Prototype 2 Článek Prototype 2

Prototype 2

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

5. 6. 2011 22:00
Reklama

Prototype 2 rozhodně není hrou, která by dělala nějaké okolky: hned na úvod provede smrtelně přesný úder na emotivní solar plexus a vrhne hráče do víru komiksově pojaté bitevní vřavy v postapokalyptickém New Yorku. Hlavní hrdina, seržant Joseph Heller, se vydává na stezku pomsty, kterou plánuje vykonat na Alexi Mercerovi, protagonistovi prvního Prototype. "Mohl jsi mít lehkou smrt, ale za tohle budeš trpět," cedí mezi zuby zmutovaný válečník a má k tomu dobré důvody. Alex Mercer ho proměnil v nelidskou zrůdu, šíří městem smrtící virus, zabil Hellerovu ženu, dceru a poslal svého mazlíčka, aby zabil i jej. To už jednomu prostě zvedne mandle...

Zatímco v prvním díle Radical Entertainment stavěli zápletku podle jednoho archetypálního scénáře "hlavní hrdina s amnézií si dává dohromady střípky vlastního příběhu a přitom mění město v hromadu kouřících trosek," ve druhém se pouštějí do jiné dějové stylizace: "hlavní hrdina se vydává vykonat spravedlivou pomstu na proradném padouchovi." Plus ty kouřící trosky, jak jinak. Dějištěm zůstává New York Zero, válkou zasažené město, rozdělené do tří zón. Zelená je z nich nejuspořádanější a pod dohledem armády víceméně bezpečná. Žlutá je domovem přeživších a dějištěm řady bitev. Rudá je pak oblast zamořená virem a smrtelně nebezpečnou bio-džunglí.

Nenápadný postup střídá hrubá síla

E3 prezentace Prototype 2 ukázala jak možnost lstivého postupu, tak i použití brutálního násilí. Třeba když se Heller přimíchá k demonstrující skupině občanů. Mezi nimi je vědec, s nímž by si rád promluvil. Když demonstranty obklíčí jednotka Blackwatch Guards a začne pálit do davu, pohltí hrdina jednoho z nich a získá tím novou útočnou zbraň – bio bombu. Ta připomíná malou černou díru – velké zelené úponky vystřelí dopředu, přitáhnou blízké nepřátele a vcucnou je s pořádnou krvavou sprchou jako bonusem. V tu chvíli se nenápadný postup mění v brutální jatka – důležité je, že palbu přežil zmíněný vědec. Z holého života se neraduje dlouho: také on se stane Hellerovou obětí, když ho seržant absorbuje, aby vycucal všechny vzpomínky a znalosti z jeho mozku.

V původní hře si Alex Mercer kanibalismem doplňoval informace o své vlastní osobě a dění kolem. Joseph Heller má v tomhle jasno, ale přesto si neodpustí tu a tam někoho pozřít. Důvodem je zjišťování užitečných informací, za které je hráč přímo odměňován. Klíčové osoby v oblasti může vyhledat pomocí pulsního sonaru. Ten objeví poručíka Barryho Pollocka, jenž brzy padne za oběť zrůdnému hrdinovi. A slibovaná odměna? Koordináty blízké dělostřelecké stanice.

Na cestě městem se bude Heller moci vyzbrojit řadou zbraní. Ke svým vlastním čepelím a nelidské síle přidá třeba zbraně vytrhané z vozidel a budov. A i když nejstylovějším zůstává zabíjení vlastníma rukama, likvidace nepřátel kulometem urvaným z kapoty obrněného transportéru má také něco do sebe.

V doupěti, v doupěti, lovci budou úpěti

Úplnou novinkou druhého dílu bude možnost podívat se pod povrch. Lokace označené souhrnně jako Doupě (Lair) nabídnou odlišný druh hratelnosti. Zatímco nahoře je Prototype 2 otevřenou městskou akcí, dole se musí hráč vypořádat s nedostatkem prostoru a tísnivou atmosférou. Příkladem v E3 ukázce byl opuštěný industriální bunkr. Hellera v něm přepadne velká ozbrojená skupina lovců. Když se s nimi vypořádá, vynoří se z hlubiny ještě obří Juggernaut, a celou zónu zakončí velkolepá bitva se dvěma těmito monstry. Za jejich zdolání je hrdina odměněn vylepšením ruční čepele. Doupata budou zřejmě fungovat jako další druh "instancí" v otevřeném světě hry a pomohou vylepšit Hellerovy vlastnosti a schopnosti.

E3 ukázka končí pohledem na obřího Behemotha – nový typ nepřítele, který je vyšší než řada newyorských věžáků, černý jako hřích a zakovaný do viditelně tuhé zbroje. A tak přestože je Heller blázen s krví v očích a vraždící komiksové monstrum, vezme před ním v náhlém projevu pudu sebezáchovy nohy na zmutovaná ramena.

Radical Entertainment chystají na příští rok opět solidní porci drsné a velmi brutální akce v otevřeném světě, který bude přetékat příležitostmi, jak uplatnit superschopnosti hlavního hrdiny. Čekání na PC, PS3 či X360 verzi hry si zatím můžete zkrátit u prvních screenshotů a také pěkného příběhového traileru, který jsme pro vás česky otitulkovali.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama