Článek Preview: Skull & Bones

Preview: Skull & Bones

David Plecháček

David Plecháček

29. 6. 2018 13:40 1
Reklama

Máte rádi Assassin's Creed? My ano, a proto se v historii vrátíme ke čtvrtému dílu, který patří mezi ty historicky nejlepší, nebo je tak alespoň veřejností vnímaný. Tento statut samozřejmě Ubisoftu uniknout nemohl. Je si moc dobře vědomý toho, že ani Rogue, ale především Unity a Syndicate se mu v popularitě nedrápou ani ke kolenům. Série se ale posunula moc daleko na to, aby se k Black Flagu nějakým způsobem vrátila, a tak je jediným řešením přijít s něčím trochu jiným. Skull & Bones je bezesporu takovým pohrobkem pirátského asasína, byť bychom byli rádi, aby v něm tento odkaz nežil tak výrazně, a toho jiného bylo o něco více než trochu.

OČEKÁVAT NEOČEKÁVATELNÉ

Proč vychází Skull & Bones z Assassin's Creed Black Flag je asi zřejmé. Ačkoliv hrála voda dominantnější roli než dříve už ve třetím díle, až Black Flag udělal z moře vlastní do detailu propracovaný herní mechanismus. Místo malé bárky se Edward Kenway postavil za kormidlo velké plachetnice Jackdaw, s níž mohl přepadávat nepřátele, nepřátelské lodě potápět nebo se na ně naloďovat a být tak pirátem v pravém slova smyslu. Z podobných principů vycházel i Rogue ze studia v Sofii, který je ale nijak zvlášť neobohacoval a vystačil si s tím, co Ubisoft Montréal načrtl o rok dříve v roce 2013.

Jak Unity, tak Syndicate ale vzhledem ke svému zasazení do stejných vod nezamířily a na námořní část hry se začal snášet prach. Až loni Ubisoft na E3 představil novinku, která by jej měla slanou vodou smýt a vrátit zpět do popředí. Jak už dnes dávno víme, šlo právě o Skull & Bones. Už od první chvíle bylo ale dědictví na novince patrné a někteří poněkud nejapně tvrdili, že půjde pouze o vybranou pasáž právě z Black Flag převedenou do multiplayeru prodávanou za cenu AAA hry. Ať už bylo tehdy na podobné soudy příliš brzy, letošní výstava v Los Angeles ukázala, že negativní přístup byl v případě Ubisoftu správný. Nebo to raději řeknu jinak – že nás nečeká po herní stránce nic nového a že Ubisoft pouze recykluje něco, co jsme před čtyřmi lety viděli. Pokud jste ale čekali něco jiného, musíme vás předem zklamat.

NA OBZORU ANI MRAK...

Přiznám se, že i já jsem byl trochu optimističtější, ačkoliv spousta lidí říkala, že vážně půjde jen o část z Assassína převedenou do vlastní hry odehrávající se místo Karibiku v Indickém oceánu. Nebo že pokud někdo hrál hry typu World of Warships či jakoukoliv jinou hru s loděmi, že vlastně hrál i Skull & Bones. Základ je jednoduchý, spočívá jen v potápění nepřátelských lodí a v útocích na pozemské cíle. Za to samozřejmě pirátům náleží zisk v podobě pokladů, materiálů nebo jiných lahůdek, které se ukrývají v ostatních lodích. Za to si můžete loď vylepšovat po všech možných stránkách, čímž se opět stáváte efektivnějšími. Takže můžete mít lepší děla, silnější trup, a tak dál, a tak dál. Tohle všechno vážně známe a nemělo by nás to překvapit. Ale co navíc?

Jde o to ty druhé přehrát, přelstít a přežit. Všichni víme, že námořní pasáže v Black Flag byly zábavné, a to znamená, že budou zábavné i tady. Jen je otázka, na jak dlouho taková zábava je.

Nedá se říct, že úplně nic, ale moc toho není. Nejvýraznější novinkou, která mění to, jak se Skull & Bones hraje, je vítr. Stále jsme v osmnáctém století a jsme na palubě plachetnic, takže abychom dosáhli nějaké rychlosti, musí foukat, ideálně naším směrem. Když nefouká, je to samozřejmě komplikace. Hra nesimuluje podmínky tak věrně, čili pokud jsou spuštěné plachty a je protivítr, neodvěje vás zpět, ale nebudete absolutně efektivní. Ubisoft hráče nabádá a říká, že mnohdy nejefektivnějším způsobem plavby je korzovat zleva doprava a nabírat vítr alespoň z části. Samozřejmě záleží také na intenzitě, o které vás zpraví jakýsi místní věštec. Jeho předpověď se ale nemusí nutně vyplnit, v průběhu mise se navíc podmínky mohou změnit. Navíc, k čemu vám jeho slova jsou, když bude vítr nemilosrdný?

Pokud se nějakým způsobem námořníci dokodrcají ke svému cíli, je potřeba jej zničit. Souboj probíhá do puntíku stejně jako v Assassin's Creed, jen s jednou výjimkou – zatímco nalodění v Black Flag znamenalo souboj muže proti muži, kterého se lze účastnit, Skull & Bones přehraje „nudnou“ animaci. Navíc pokud jste po ukázce z E3 doufali alespoň v nějaký omezený pohyb, taktéž na něj můžete zapomenout. I když se nabízí použít i tuto část ze slavné série, vývojáři ze Singapuru ji nechali ležet ladem. Ale víte co? Možná je to dobře. Skull & Bones není Assassin's Creed a jakékoliv sblížení by opět jen vyvolávalo vášnivé diskuze. Už takhle mají hráči ožehavých témat až až.

EFEKT FOR HONOR

Kdybychom hovořili čistě o odlišnostech, je to tak nějak vše. Samozřejmě ale je potřeba brát v zřetel to, že jde o multiplayerovou hru. Jde o to ty druhé přehrát, přelstít a přežit. Všichni víme, že námořní pasáže v Black Flag byly zábavné, a to znamená, že budou zábavné i tady. Jen je otázka, na jak dlouho taková zábava je. Jaký bude progres? Když jsem zmiňoval World of Warships, můžeme přihodit další žánrově podobné hry, kde ovládáte plavidlo nebo jiný stroj a v různých režimech se snažíte být lepší jak ostatní, a je jedno, jestli jste na vodě nebo ve vzduchu anebo jednoduše na zemi. Když ne lodě, tak co tanky ve World of Tanks? A pamatujete například na Dreadnaught? Ale nemusíme chodit tak daleko, podobných příkladů je až běda. Jenže moderní stroje mají jednu výhodu – výrazně se od sebe vizuálně liší. Loď z 18. století? Rád bych věřil tomu, že mě bude hnát větší a lepší loď... třeba se třemi stěžni! Ale je otázka, jestli to bude dostatečný motivátor.

Aby se nestalo něco podobného, co s For Honor. Hra, která má slušný základ, zábavný soubojový systém, ale nedostatek aktivit, které by vás u hry udrželi delší dobu. V tomto srovnání má Skull & Bones variabilitou navrch. Na loď si toho můžete navěsit víc než na rytíře/vikinga/samuraje. Děla, plachty, příď. Ale sami moc dobře víme, jak je obsah hry důležitý. Pořád tu nepadla další hra s pirátskou tematikou, která vyšla teprve nedávno. Sea of Thieves může být od začátku ve službě Game Pass, ke které má přístup miliony hráčů, ale není-li v něm co dělat, nebude jej hrát nikdo ani zadarmo. Dá se říct, že Ubisoft Singapore má dobrý základ, se kterým ale asi neměl moc práce, jednu významnou novinku a ve zbývajícím čase musí vymyslet něco navíc. Něco nerepetitivního, zábavného, něco, co hráče přitáhne, udrží a nepustí. Tedy něco, co Ubisoft moc neumí. Pokud chce ale uspět, musí se snažit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama