Remember Me Článek Remember Me

Remember Me

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

14. 8. 2012 22:16 2
Reklama

Včerejší program kolínského gamescomu odstartovala tisková konference japonského Capcomu, jenž dle očekávání ukázal nové záběry z vyhlížených her, mezi kterými byly tituly jako Resident Evil 6, Devil May Cry nebo oživený Street Fighter X Tekken pro Playstation Vita, celé dění ostatně shrnul kolega Vláďa Burianzde. Všechny zmíněné hry však snadno zastínila novinka Remember Me, kterou si herní zasvěcenci okamžitě spojili s loni prezentovaným tech-demem Adrift. Nutno podotknout, že pozornost na sebe strhla naprosto zaslouženě.

Augmentace trochu jinak

Skrze hru se ponoříme do Paříže budoucnosti, která v roce 2084 vypadá... jinak než dnes. Kamkoliv se podíváte, tam číhá další oslepující záblesk světla, chodníky a silnice jsou protkány hustým chomáčem nepřirozeně vysokých budov a ulicemi se namísto zastaralých policajtů prohání hlučné skenery. Nástrahy tohohle moderního velkoměsta pak budeme překonávat v (hezkém) těle ženské protagonistky Nilin, jež by se zřejmě mohla pochlubit exotickými kořeny, a rozhodně nejde o náhodně vybranou postavičku.

Všichni obyvatelé jsou totiž "vylepšeni" věcičkou Sensation Engine (zkráceně Sen-Sen), jež zaznamenává paměť, kterou mohou lidé navzájem sdílet. Ta bohužel dala vzniknout i černému trhu, na kterém se nyní objevují jednotlivé vzpomínky. Mezi lovce vzpomínek patřila i naše Nilin, ta se však stala hrozbou pro společnost Memoryeyes, která se ji teď snaží zneutralizovat vymázáním její paměti. Nilin se tedy pokouší vyrovnat se s kompletní amnézií a jasně si stanovuje svůj cíl – najít toho parchanta, co všechno zapříčinil, a získat zpět své staré vzpomínky.

Deus Creed

Zkomolenina názvů dvou frančíz celkem jasně symbolizuje, jak hru zatím vnímáme. Hlavní hrdinka se po zastavěném městě pohybuje s obratností bájného Ezia a jen tak nějaká střecha ji nezastraší, vzpomínku na Deus Ex v nás zase evokuje velice podobně stylizované prostředí, ovšem bez toho zlatohnědého filtru. Stejně jako Ezio se i Nilin snaží být co nejméně na očích, i když ona tedy nemá na výběr – "cedule" na jedné z milionu zdí prozrazuje, že je na ni vypsaná statisícová odměna, a tak je zkrátka potřeba se vyhýbat zmíněným skenerům. Jen má člověk tendenci pozastavit se nad inteligencí a přehledem kolemjdoucích, kteří ani přes přítomnost nepřehlédnutelné "cedule" nejsou schopni hledanou napráskat. Ale ne, konspiraci v tom raději hledat nebudeme.

Jak jste se již v prvních odstavcích dočetli, tématika hry je založena na manipulaci s pamětí, a té se drží i sedmiminutové gameplay video. V něm Nilin komunikuje s jakýmsi Edgem, jenž hlavní postavě poskytuje informace o objektech zájmu. Tentokrát si poručil, aby se Nilin zbavila jistého Franka Forlana, jenže hned tady nastává první "twist" – ačkoliv tahle ženská umí rozdat pár pořádných pecek, nyní si ruce špinit nebude. Bohužel vůbec netuší, kde by se tenhle Forlan mohl schovávat. Co teď?

Úplnou náhodou se v nedaleké uličce vyskytla dvojice obrněných chlápků, kteří úplnou náhodou přesně vědí, na jakém místě si vyhřívá zadek náš cíl. Napadení paměti poprvé - nenápadné Nilin se tuto informaci podařilo získat pouhým natažením ruky a nic netušící pánové v poklidu kráčí dál. Hotovo, Nilin neohroženě přelézá po mokrých trubkách za okno Forlanovy kanceláře a teprve teď nastane ta pravá legrace. Jde se remixovat!

Co jsem to měl včera k tomu obědu..?

Avšak nebude to žádná muzika, co si z remixujeme, budou to právě vzpomínky. Úkolem je přimět Forlana, aby si sám prohnal kulku hlavou, a proto je potřeba si malinko pohrát s jeho rozpoložením. Před čtyřmi dny se docela drsně rozešel s přítelkyní Alexií, a to je přesně ten moment, na který Nilin bezlítostně útočí. Po přehrání reálného rozuzlení celé situace se vzpomínka přetočí nazpět a hráč konečně může zasáhnout. Na scéně je pět aktivních předmětů, se kterými lze různě interagovat, nezajímavější jsou samozřejmě těžká skleněná lahev a pojistka pistole, obě leží na stole.

Jako první zkusil prezentující hráč shodit lahev, jenže o tu Forlan jen zakopl a s neodjištěnou pistolí nic nezmohl. Úkol selhal, situace začíná znovu, ALE – lahev je stále na zemi. Druhý pokus znamenal právě odjištění pistole, které nakonec vedlo k parádnímu průstřelu Alexiina hrudníku. Vzpomínka se uzavírá a jsme opět v přítomnosti, kde si zhroucený Forlan přikládá zbraň ke spánku a prstem neopatrně tlačí na spoušť... a aby ten šok byl dostatečný, do kanclu se najednou přiřítí živá Alexia, a nechává vyniknout svůj hysterický jekot.

I přes pár nelogičností, které jsme schopni překousnout, se na hru moc těšíme. Po dlouhé době se na nás řítí hra se zajímavým námětem, která navíc kombinuje ty nejoblíbenější prvky hratelnosti několika skvělých her. A to jsme se ještě nezmínili o grafice, která je vzhledem k otevřenosti a rozloze fantastická, přitom šlo "pouze" o verzi pro Playstation 3, samozřejmě dočkají se i majitelé Xboxu 360 a překvapivě se dostane i na PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama