Fable Legends Článek Fable Legends

Fable Legends

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

11. 11. 2013 23:00 4
Reklama

Série Fable si svojí premiéru odbyla již před více jak osmi lety, a to na prvním Xboxu. Od té doby je toto jméno pevně zakořeněné v myslích všech majitelů konzolí od Microsoftu. Není tedy divu, že se vedle výroční HD edice prvního dílu cílené na Xbox 360 dočkají svého titulu i budoucí majitelé Xbox One.

A tento nebude jen tak ledajaký. Sociální hraní se pomalu ale jistě dostává i do míst, kde by jej jeden dříve nečekal, a ani Fable není výjimkou. Fable Legends se totiž vydává cestou síťově zaměřeného hraní a opouští tolik zaběhnuté principy. Podívejte se s námi, co se sérií zamýšlejí ve studiu Lionhead a zda si dokážete najít vlastní důvody, proč se na hru těšit.

John Needham, šéf Lionheadu, se chvástá odvážným výrokem – Fable Legends bude RPG hrou příští generace. A nemyslí tím skok jen po stránce technologické, principy, postupy a hratelnost se má posunout, otázkou však je, nakolik budou v Lionheadu schopní dostát podobným výrokům.

VÝLET DO MINULOSTI

Fable Legends se bude odehrávat před událostmi prvního dílu a také před založením slavné guildy hrdinů, jíž jste byli nedílnou součástí. 400 let nazpět se pohybujeme ve slavném věku hrdinů a prozkoumávat budeme okolí města Brightlodge. To bude hráčům sloužit jako hub, do kterého se budeme všichni rádi navracet po oddělených misích a kde si budeme moci vyzkoušet řadu miniher či navazování vztahů.

Vedle zapojení se do boje v roli klaďase si můžete zahrát i za postavu z druhé strany barikády.

Samotný herní základ se však v tuto chvíli nijak zvlášť nemění. První pohledy zahraničních kolegů napovídají, že pohádkový příběh i svět budete brouzdat za pomocí stejných principů a postupů. I soubojový systém se zatím tváří být i při nejlepší vůli ve stejné kondici jako kdykoli předtím. Je tedy otázka, nakolik právě tento díl bude v sérii natolik revoluční a pokrokový, že jej autoři chtějí nazývat RPG hrou příští generace.

SPOLEČNÉ ZÁŽITKY

Jak jsme již naznačili, Fable Legends nově klade velký důraz na sociální složku hraní s přáteli. Příklon k MMORPG se zde sice nekoná, Fable Legends je mnohem spíše tím starým dobrým pohádkovým příběhem plným pastelových barev, kopání kuřat a zábavných soubojů, nově však lze vše zmíněné prožívat ve společnosti třech dalších dobrodruhů.

Fable Legends
i Zdroj: Hrej.cz

A jak už to tak bývá slušným zvykem. Každý do party plní odlišnou úlohu. Ty budou rozděleny do několika základních, z nichž známe zatím pouze pár – válečníka, bojovníka, kouzelníka a lučištníka. Každá třída pak pochopitelně ovlivňuje nejen styl hry, ale i příběhové pozadí a charakter postavy. V tomto se tedy překvapení nekoná, sympatické jsou ale sliby o tom, jak budou jednotliví hrdinové své schopnosti kombinovat. Mág bude například moci zapálit lučištníkovi šípy či bestii v hledáčku zmrazit pro válečníka v partě. Fantazii se prý meze nekladou, tak uvidíme!

Ovšem jen o kooperaci to nebude. Partu hráčů budete sice moci doplnit do celkového počtu čtyř a vystrnadit tak umělou inteligencí ovládané panáky, ale ta pravá zábava možná přeci jen tkví někde jinde, a spolu s ní i ta hledaná originalita Fable Legends. Vedle zapojení se do boje v roli klaďase si totiž můžete zahrát i za charakter z druhé strany barikády. Fable totiž přece odjakživa nabízel výběr role – je tedy opět jen a jen na vás, zda chcete být hodní, zlí... či oškliví.

A pokud se rozhodnete být zlí, můžete partě dobrodruhů škodit, klást jim pasti, ovlivňovat spawn nepřátel a v neposlední řadě také nepřátele ovládat. A to jak s pomocí klasického ovladače, tak s pomocí technologie SmartGlass a v neposlední řadě také můžete hulákat příkazy skrze Kinect. Kompetitivní multiplayer tedy bere tuto podobu, a nemusí se jednat jen o podobu 4v1, tedy čtveřice hrdinů proti jednomu protivníkovi. Těch záporných totiž může být i více, přičemž každý má na starosti jiné záludnosti.

ALBION V OBLACÍCH

Zajímavě rovněž zní nedávná zmínka o tom, že s Fable Legends plánují autoři žít a existovat dlouho, velmi dlouho po vydání. John Needham z Lionheadu má dokonce na jazyku 5 – 10 let. Ambice, až se panenky protáčí, co říkáte? Autoři toho chtějí docílit za pomocí všech speciálních funkcí, jež jim Xbox One nabízí, zejména pak cloudové služby. Jak toho chtějí docílit, to je zatím ve hvězdách, možnost vytvářet uživatelský obsah se však v tuto chvíli přímo vybízí, co říkáte? Ale nejen to, v tomto dlouhém časovém úseku budou na hře pracovat i samotní vývojáři. Řeč tedy jistě přijde i na DLC.

Kolem a kolem, zatím to vypadá zajímavě. Staré prvky doplňují nové a vypadá to, že se můžeme těšit na zajímavé zážitky. Tak jako tak, na jakýkoli verdikt si budeme muset počkat a spolu s tím i na další detaily. A to řádně, možná až na Vánoce příštího roku. Ale nezoufejme, již v průběhu roku se totiž můžeme těšit na betaverzi!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama