Rogue Warrior Článek Rogue Warrior

Rogue Warrior

Dalibor Franta

Dalibor Franta

10. 12. 2006 23:33
Reklama

Co Čechoslovák, to válečník. Už dobrý voják Švejk táhl na Bělehrad usazen v kolečkovém křesle, legionáři se bili na všech frontách první velké války, vyhnali Maďara ze Slovenska a když nadešel čas druhé světové války, neváhali Čechoslováci nasazovat životy všude od prochladlých výšin nad kanálem La Manche, až k horkým pískům Libyjské pouště. Pak se však cosi zvrtlo a s válčením bylo utrum. Korea, Vietnam, Kambodža, Irák...nic, alespoň zdánlivě. Hluboko v džunglích světových bojišť totiž rostl armádní talent nevídaných rozměrů. Muž, jenž pobíhal bosky vietnamskou džunglí a kosil vietcongy bambusovými holemi. Muž, který skočil bez padáku do středoamerického pralesa a přežil. Muž, co unesl Air Force One a dostal za to metál. Muž, který se narodil v Americe, ale do svých 12 let stejně nemluvil jinak, než slovensky. Tím mužem je Richard Marcinko, potomek československých emigrantů, živoucí Rambo, legenda amerického námořnictva a úspěšný spisovatel. Že jste o něm nikdy neslyšeli? Pak je ten správný čas to napravit.

Miluju vůni napalmu takhle po ránu

Rogue Warrior je nové next-gen želízko v ohni známé vydavatelské společnosti Bethesda Softworks, která nedávno namlsala fanoušky RPG skvělým Oblivionem. Hra je volně založena na nejúspěšnější knize Roberta Marcinka. Na knize, která shrnuje jeho kariéru ve speciální jednotce amerického námořnictva SEAL. Ač je kniha samotným Marcinkem vydávána za fikci, tak se má obecně za to, že většinou popsaných misí Marcinko skutečně během své služby prošel. Na knize postavená takticko-týmová FPS Rogue Warrior, která vzniká ve studiích zkušených vývojářů z týmu Zombie, si tak ani nemohla přát lepšího konzultanta (nic proti Tomu Clancym, ale bojová zkušenost je bojová zkušenost).

Marcinko se ve hře objeví jako hlavní postava a povede svůj SEAL tým do akce v Severní Koreji velmi blízké budoucnosti. Příběh se točí kolem nepovedené infiltrační mise na severokorejskou ponorkovou základnu. Marcinkův tým sice úkol splní, ale během evakuace napadne Severní Korea svého jižního souseda, čímž Kim Čong-il rozpoutá nový regionální konflikt. Ústupové cesty jsou odříznuty a Marcinko si se svými muži musí probojovat cestu přes celou zemi, až do bezpečí svého tábora v Jižní Koreji. Explozivní vojenská road movie může začít.

Inteligentní tuleň

Důvodů, proč je Rogue Warrior jednou z nejočekávanějších válečných akcí pro PC, PS3 i Xbox 360, je hned několik. Tím nejpodstatnějším je bezesporu volná struktura misí, kterou by dohlížitelé z Bethesdy mohli vyučovat na školách. Pro potřeby Rogue Warrior však stačí, když její koncept konzultovali s tvůrci z týmu Zombie. Cíl mise je vždycky jenom jeden a nemění se. To, jak hráč daného cíle dosáhne, je však víceméně

Rogue Warrior
i Zdroj: Hrej.cz
jen na jeho uvážení. Na rozlehlých mapách existuje vždy několik možných cest, které vedou k cíli a každá z nich vyžaduje od hráče trošku jiný přístup. Akčněji ladění hráči si vyberou přímočarý postup – nejkratší cestu, minimální utajení a spoustu hlučné střelby. Rozený obyvákový SEAL však zvolí kradmý postup – nepřítele obejde, vyláká hlídky, v tichosti je zlikviduje a mrtvoly napěchuje plastickou trhavinou. Pak už jen stačí vyčkat chvíle, kdy se po pohřešovaných vojácích začnou shánět jejich parťáci, kteří netuší, že se z jejich spolubojovníků staly pomalu chladnoucí biologické bomby. Nic podobného by však nebylo možné bez velmi schopné AI, která je druhým velkým tahákem Rogue Warrior.

Nepřátelská AI pracuje na systému nepřetržité komunikace. Hlídky si vyměňují čerstvé informace, kontrolní stanoviště sleduje vysílačkami pohyb svých jednotek a všichni spolupracují tak, aby nikdy nestáli proti vaší skupině zcela o samotě. Podobně nadaná je naštěstí i AI vašich spolubojovníků, kteří se chovají podle toho, jaký postup misí si hráč zvolil. Pokud hráč přistoupil na run and gun styl, tak budou spolubojovníci jednat autonomně. V případě silně taktického postupu budou naopak do puntíku plnit hráčem zadané příkazy. Jednoduché povely by hru neměly nijak komplikovat, protože se v praxi omezí na příkazy typu – zabij rákosníka potichu, zabij rákosníka se vší parádou, nech rákosníka žít a raděj zafačuj kamaráda.

Tahákem číslo tři je pak bezesporu samotná postava Richarda Marcinka, jenž si v armádě, pro svou lásku k explozím, vysloužil výmluvnou přezdívku Demo Dick. Nejenom že svým osobitým přístupem vnáší do hry dávku autentického, suchého a neuvěřitelně sprostého humoru, ale ještě navíc se zasloužil o to, aby bojiště ve hře působila zcela autenticky. Jen pro mravokárce - válka bude vyobrazena ve vší své zrůdné brutalitě. Znamená to, že se žádné politicky korektní ústupky konat nebudou. Realistické však bude i chování zbraní, výbušnin a vůbec všeho, s čím se na bojišti setkáte.

Generátor map

Podpora online multiplayeru je v případě Rogue Warrior samozřejmostí. Tvůrci z týmu Zombie však nechtěli jít s davem a zvolili v tomto ohledu poměrně netradiční přístup, když do hry implementovali generátor map. Multiplayerové arény se tak budou skládat ze tří částí – krajní dvě (můžeme je nazvat setup zónami) si vyberou protihráči z početné základní nabídky a prostřední políčko pak vygeneruje počítač. Hráč tak nikdy předem neví, kde se vlastně ocitne. Vedle tradičního deathmatche by neměl chybět ani kooperativní online multiplayer s podporou headsetu.

Slibovanou výtečnou grafiku není v této chvíli třeba nějak podrobněji rozebírat. Za prvé je na to ještě brzo (není dostatek obrazových materiálů – obrázky, videa) a za druhé se od hry běžící na Unreal Engine 3 technologii očekává, že nebude vizuálně působit, jako titul z roku 2000. Nezbývá než doufat, že bude finální produkt, který by měl vyjít koncem příštího roku, stejně kvalitní jako Marcinkovy knížky. Stejně tak by bylo pěkné, kdyby se právě přes hru řada lidí z ČR i SR dozvěděla, že je vlastně Marcinko jejich skoro-krajan.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama