Článek Project Eternity

Project Eternity

Ondřej Švára

Ondřej Švára

7. 6. 2013 22:56 1
Reklama

Není pochyb o tom, že Kickstarter je sluha slavných. Alespoň ve hrách to platí takřka totálně. Není to platforma, která by byla nějak zvlášť vhodná pro neznámé či začínající vývojáře. Nejštědřeji naopak dotuje projekty designérských legend. Na Kickstarteru vlastně záleží více na tom, kdo jste než co děláte. A jako důkaz poslouží například Project Eternity.

Tohle dobrodružné RPG se hráčům na začátku své sbírkovní kampaně představilo pouze ve třech krátkých odstavcích s laxními frázemi o návratu k tradicím a hra automaticky vybrala přes čtyři miliony dolarů. Lidé prostě víc nepotřebovali. Projektu věřili. Stačilo jim, že za ním stojí lidé od Planescape Torment, Falloutu: Vegas, Neverwinter Nights či Icewind Dale. Ó, jak neférový je Kickstarter k těm stovkám anonymních projektů, které se nezaplatí...

Splněná přání

Project Eternity je tedy hlavně splněný sen. Sen bývalých hvězd z Black Isle a Obsidian Entertainment. A sen, který odmítala snít velká vydavatelství, ovšem lidé se k němu v dobrém obrátili. Bez úvodních frází jako ze samotného profilu hry to ale samozřejmě nejde. Takže vězte, že Project Eternity je druhou nejlépe dotovanou hrou na Kickstarteru a to hned po novém Tormentu. Nabídne tradiční izometrický pohled, který bude přeplněn ručně retušovanými detaily. Právě s nimi chce vzdát největší hold starým RPGčkům z přelomu tisíciletí jako je Baldurs Gate, Icewind Dale či Planescape Torment. V mnoha ohledech se jimi také inspiruje.

Čím ale Eternity zároveň není a nebude? Aby se novinka nepletla s jiným omlazeným hitem v podobě Tormentu: Tides of Numenera, má mít poněkud jiné cíle a odlišnou atmosféru. Zatímco Numenera je přemýšlivější, osobnější a silně příběhově laděná, Eternity chce více prozkoumávat dungeony, hrát více v partě družiníků a mít jinou estetiku a dizajn. Snad zmíněné rozdíly pozdější vývoj nesmaže. Námět pro obě hry totiž vymýšlí jedna osoba - Chris Avellone. Neutaví se tenhle génius?

Elfové a skřítci

Eternity vás každopádně zasáhne světem tradičního historického fantasy. Tedy alternativního středověku s trpaslíky a elfy. Aby však lidé nedostali fatálně zrecyklované téma, autoři prý do tradičních fantasy kulis dodají nové prvky. Obsidiani sice nejsou konkrétní, ale starý fantasy námět prý zdaleka není vyčerpaná. Stačí prý jen popustit uzdu fantazii a dozvíme se o trpaslících a elfech to, co ještě nikdy.

Ani příběhové zasazení nebude bez zajímavých novot. Eternity vychází z nauky o lidských duších, které putují historií, převtělují se a takzvaně se recyklují v čase, takže nám vzniká zcela nová filozofie životě a smrti. Lidé z Eternity zkrátka věří v nezničitelnost duše. Já vím, o něčem podobném jsme slyšeli už v Tormentu. Ajajaj...

Relativně nová filozofie bude mít samozřejmě vliv na veřejné mínění a vůbec na celý život v Eternity. Podle roztříštěnosti lidských názorů a myšlenek vzniknout odlišné společenské frakce, do kterých se bude moci hrdina časem přidat.

Široké možnosti výběru

O samotném hrdinovi toho však zatím příliš nevíme. Bylo jen potvrzeno, že si ho budeme moci vytvořit z přibližně jedenácti různých tříd, mezi nimiž nechybí například bojovník, barbar, kouzelník či druid. K dispozici bude také šest hlavních ras: lidé, orlandi (něco na způsob hobitů), trpaslíci, elfové, bohové a aumaua (takoví menší obři). Do charakteru postavy mají promlouvat nejen tradiční skilly, ale také i méně obvyklé věci jako kulturnost, morálka či "zvláštnosti". Na bližší vysvětlení si však také musíme počkat.

Hrdina si k sobě každopádně bude moci přibrat až pět různých společníků. Ovšem každý člen družiny si zachová vysokou míru individuality a po mapě se bude moci pohybovat i odděleně, pakliže si to situace vyžádá. Šikne se to například ve chvíli, kdy se schopnějšími postavami bojujete, zatímco ta slabší nakupuje lektvary. A co se boje týče, máme ještě jednu informaci - bojovat se bude v reálném čase, ale s možností pauzy. Samozřejmě pro přerozdělení úkolů. Tradice je holt tradice.

Ráj to na pohled

Zcela jasnou představu o Eternity si můžeme udělat z technického hlediska. A to díky nedávno zveřejněnému vývojářskému videu, v němž tvůrčí tým deklaruje, že si při práci s grafikou dává pozor především na její vysokou dynamičnost. Ta prostřednictvím enginu Unity rozhýbe stromy, zčeří vodu, zvíří vzduch a zařídí střídání dne a noci. Zkrátka ačkoliv bude Eternity pouze dvourozměrné, bude se na něj docela hezky dívat.

Project Eternity nedávno vstoupil do fáze hotového prototypu, čili ve hře už funguje veškerá zárodečná mechanika. Naprogramována je základní umělá inteligence, bojový systém, stealth mód. inventář, kostra questů, skriptované reakce postav i statusy a systém dialogů. Ovšem spousta práce ještě zbývá. Nyní studio například řeší programování fog of war, chystá namluvení charakterů, buduje systém kraftování a buduje obchod. Zkrátka, než se Eternity dostane na trh, budeme zase o něco starší. Mělo by se tak stát koncem roku 2014.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama