Rebel Galaxy Článek Rebel Galaxy

Rebel Galaxy

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

18. 5. 2015 13:30 3
Reklama

Na dně skleničky se líně přelevá zbytek hnědé hmoty, které měl barman tu drzost říkat whisky. Touhle dobou v kantýně sedí už jen pár podivnejch existencí - pod kloboukem dýmu z svých mizerných doutníků hrajou tři mechanici karty, u kulečníku se válí pár chlápků s přízvukem, kterej jsem ještě neslyšel, a na konci baru sedí rybí ksicht, asi obchodník, co tu čeká, až mu naložej loď zbožím. Snadný cíl? Možná, ale kdo ví, jestli si nenajmul žoldáky na obranu. Házím do sebe zbytek toho hříchu proti chuťovým buňkám a cestou do hangáru strhávám jednu z nabídek džobů vyvěšených na nástěnce jako v nějaký podělaný školce. Hm, piráti se usadili v nedalekém pásu asteroidů a odměna za vyčištění by mi přišla vhod. No, prachy nesmrdí a já aspoň vyzkouším tu novou střílnu.

ZA HRST KREDITŮ

Minulý týden jsem dostal možnost si zahrát několikahodinovou hratelnou ukázku první hry od Double Damage Games, studia, které založili dva bývalí vývojáři z Runic Games (Torchlight). Vesmírné řádění v Rebel Galaxy nelze srovnávat se simulátory jako Elite: Dangerous nebo Star Citizen. Tahle hra v podstatě odkazuje na zábavné pirátské hry jako Sid Meier’s Pirates! nebo Sub Culture, které hráčům nabídly rozlehlý svět, ve němž jsme mohli obchodovat, plnit úkoly, lovit psance a napadat ostatní lodě s vidinou tučné kořisti.

I Rebel Galaxy nabízí hráči volbu, jak se v rozlehlém vesmíru zabavit a když jsem se nechtěl věnovat hlavnímu příběhu hry, trávil jsem čas vyzvedáváním nebezpečných zásilek, pomáháním lodím v nouzi, těžením asteroidů a plněním zakázek pro místní cech obchodníků. Odměnou za splněné úkoly bývají nejen kredity, ale občas i nějaké vzácnější zboží, které se dá šikovně střelit na černém trhu za poměrně slušnou částku.

Útěk z boje je validní taktika a často si tak zachráníte kejhák.

Zdejší vesmír je ale docela nebezpečné místo, které si oblíbili piráti a podobná agresivní havěť a pokud brzo vydělané prostředky neinvestujete do své kosmické bárky, můžete se snadno stát kořistí nelítostných nepřátel. Rakety a automatické střílny jsou zpočátku fajn, ale uděláte dobře, pokud si brzo pořídíte naváděná torpéda, lasery nebo jen silnější štíty. Rebel Galaxy se neštítí vás šoupnout mezi několik nepřátelských křižníků a přecenění situace a svých sil se často stává osudným. Ano, útěk z boje je spolehlivá taktika, a často si tak zachráníte kejhák, ale brzy i ty snadnější úkoly obsahují střety s pirátskými flotilami a bez vhodného vybavení nemáte šanci.

PLACATÝ VESMÍR

Zpočátku mi přišlo trochu zvláštní, že i když se Rebel Galaxy odehrává ve vesmíru, hra neumožňuje pohyb po vertikální ose. Brzy jsem si však na tento systém zvyknul. Souboje připomínají námořní střety třeba z Assassin’s Creed IV: Black Flag, neboť i zde úspěch závisí na pozici a natočení vaší lodi vůči nepřátelům. Kanóny střílejí z boků lodí, takže se bitvy opět mění v agresivní balet dvou a více účastníků, kteří se točí tak, aby protivníka zasáhli a sami si kryli svoji slabší stranu. Než zásahy poškodí trup lodi, musejí nejprve sejmout štít, který loď chrání ze čtyř stran. V soubojích se tedy snažíte čelit nepřátelské palbě vždy tou chráněnou stranou, zatímco přepínáte mezi ovládáním bočních kanónů, manuální kontrolou střílen a vysíláním torpéd. Menší nepřátelské lodě nectí pravidlo pohybu po pomyslné hladině a často tak lítají nad i pod vámi a ačkoliv kanóny dokážou své střely částečně navádět na zvolený cíl, s otravnými mouchami vám nejvíce pomůže právě automatická střílna, které dokonce můžete navolit prioritní cíle.

Rebel Galaxy
i Zdroj: Hrej.cz

Je snadné se dostat do smyčky, kdy cestou k jednomu úkolu narazíte na jinou aktivitu, a další, a další, a náhle jste úplně jinde a váš původní cíl se nachází o několik světelných let dál. Zábavné úkoly otevírají dveře k dalším zábavným úkolům, přesně v klasickém stylu obchodnicko/pirátských her. Nové vybavení jako přitahovací paprsek vám umožní ve vesmíru dělat něco nového a postupné nabobtnávání vašich prostředků a zařízení vaší lodě vám umožňuje se pouštět do náročnějších úkolů.

Kromě lovu psanců se můžete ve vesmíru živit i mírovými, nebo alespoň neagresivními aktivitami. Pokud si chcete vydělat pár babek, investujte do rozšíření skladovacích prostorů a zkuste dělat meziplanetárního obchodníka. Každá vesmírná stanice něco nabízí a něco poptává a stačí občas mrknout na novinky o současných událostech a hned se dozvíte, kde kdo potřebuje (a bohatě odmění) zásoby jídla, důlní vybavení nebo jen trochu toxického odpadu. Hele, peníze jsou peníze a na otázky typu - k čemu potřebujete toxický odpad? - není nikdo zvědavej.

YOU CAN'T TAKE THE SKY FROM ME

Atmosférou Rebel Galaxy dává vzpomenout na divoký západ, prašné prázdné planiny, pár vidláků s banjem a winchestrovkou proti zpropadeným indiánům. Country (a redneck rock) soundtrack a oprýskané a rezavé struktury vycházejí z estetiky například seriálu Firefly nebo terranské kampaně ze Starcraftu. Romantický obraz o “skutečné” svobodě v nebezpečném světě odpadlíků je doma jak na Zemi v knihách Zanea Greye, tak v Rebel Galaxy, jen tady jsou důlní městečka nahrazená stanicemi ve shluku asteroidů.

Dobrá nálada a pocit dobrodružství prochází titulem od prvních okamžiků.

Když do drnkotu strun kytary zapnete warpový pohon a svištíte kolem planetek a mlhovin, nějak to k sobě prostě sedne. Celý svět divokého vesmíru Rebel Galaxy pak dochutí drobnosti, na které můžete náhodou při cestování narazit. Nouzový signál vás většinou zavede k napadenému obchodníkovi, který se potýká s přesilou pirátů (a někdy se může stát, že samotný signál je pirátská past na důvěřivé vesmírné hrdiny), jindy třeba narazíte na samaritánský karavan, který se jen bezpečně snaží dostat z jednoho konce mapy na druhý (a pokud se rozhodnete trochu zlobit, čeká na vás v jeho útrobách slušná odměna).

Z krátké ochutnávky Rebel Galaxy odcházím pěkně namlsán. Dobrá nálada a pocit dobrodružství prochází titulem od prvních okamžiků. Určitě by se mi líbilo, kdyby v celé hře ostatní hvězdné soustavy nabídly dostatečně odlišné prostředí a náplň úkolů. Z ukázky mám dojem, že první oblast je natolik rozlehlá a tak plná úkolů a náhodných událostí, aby se Double Damage Games povedlo postup ve hře odměnit a aby dokázali nabídnout pořád něco nového.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama