Phantasy Star Universe Článek Phantasy Star Universe

Phantasy Star Universe

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

10. 12. 2005 23:55
Reklama

Značka Phantasy Star není v Evropě a mezi pécéčkaři nijak moc známá. Mohli byste nám ji stručně představit? Jaký bude hlavní rozdíl mezi poslední Phantasy Star Online a Universe?

Phantasy Star je RPG zasazené do vesmíru, patří ke zlatému fondu SEGY, jeho fantasy sci-fi atmosféra je slavná. V PSU ji můžete okusit sami i v multiplayeru. Sami hrajete z pohledu hrdiny jménem Ethan Waber a v multiplayeru vás čeká stejný svět a stejný základ příběhu, ale postavu si vytvoříte vlastní, stejně jako další hráči, kteří se zapojí do online verze. Takže v obou případech narazíte na podivnou živoucí matérii zvanou “SEED”, která se najednou objevila v Gurhal Systému. Hlavním rozdílem oproti PSO bude asi právě příběh, na který jsme se zde hodně zaměřili. Střihové sekvence jsou nyní plně namluvené a jsou jich cca tři hodiny.

Podívejme se nyní trochu blíže na příběh, který bude společný pro oba módy...

Herním světem PSU je Gurhal Systém, který se skládá ze tří planet. Žijí na nich čtyři druhy bytostí, které po půl tisíciletí válek konečně našly společnou řeč. Nicméně století po ustanovení této Tripartite Ally se v systému zjeví neznámá živoucí matérie zvaná “SEED” a svět se opět začne nořit do temnoty. V single playeru jako Ethan Waber zažijete invazi SEEDu a stanete se členem soukromé bezpečností společnosti Guardianů. Zpočátku jste jen obyčejným mladíkem žijícím uvnitř společenství Guardianů, ale postupně si získáváte jméno, potkáte spoustu úžasných bytostí a pomalu zjišťujete, za co skutečně bojujete. Ve finále se z vás stane hrdina a na vašich bedrech bude záchrana světa před zkázou. A úplně prvním úkolem bude záchrana vaší sestry Lumia Waber, která při invazi SEEDu ztroskotala.

PSU slibuje tři rozdílné planety na prozkoumávání a více než 40 hodin RPG zábavy, jak to bude provázáno?

Jednotlivé planety budete prozkoumávat postupně, stejně jako se na již známá místa budete vracet, abyste vyřešili předtím nerozluštitelná mystéria. Zároveň se k hlavnímu příběhu a jeho základním úkolům můžete dostat z každé z planet.

Budou mezi PC a PS2 verzí nějaké technologické rozdíly, budou moct obě komunity hrát spolu a jak jste od dob PSO v tomto ohledu pokročili?

Pro vývoj PS2 a PC verze používané vlastní engine a pokud jde o možnost, aby spolu mohli hrát uživatelé PC i PS, tak to ještě není rozhodnuto. Jedním z největších pokroků od doby PSO je síťové prostředí a díky rozšíření širokopásmového připojení můžeme všechny herní akci učinit daleko rozmanitější.

Co všechno bude mít Ethan k dispozici, třeba jaké zbraně?

Zbraně si můžete vybrat z tzv. Custom palety. Půjde buď o jedno- nebo obou ruční zbraně. Ty jednoruční můžete kombinovat s dalšími jednoručními (třeba puška a meč). Volba budete vždy na vás, podle oblíbeného bojového stylu, počtu či typu nepřátel. Se zbraněmi máte v základu dvě kategorie útoků, slabé a silné, které můžete kombinovat do komb. A v multiplayeru si ty zbraně můžete dále modifikovat, aby zkrátka nehrozilo, že budou mít všichni hráči stejné.

Jak bude rozmanitý vývoj postavy?

Samozřejmě hodně, každý si budete moct svého hrdinu rozvíjet dle svých představ, každý by se zde měl najít. Hodně bude záležet na úvodní zvolené kombinaci rasy a povolání. Vrátili se Lovec (Hunter), Hraničář (Ranger) a Kouzelník (Force User), kteří se budou rekrutovat ze známých ras (z PSO) Lidí, Newmanů a androidních Castů, plus nových Beasts. Samozřejmostí je úprava vzhledu vaší postavy (od barvy kůže po tvar čelisti).

Nově se nebudete muset pohybovat jen po svých, takže?

V PSU máme řadu vozidel, speciálních pro různá prostředí jako pouště, mokřiny apod. Například máme “floader”, což je taková létající motorka, a dojde i na tanky.

Je skutečně možné mi stejně silné obě složky? Jak singleplayer, tak online mód?

Bereme to tak, že se hráči v single playeru vžijí do příběhu, poznají hlavní postavy a neučí se hrdinu ovládat a pak budou pokračovat v multiplayeru. Vidíme v tom určitou synergii mezi oběma částmi. Ani jedna nebude ošizena, sdílí společný herní svět a základní příběh, lišit se budou spíše ve stylu hry. Dá se říct, že jsme prostě museli zdvojnásobit úsilí a tvořit najednou dvě hry...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama