Tom Clancy’s Rainbow Six: Patriots Článek Rainbow Six: Patriots

Rainbow Six: Patriots

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

18. 12. 2011 23:00
Reklama

Začátek dne vítá slunce na obloze, manželka s úsměvem ve tváři a vše se zdá být perfektní. Když v tom znenadání vyrazí dveře parta rázných chlápků, vaší ženě vlepí facku a pak si dojdou i pro vás. Probuzení s připevněnou bombou na těle provázejí jasně dané instrukce, a to projít přes most až na Times Square. Speciální jednotka Rainbow Six však zakročí, následuje přestřelka, na jejímž konci se musíte rozhodnout, jak naložit s nevinným civilistou se silnou výbušninou na hrudi. Bohužel není zbytí, musíte ho urychleně přehodit přes svodidla do vody – volit menší zlo. A takto nekompromisně, surově a rezolutně se bude Rainbow Six: Patriots prezentovat po celou dobu hraní.

Když (ne)máte na výběr

Od posledního dílu série Rainbow Six uplynuly již 3 roky, nyní se chce připravovaným pokračováním vměstnat mezi velikány, ovšem svou vlastní cestou a naplněním svých předepsaných cílů. Protože chce jít s dobou a terorismus, na jehož téma hra míří, se také v mnoha ohledech změnil, mění se i priority autorů, což je na první pohled patrné. Nechat zabít civilistu nepřipadalo nikdy dříve v úvahu, nový koncept vám však připraví momenty, z nichž třeba ani nelze vykličkovat se stoprocentní úspěšností. Pokud jsou ale morálně rozporuplné zákroky vedeny ke způsobení menších ztrát a jsou tedy v zájmu většiny, jsou jejich následky přehlíženy a benevolentněji posuzovány. Jednodušeji řečeno, díl Patriots si s vámi bude na každém kroku zahrávat a jako čertík vás mnohdy zažene do úseků, kdy se musí bezpodmínečně prolívat krev.

To tak trochu souvisí s nebývalým důrazem na příběhovou vložku, na níž se dost spoléhá, protože není tajemstvím, že by hra měla mít nádech filmového zpracování. Zápletka není přehnaně originální, větší roli bude hrát až dějový spád, napětí a nepředvídatelnost. Nicméně hlavním objektem sledování se stane skupina nazývaná „opravdoví vlastenci“, kterým už leze krkem byrokratická zkorumpovaná vláda v Americe, a proto se proti nim bouří formou teroristických akcí. Konflikt těchto stran se soustředí do hlavního města New Yorku, v jehož ulicích zavládne krátce po prvních náznacích vzpoury chaos a stav nejistoty.

Něco pro rozštěpené osobnosti?

Úkolem speciální jednotky Rainbow Six není nic jiného, než navrátit klid do ulic, o což usilujete i vy v roli…ehm, vlastně nám dosud není známo jméno hlavního hrdiny, ba dokonce nevíme, zda někoho budeme moci ve finále označit za hlavního hrdinu. Vtip spočívá v tom, že nám autoři dají pocítit atmosféru z více stran, abychom byli do problému konfliktu jako takového doopravdy zasvěceni se vším všudy. Nejednou se tak ocitneme v kůži nebohých bezbranných rukojmích, nebo kdo ví, třeba přičichneme i k samotnému jádru smečky teroristů. Autoři se tak snaží dosáhnout uvěřitelného a něčím navíc obohaceného materiálu, s nímž nadále pracují v příběhu a přenášejí na vás ty pocity, které nastolená atmosféra vyžaduje.

Nemějte však zbytečné obavy, že by samotné hraní za tradiční protiteroristickou jednotku nějakým způsobem ztratilo na síle, dle dosavadních informací byste měli v kevlaru strávit až 80 procent času, tedy naprostou většinu. Postavy komanda však budete střídat - je otázkou, jestli tato volba bude záviset čistě na vás, nebo se o uvedení do pozice třeba ostřelovače postarají autoři. My odhadujeme něco mezi tím. Každopádně rozkazy jednotce budete udílet vy a jejich výběr a zejména vliv by měl být větší než kdy předtím. Také už nebudete moci prozkoumávat místnost za dveřmi speciálními optickými udělátky, tato možnost zmizí. Z těch nových užitečných technologií je známo zatím pouze skenování založené na rentgenovém záření, které odhalí nepřátele a jejich výbavu, což dává tudíž možnost lépe se s týmem strategicky připravit.

Lidskost v hlavní roli

Co by naopak zmizet nemělo, jsou akční momentky, kdy slaňujete budovy nebo prorážíte střešní okna pro překvapivé vtrhnutí do areálu. Autoři slibují možnost volit mezi více postupy, kterak úkol splnit, ale sami jsme zvědavi, v jaké míře to nakonec bude. Průběh kampaně má být totiž sám o sobě striktně lineární, takže nemůžeme počítat s bůhvíjakou volností, i když, kdo ví. Taktéž natěšení jsme na vylepšenou umělou inteligenci parťáků v týmu – zmiňován byl příklad, kdy je v plíživé misi některý z nich objeven, zatímco vy se pečlivě skrýváte dosud nespatřeni jen kousek od nich. Jednají proto ve vašem zájmu a snaží se zachovat váš status tím, že změní pozici, aby odvedly pozornost nepřítele.

Co se týče multiplayeru, odhaleno byl jen opravdové minimum informací. Podstatný je fakt, že bude přítomen, a to logicky v kooperativním režimu, přičemž týmové jednání by vám mělo přinášet nějaké bonusy přímo do hry. Grafiku pohání engine zvaný Anvil používaný třeba v Assassins Creed, po této stránce připadla (nebo spíše ještě připadne) velká část práce na zpracování obličejů a mimiky, jíž autoři chtějí vyjádřit přesné emoce postav za různých podmínek. Přinést pohled jak na úzkostné tváře nevinných obětí, tak na bezcitné teroristy, aby se projevil kýžený kontrast. Podat surovou, drsnou podívanou je koneckonců hlavní náplní chystaného pokračování, jehož vydání se plánuje až na rok 2013.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama