Splinter Cell: Blacklist Článek Splinter Cell: Blacklist

Splinter Cell: Blacklist

Ondřej Švára

Ondřej Švára

24. 2. 2013 23:21 5
Reklama

Doslova chameleónským vývojem prochází očekávaná akce Splinter Cell: Blacklist. Či spíše její  prezentace veřejnosti. Ubisoft nám totiž pokaždé ukazuje jinou hru. Na loňském E3 se Blacklist tvářilo naštvaně, divoce a velmi akčně a roninovsky svižné přestřelky mnoho fanoušků dokonce vyděsily. Zdálo se že, Blacklist se nijak neodchýlí od kurzu, který nastavily Conviction a Double Agent. Zkrátka, že doba pomalé taktické špionážky definitivně skončila.

Jenže po nedávné předváděčce hry v Paříži je všechno jinak. Tvůrci jako by si uvědomili, že musí něco nabídnout i skalním fanouškům značky a do novinářského gameplaye vybrali mise, které sice postrádají bombastičnost, ale zato jim nechybí hratelnost v intencích tradičních hodnot. Trochu to připomíná marketing k Dead Spacu 3. I u něj nejprve tvůrci vystřelili spoustu novinek, ale nedlouho před vydání fandům řekli, že mohou očekávat potřetí skoro to samé.

Jsi panter nebo duch?

Podle posledních dojmů bude Blacklist nejspíš velkým herním kompromisem. Předvede rychlou akční hratelnost i pomalé špionážní prvky. Práce na tiché stránce Sama Fishera je v Blacklistu opravdu neoddiskutovatelná. Přispívá k tomu například i Fisherova zranitelnost, kdy na zem háže tygra už po pár zásazích. Tohle by mohl být alespoň z části Splinter Cell starých časů.

Ačkoliv hra samozřejmě akční potenciál má, do rychlých přestřelek nikoho nenutí, a to je fajn. Každý si svůj styl hraní může vybrat. V tomto ohledu se Blacklist dost podobá poslednímu Hitmanovi. Například v lybijském Benghází se rambovským stylem budete dostávat jen zpátky na startovní čekpoint. Akční styl, který jindy vyřeší neřešitelnou situaci, se v těch nevhodných zkrátka trestuhodně nevyplatí.

Ale obecně bude v Blacklistu dovoleno vše. Až časem poznáte, jaký styl hraní je pro vás nejlepší. A za to vás hra bude hodnotit ve třech kategoriích chování s názvy ghost, panther a assault. Ghost je klasický stealth styl, který se asi nejvíce blíží kořenům série. Útočíte naprosto potichu a nepřátele místo zabíjení jen „uspáváte“. V panterovi jde o totéž, ale ze zálohy můžete nepřátele překvapit i akční přepadovkou s puškou u pasu. A assault, ten už je pouze o té pušce.

Všem stylům je společná nová Samova schopnost šplhat po čemkoliv, co ze země roste strmě vzhůru. Ladně se pohybuje po římsách, skaliscích, sloupech, což je další novinka, se kterou se Blacklist zhlédnul v jiné hře. Tentokrát samozřejmě v Assassin's Creed.

Na lodi plné questů

V rámci možnosti by měl Blacklist dodat i solidní příběh. Ten se bude odehrávat půl roku po událostech v Convictionu a středem pozornosti bude teroristická organizace (zvaná právě Blacklist), jejíž členy má Fisher s požehnáním americké vlády postupně likvidovat.

Za svými budoucími oběťmi se bude náš hrdina rychle přesouvat v letounu zvaném Paladin Ovšem tohle transportní éro nebude jen designérskou perličkou bez obsahu. Díky další inspiraci, tentokrát z Mass Effectu a jeho lodi Normandy, budete v Paladinovi během přeletů konverzovat s kolegy a dokonce si s nimi nad velkou interaktivní mapou domlouvat vedlejší questy.

Zároveň se Paladin stane jakýmsi výzkumným inkubátorem. Fisher si v něm bude vylepšovat svoji výbavu, která se bude opět vyvíjet v návaznosti na nejoblíbenější herní styl. Tichošlápek například získá spolehlivější struny pro řezání krků, rambovi se naopak vylepší kadence pušky.

Méně inteligence, méně mučení

Co prezentace také odhalila a z čeho radost asi mít nebudete, je umělá inteligence nepřátel. Jejich schopnosti rozhodně nepřekračují současný průměr. Soupeři jsou sice schopní dostat Fishera z kempovací pozice, ovšem dělají to spíše sledem naučeným činností. Viděli jsme to i v Hitmanovi - postavy chodí z místa na místo, když se setkají, něco si poví a z mechanické letargie je na chvíli vyvede jen vaše nepředvídatelná akce. Mechanické chování nepřátel má snad výhodu jen v tom, že ho hráč dokáže časem předvídat. Ani náročné mise s mnoha postavami tak nebudou nehratelnými.

Pozitivnější zpráva hovoří o tom, že Ubisoft upustil od samoúčelné brutality.  Hráči sice stále budou moci vyslýchat své nepřátele, ale už bez mučících scén. Ty byly loni na E3 zkritizovány a Ubisoft se poučil. "Scény s mučením ve finální hře opravdu nebudou. Popravdě nevím o nikom, komu by se vyloženě líbily," vysvětlil produkční hry Andrew Wilson.

Potěšující je fakt, že Blacklist vyjde s českými titulky. Tedy na konzolích. Na PC si budeme muset překládat sami. Nový Splinter Cell vychází v Evropě 23. srpna.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama