Project xCloud - dojmy z hraní

24. srpen 2020 14:30 / Tadeáš Pepř / Preview / Diskuze (7)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 25. 8. 2020 v 07.29

ShadeHunter: +1 Zajímavý počtení, dík.

Nahlásit nevhodný obsah

20876129
ShadeHunter napsal 24. 8. 2020 v 23.27

Odkedy u nas spustili betu xCloudu tak na Xboxe uz nehravam. Ciste z vyskumnych dovodov, proste skusam ci sa na tom da hrat alebo nie. Skusal som to skoro vsade od domaceho 500Mbit az po internet v prazskom metre. Plus samozrejme 4G v rozlicnych mestach.

Ako to funguje sa neda popisat par slovami. Proste su hry ktore funguju lepsie a niektore zase horsie. Obecne plati, ze cim menej detailna a rychlo sa meniaca grafika, tym lepsie. Taktiez ked hra bezi v 60fps tak je to citit na odozve tiez.

Najhorsie su hry ktore maju zlozitu grafiku a bezia v 30fps ako napriklad Forza Horizon 4. To je najhorsia hra na xCloude (co sa tyka odozvy samozrejme), pretoze bezi v 30fps, a ma strasne detailnu grafiku (rozlicne male tiene, padaju tam listy, alebo prsi/snezi, vsetko sa tam strasne rychlo hybe, atd). Tam je oneskorenie citit asi najviac.

To neznamena, ze by sa to nedalo hrat. Osobne som tam na xCloude nahral uz asi 10 hodin len tak jazdenim po krajine a neskutocne som si to uzil. Clovek si na tu odozvu casom zvykne a zacne to kompenzovat. Samozrejme pri kompetetinom zavodeni sa to kompenzuje tazsie, takze to by som neodporucal zatial, ale solo jazdenie sa da. Obecne plati, ze ked je Forza nehratelna tak ostatne hry este stale mozu byt hratelne, pretoze ona je fakt worst-case scenario.

Take Halo 5, alebo Sea of Thieves sa hra uplne super. V kazdom mam nahranych cca 5 hodin na xCloude a oneskorenie je tam ovela lepsie. Po par minutach hrania clovek uplne zabudne, ze tam nejake oneskorenie je a uziva si hru. Toto su hry ktore sa fakt daju normalne hrat.

Potom su tam hry ako Frostpunk, ktore su velmi pomale a tam je ten zazitok z hrania skoro bez rozdielu. Jedina nevyhoda Frostpunku na xCloude su tie miniaturne texty, ktore je problem precitat aj na telke, nie to este na malom displeji.

Co sa tyka internetu, tak silny domaci net je idealny samozrejme. Viem si predstavit, ze ked tie nove telky od samsungu budu priamo optimalizovane na xCloud a niekto tam pripoji ethernet alebo nieco, tak s par kompromismi mu to vystaci na to aby si presiel Xbox exkluzivity.

S mobilnym netom odporucaju 10-15Mbit a mozem to potvrdit. Skusal som na 4Mbit a bolo to rozmazane a nehratelne (ale prekvapivo to bezalo). 7-8Mbit uz vacsinu casu bol obraz ostry a hry s lepsou odozvou boli s kompromismi hratelne (az na urcite momenty kedy pripojenie kolisalo a hra silno trhala). Od 10Mbit to uz zacina byt hratelne a na 15Mbit to je uz spravidla v pohode. Ak ma clovek aspon tych 15Mbit tak potom uz nie je problem rychlost ale skor stabilita pripojenia. Stabilnych 15 je vazne pouzitelnych. Neda sa to ani porovnat s Google Stadia (ktoru za 1-2 roky aj tak ukoncia).

Celkovo by som to zhrnul asi tak, ze cielom nie je nahradit domace hranie (ako Stadia), ale priniest dalsiu moznost ako hrat svoje hry. Osobne to velmi ocenujem. Bol som v hoteli a normalne by to znamenalo tak maximalne Switch, ale takto som mohol v pohode hrat Halo, Forzu, Sea of Thieves, ... Ked napriklad vyjde nove Halo a budem musiet niekam cestovat tak to zvycajne znamena, ze nemozem hrat. Takto budem mat moznost, sice s kompromismi, ale lepsie nez nic.

Na to, ze to je len beta, tie hry a ten HW na ktorom to bezi neboli stavane s vidinou toho, ze to pojde cez streaming, tak to je fajn. Ako prva verzia to je slusne a hlavne sa to od teraz bude uz len zlepsovat. Novy XSX uz bol stavany s vidinou toho, ze bude pouzity v cloude, verim, ze neskor aj hry budu upravovat specialne pre cloud, celkovo zlepsia kompresiu atd. Proste za 1-2 roky (ked zarezu tu Stadiu), tak xCloud bude citelne lepsi nez je dnes.

Editováno: 24. 08. 2020 v 23.29

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
Aleš Adam napsal 24. 8. 2020 v 22.42

Čistě skrze domácí streamování jsem odehrál 5 her včetně Two Worlds 2, Dragon Age a Atlasu. Přestože jsem streamoval z mého doma přítomného herního PC do doma umístěného neherního notebooku po drátu jen pár metrů, byl vidět nedokonalý obraz. Input lag tak hrozný nebyl. Router ale vždy úplně hořel. Teď když si vezmu, že má jít stream nejen přes domácí zařízení, ale taky celou infrastrukturu, tak nějak tomu ještě nevěřím. Správný čas přijde s 5G.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 24. 8. 2020 v 22.32

catmeows: jo no, ale tricet je hodne. To mi bude sedesat :):)

A audikazet byly hit, nebylo moc co jineho jako medium do PC. Tady uz alternativu mas - koupis si komzoli a hrajes. Jede to v pohode, zarucene rozliseni apod. U streamu ne no. To e mas 4k zalezi na tvem pripojeni - navic neni to skalovatelne. Co az bude ( asi drive nez optika vsude ) 8k ? :) ten stream bude zrat desitky giga za hodinu

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 24. 8. 2020 v 20.40

Jsoucno: Já sice souhlasím, ale do svého prvního počítače jsem nahrával hry z audiokazety rychlostí cca 150 bajtů za sekundu. A kde jsme po třiceti letech.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 24. 8. 2020 v 18.45

Ja uplne nevim, jak vyresit input lag u datacenter.

Je tam tisic veci, co muzou byt v pytli uz u uzivatele doma, a dotedka o tom nevedel
( spatne nastaveny router, prekousany kabel nekde u dveri, prilis hutny firewall, nebo VPN ).

Dale pak rozvody v dome. Kabel je v pohode, ale internet vzduchem ma uz z principu celkem kolisani, nebo ztratu packetu vyssi.

Vzalenost od ustredny -> pak k DC ( datacentrum ) a tohle zase zpatky. Vetsinou je ping na tohle 50ms, pokud hrajete na dedikovanem stroji. Ale taky nemusi, protoze to muze hopsat jeste nekde mezitim. Kamos mel ping vecne 90 a nikdy to nize nedal dokud nezmenil providera.

Dalsi problem je objem dat - pokud hra bezi na kompu ( konzoli ) tak jenom posila relativne male packety o udajich, kde se nachazi hrac, co dela a kam strili - tohle se akorat posila a zbytek dokresluje stroj doma u vsech hracu. Takhle to musi cele vykreslit nejaky komp Buh vi kde a snimek za snimkem posilat nazpet. A musi to byt real time, netflix sice zere asi stejne ( protoze cely stream je porad jenom video ) ale je tam podstatny rozdil - netflix muze bufferovat a klidne bezet ve 4k i na vesnici ( protoze TCP packety ) ale herni stream ne ( protoze UDP packety ). A ta naloz je masakr - jedna vec je taky jeden stroj doma, stremujici ve 4k, druha v plnem provozu v rodine - manzelka kouka na seros na netflixu, tata posloucha tidal pri cviceni doma, synator smazi takhle online a dcera kouka na fb a youtube. Plus si kompik spusti update. Kolik by tak mela mit takova linka ? 100Mb ? I to je mozna malo a ma to tak 10% lidi v Evrope - ve mestech a to jeste ne v celem meste.


Zazitek z hrani nebude hooooodne dlouho stejny jako na domaci masine ( pokud vubec, nebo dokud neprijde nejaka hodne breaking technologie ) - jedine, jak to smysluplne snizit na fakt malt ping je natahnout optiku ( plus ze odbourate vsechny problemy na strane uzivatele vyse ). A to je drahe, a nedela se to standardne skoro nikde. A 5G nas nespasi - sice vyssi frekvence znamena vetsi rychlost, ale taky podstatne vetsi nachylnost na prekazky, ruseni a dalsi srandy. Cloud je dobry na na nejake workstations, a i to neni idealni ( input lag je stejny, navic pro nejake upravy fotek / videa je to nepouzitelne uplne ), no a na hrani je to uplne na hovno. Tohle je takova slepa vetev, nebo je to tady hodne brzo, treba o dekadu ci dve.

Editováno: 24. 08. 2020 v 19.00

Nahlásit nevhodný obsah

20922091
Trubka napsal 24. 8. 2020 v 18.02

Až bude klient na nějaké rozumné platformě (PC) a ne na mobilní nepohodlné hračce, tak to bude zajímavé srovnat se Stadií.

Nahlásit nevhodný obsah