Spuštění multiplayeru Watch Dogs Legion? Fiasko
i Zdroj: Hrej.cz
Watch Dogs Legion Článek Spuštění multiplayeru Watch Dogs Legion? Fiasko

Spuštění multiplayeru Watch Dogs Legion? Fiasko

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

10. 3. 2021 12:41

Watch Dogs Legion zatím online složku jen sliboval, teď se alespoň na konzolích stává skutečností. Má cenu ji vyzkoušet?

Reklama

Třetí díl série městských akcí Watch Dogs nebyl žádnou trefou do černého. Na tom se asi shodneme všichni. Nešlo o vyloženě špatnou hru, některé prvky, v čele s futuristickým Londýnem, byly skvělé a povedené. Řada prvků však byla velmi nedotažená a stěžejní systém verbování agentů úspěšně kazil většinu snah o smysluplnou příběhovou linku nebo vztah k jednotlivým hrdinům. Legion navíc trpěl jedním bonusovým neduhem - na rozdíl od svých předchůdců nenabídl hned při spuštění hry multiplayer. Toho jsme se dočkali až nyní, po téměř půl roce od vydání hry. A navíc ve stavu, za který se muselo studio už předem stydět.

Nejspíš bych autorům z Toronta odpustil, že online složka vyšla jen na konzolích (protože jsem konzolista, přiznávám) a to i tak v ne úplně dokonalém stavu. Ve hře chybí jeden z všehovšudy čtyř režimů a na PlayStationech prý funguje jen textový chat. Když jsem ale včera k večeru společně s Mírou procvakl letenky do Londýna a vyrazil do ulic kooperativního chaosu (taková byla alespoň moje představa), nestačil jsem se výsledku divit.

JÁ NA BRÁCHU

Multiplayer Legionu je narozdíl od předchozích dvou dílů úplně oddělený od příběhové složky. Už tedy nečekejte žádné připojování a záškodničení v cizích singleplayerových kampaních. Tentokrát se připojujete pěkně po staru do jednotlivých sessions. Ty obsahují maximálně čtyři hráče, kteří mohou volně blbnout v ulicích Londýna. Abyste se spojili s kamarádem, je nejdříve nutné splnit úvodní, tutorialovou misi. Ta zabere jen pár vteřin, naučí vás zrychlenému verbování agentů DedSecu a především ukáže, jak podivně celý multiplayer funguje. Než jsem totiž stačil splnit svůj úkol, povedlo se to někomu jinému, cizímu hráči, o půl města dál. Dobrá, říkám si, zajímavý systém, jedeme do úkrytu a šup do hry s kamarády.

A tak se po zhruba třičtvrtěhodině snažení konečně dostáváme k tomu zajímavému - kooperaci. 

Jenže ouha. Až do konce našeho hraní mi in-game systém přátel tvrdil, že Míra ještě nesplnil zmíněnou úvodní misi, a tudíž s ním nemůžu hrát ani ho zvát do své session. Naštěstí tento problém jednoduše obešel systém zvaní do her zabudovaný v systému Xboxu. A tak se po zhruba třičtvrtěhodině snažení konečně dostáváme k tomu zajímavému - kooperaci. 

Nejdříve to dobré a pozitivní. Samotný pohyb po městě funguje docela obstojně. Můžete společně jezdit auty, popíjet pivo v hospodách nebo… hrát šipky. Právě u šipek jsme paradoxně zažili asi největší zábavu. A ne, to není tak úplně pozitivum.

SPOLEČNĚ KAŽDÝ SÁM

Problém nastává v momentě, kdy chcete vašemu řádění dát nějaký smysl. Po mapě je rozeseta řada bodíků menších úkolů, jedna ikonka lákající na větší kooperativní mise a trochu provokativně i zatím nedostupný režim Tactical Ops. Společně tedy vyrážíme k první telefonní budce značící menší aktivitu a… chyba lávky, každý z hráčů dostává vlastní úkol, který se NIJAK nepromítá do grafického rozhraní toho druhého. Prvních deset minut jsem tak strávil tím, že jsem spíše naslepo pomáhal Mírovi s ničením cíle v naprosto náhodné části města. Mě se přitom hra snažila táhnout do úplně jiné čtvrtě, s úplně jiným cílem. Proč Legion nepředpokládá, že spoluhráči v partě chtějí plnit stejný cíl, nebo alespoň parťákovi pomoct, je mi záhadou.

Dobrá, nesmyslné aktivity zatím opouštíme a vyzkoušíme jediné dostupné kooperativní mise. Nicméně tady narážíme na technické limity. Zřejmě kvůli tomu, že jsme multiplayer zkoušeli jen pár hodin po jeho spuštění servery Ubisoftu nebyly schopny unést zátěž, kterou na ně hráči kladli. Brouzdání po městě z nějakého důvodu fungovalo v zásadě bezchybně, ze zhruba osmi pokusů o připojení do mise jsme ale uspěli jen jednou. A v ten moment navíc objevili asi nejzásadnější designový nedostatek hry.

Ačkoliv jsme byli spojeni v konkrétní herní relaci, omezené jen na “kamarády”, po připojení do mise nám hra vnutila další dva anonymní kolegy. I když je hratelná jen ve dvou, možnost volby Legion nedává, prostě BUDETE HRÁT VE ČTYŘECH A BASTA. To by asi nebyl až tak zásadní problém u nějaké obyčejné vyvražďovací mise, v tomto případě ale bylo jedním z cílů zůstat v utajení. Odhalení jednoho z čtyř operativců vedlo k automatickému neúspěchu a restartu. Asi nemusím vysvětlovat, že naši noví přátelé nebyli těmi nejostřejšími nástroji v kůlně a čekalo nás zhruba šest restartů, než jsme snažení definitivně vzdali.

SNAŽ SE PŘIPOJIT

To nás jen tak mimochodem, stejně jako každá chyba, odpojení od serveru nebo změna čehokoliv, automaticky napasovalo do další relace s třemi náhodnými hráči. Vždy tak bylo nutné vystoupit, uzavřít ji jen pro kamarády a následně kolegu pozvat do hry. A pozor. To vše s sebou nese načítání mapy. Pořád znovu a znovu. Na Xboxu Series X nejde o nic zásadního, i když načítací obrazovky rozhodně nejsou bleskové. Při vzpomínkách na načítání Xboxu One X mě ale jímá hrůza.V tom případě bych se hrou ztratil trpělivost velmi rychle.

Třeba v Division tenhle systém funguje naprosto skvěle a žádní cizí idiotští hráči vám postup nekazí. Nerozumím, nechápu.

Obecně na mě multiplayer působí tak, jakoby autoři vůbec nechtěli spojovat kamarády k sobě. Pokud máte tři parťáky, bude situace o něco lepší (pokud se dokážete připojit), s jedním nebo dvěma jste ale odkázáni na vůli boha matchmakingu a nekonečného proklikávání a ručního spojování v menu. To prostě nechcete. Navíc třeba v Division tenhle systém funguje naprosto skvěle a žádní cizí idiotští hráči vám postup nekazí. Nerozumím, nechápu.

Hřebíčkem do rakve je pak technický stav. Hra velmi často zamrzla při načítání, ovládání vozidel je podivně neresponzivní (v kampani jsem neměl problém prolétat úzkými uličkami města, tady jsem si občas připadal jako naprostý neumětel i na obří čtyřproudé tepně) a okolní svět je plný bugů nebo zvukových artefaktů. Chápu, že to všechno postupně vyřeší patche, servery se uklidní po odlivu prvotního zájmu hráčů. Zmíněné problémy s hraním s kamarády a matchmakingem ale vyřeší jen změna koncepce. A stejně mám strach, že už bude pozdě. Online se vyprázdní a rychle zemře.

PAVOUČÍ ŠAMPION

Je vlastně škoda, že jsme pod nánosem problémů pořádně nevyzkoušeli systém reputace a výrazně zjednodušeného verbování obyvatel Londýna. Nově totiž ve hře sbíráte jakousi virtuální měnu v podobě bodů reputace, za které si můžete “kupovat” kolemjdoucí, cena se zvyšuje nebo snižuje v závislosti na jejich schopnostech a bojeschopnosti. Body také můžete utrácet za vylepšení schopností, zbraní, nebo zvyšování limitu množství operativců v týmu. Vedle toho vyděláváte i klasické kredity, které lze investovat do nových hadříků. Pokud vás tohle bavilo i v kampani, gratuluji, máte o důvod víc, proč se na online těšit.

Spuštění multiplayeru Watch Dogs Legion? Fiasko
i Zdroj: Hrej.cz

Pod problémy navíc čas od času vykoukl potenciál kooperativní zábavy. To když jsme společnými silami udolali pár stráží, postříleli odpor a rychle zmizeli ze scény. Když Míra nahackovaný v systému označoval nepřítele, ostatní hráči alespoň částečně takticky pronikali do objektu a vzájemně si ze zad odstraňovali stráže. Mluvím ale o zhruba deseti minutách ze dvou hodin naprosté letargie. Díkybohu za ty šipky!

Na úplný konec jsem si nechal pavoučí zápasy v režimu Spiderbot Arena. Ty zastupují klasický PvP deathmatch se sbíráním powerupů. Jsou frenetické, naprosto šílené, špatně se ovládají, ve výsledku jsou mimořádně tupé a primitivní, ale vlastně jsou tím nejzábavnějším co v současnosti Legion po síti nabízí. Problém je pouze ve špatně vybalancované nabídce zbraní. Dokud se mírně nezpřesní ovládání nebo nepoladí poškození, je brokovnice naprosto ultimátní zbraní hromadného ničení.

K multiplayeru Legionu se budeme muset vrátit s nějakým menším odstupem, abychom vyzkoušeli, zda se stav zlepší s vychytáváním bugů a nedostatků. V současnosti by bylo rezolutní hodnocení trochu neférové. Jen v nich ale problémy online části zdaleka netkví. Zatím je to spíše utrpení.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama