Než jsme se dostali k samotnému hraní, vešli jsme do útrob jednoho ze stánků, který pořadatelé “přestavěli” na základnu Rebelů známou z planety Hoth, kde se odehrála ikonická bitva v úvodu páté epizody s podtitulem Impérium vrací úder. Následoval krátký brífink, v němž jsme dostali základní bojové instrukce, a krátce nato už jsme mohli sami okusit nehostinnost planety Hoth na vlastní kůži. Zvolit stranu jsem si bohužel nemohl, a oproti plánům tak hájil nakonec barvy Impéria. Naším úkolem bylo rozprášit povstaleckou základnu a zlomit jejich odpor na zamrzlém světě s pomocí masivních strojů AT-AT. Rebelové se nám v tom snažili přirozeně zabránit, tudíž jsme před nimi museli bránit zmíněné samohyby, bez nichž nebylo možné v našem snažení možné uspět. A rozhodně nebyli naši nepřátelé bezbranní. Na pozoru jsme se museli mít před jejich Snowspeedery, které klasickým způsobem dokáží za pomoci lan znehybnit AT-AT a paralyzovat jej během pár okamžiků. V jejich výbavě nechyběly ale ani standardní X-wingy a pokud se nepřátelům podařilo zabrat dost předepsaných bodů na mapě, takzvaných uplinků, mohli povolat na pomoc i letku Y-wingů, které dokáží svými těžkými zbraněmi AT-AT uštědřit ránu z milosti.

NÁVYKOVÁ HRATELNOST

Bitva až pro 40 hráčů na planetě Hoth je jednou z dvanácti, kterou budete moci vybojovat v základní edici hry bezprostředně po jejím vydání a má jí ukázku toho největšího a nejmasivnějšího konfliktu, který Battlefront nabídne. Na bojišti se pohybujete s typickou lehkostí her od DICE a zorientovat se v novém prostředí vám trvá jen chvíli. Vše je velmi intuitivní, hra se snadno ovládá a rychle získáte na bitevním poli potřebné sebevědomí a jistotu. Ať už se pohybujete po svých, anebo zasednete do AT-ST či TIE fighteru, vždy můžete libovolně přepínat kameru mezi pohledem z perspektivy první a třetí osoby. Je docela dobře možné, že si oblíbíte mix obou podle toho, v jaké se zrovna budete nacházet situaci. Mě ale asi nejvíc vyhovovalo hrát Battlefront jako klasickou FPS.

Jak už vývojáři dříve upozorňovali, ve hře “chybějí” klasické třídy. Namísto toho si budeme postupně odemykat novou výbavu v podobě zbraní a dalších schopností. Coby Snowtrooper jsem měl k dispozici asi čtyři základní zbraně a zvolit jsem si navrch mohl jednu ze dvou sad schopností. Ty definují, jaké zvláštní dovednosti bude vaše postava mít. Patří mezi ne třeba osobní energetický štít, jetpack, termální detonátor nebo variace na granátomet. Podobně jako v Battlefieldu musím ocenit skutečnost, že člověk se cítí jako platný člen týmu, ať už dává přednost pěchotě, anebo chce usednout do kabiny jednoho z bojových prostředků. Nikdo nemá jasnou drtivou převahu, na každého nepřítele a zbraň existuje nějaká taktika a finta. Nikdo si nemůže být jistý svou pozicí na bojišti jen díky převaze zbraňového arzenálu.

JAKO VYSTŘIŽENO Z FILMU

Jak si už asi dovedete z ukázek představit, na to vše se moc pěkně kouká a výsledek působí maximálně autenticky. Ať už se pohybujete v zasněžených zákopech, vtrhnete do základny povstalců, anebo se nad bílým nehostinným povrchem střetnete s pilotem nepřátelského X-wingu, neustále máte pocit, že sledujete nějakou dobře zrežírovanou scénu z filmu. Atmosféra a prostředí vás absolutně pohltí. Ve své podstatě to ale není dáno tím, že by se hra, z toho co jsem měl možnost vidět, křečovitě pokoušela o nějakou revoluci. Není to jen přeskinovaný Battlefield, jak někteří škarohlídi s oblibou tvrdí, ovšem současně autoři sází na osvědčené mechanismy, které do sebe dobře zapadají, než aby šlo prohlásit, že vás čeká z hlediska designu něco převratného, co jste ještě nikdy někde jinde neviděli.

Star Wars Battlefront
i Zdroj: Hrej.cz

Potěšily mě však různé drobné detaily, které přispívají k tomu, jak dobře se Battlefront hraje a jak je chytlavý. Bitva nepůsobí chaoticky, fronta neustále postupuje kupředu a máte pocit, že se něco skutečně děje, není to jen střet dvou znepřátelených stran s nárazníkovým pásmem na území nikoho uprostřed mapy. Když jsem usedl za knipl TIE fighteru, udělala mi pro změnu radost možnost přesouvat energii z pohonu do zbraní a naopak podle aktuální situace a potřeby. Když se v těsném doprovodu vašich spolubojovníků vydáte na nebezpečnou misi do útrob povstalecké základny, váš blaster vám vypoví službu v tu nejnevhodnější možnou dobu, protože zbraně se mohou při nešetrném zacházení snadno přehřívat.

DARTH VADER NEPŘIŠEL

Naneštěstí se do bitvy nezapojili žádní avizovaní hrdinové, pokud jsem tento moment nepropásl. Jak víme, na Hothu by se měl ve hře utkat Darth Vader a Luke Skywalker, což jsme viděli během ukázky na konferenci EA. Nicméně v akci k tomu nedošlo, co je mi známo. Dost možná tato část hry ještě není připravená, protože dříve autoři slibovali, že k tomu dojde pokaždé a každý z hráčů by měl mít možnost stát se hrdinou alespoň jednou za hru. Ať už si o tom myslíte cokoli, v tuto chvíli nevíme, jak to bude v praxi vypadat a jak to ovlivní hru, tudíž je předčasné tento nápad hodnotit. Závěrem už se sluší jen dodat, že naše invazní síly bohužel zklamaly a náš útok na základnu se podařilo Rebelům odrazit. O to víc se ale těším, až si toto zaváhání budu moci za pár měsíců vynahradit. Já i po ukázce věřím, že Star Wars Battlefront bude skvělá hra.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama