Outriders Článek Outriders - dojmy z demoverze

Outriders - dojmy z demoverze

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

2. 3. 2021 14:45 1

První dojmy z online akce Outriders od studia People Can Fly.

Reklama

Žánr looter-shooter akcí je poměrně našlapaný, je tedy velmi těžké se v něm prosadit, přijít s originální novinkou. Minulý týden ostatně vyklidilo pole Electronic Arts, když v Bioware zařízlo klíčový update pro Anthem. O další pokusy ale není nouze.

Na scénu se totiž řítí novinka z produkce polského studia People Can Fly. To se v roce 2015 odtrhlo od společnosti Epic Games, nedlouho poté oznámilo spolupráci se Square Enix. Výsledkem jsou Outriders, krvavá online střílečka, která překvapí svou syrovostí a brutalitou. A protože brzy vyjde v plné verzi, připravili autoři malou ochutnávku v podobě hratelné demoverze. Povolal jsem tedy Davida Absolona, ostříleného parťáka, který mi na virtuálních kolbištích hlídá záda. Společně jsme se vydali na malý průzkum.

Hledání nové planety

Premisa hry je vcelku jednoduchá. Země je totálně zdevastovaná, lidé se tedy potulují vesmírem a hledají nové útočiště. Slibným místem je planeta Enoch, kde započne invazivní kolonizace. Při poznávání místní fauny a flóry ale návštěvníky zaskočí zvláštní bouřka, po zasažení elektromagnetickým výbojem na sobě pociťují zvláštní změnu. Ano, hádáte správně, začínají se v nich probouzet superschopnosti.

Prolog autoři tradičně využívají jako tutoriál, což by nevadilo. Jeho zpracování je ale naprosto příšerné. Zcela upřímně řeknu, že jsem při průchodu úvodní částí začínal o kvalitách celé hry výrazně pochybovat. Po grafické stránce se bohužel nedá říct, že by šlo o dechberoucí podívanou. Tekoucí voda působí plastovým dojmem, textury nejsou kdovíjak detailní, práce se světlem taktéž nijak neoslní. O next-gen vizuálech ani nemůže být řeč.

Mnohem víc mě ale zarazila jistá nedotaženost některých prvků. Lip sync byl úplně mimo, což se v pozdní části ještě zhoršovalo. V cutscénách se celá audio stopa zpožďovala za děním na obrazovce, některá slova navíc z nepochopitelných důvodů zazněla dvakrát. A mám takové podezření, že nešlo o snahu zdůraznit daný okamžik.

To vše mě zaráží už jen kvůli nedávnému prohlášení kreativního ředitele. Bartek Kmita totiž minulý týden vysvětloval, proč byla hra odložena z konce minulého roku na začátek toho letošního. Podle všeho bylo potřeba vyladit drobné detaily, které ve výsledku kazily zážitek. Tato snaha se ale v demoverzi příliš neodráží.

Spalovač mrtvol

Po výběru základní třídy se naštěstí nálada hry výrazně mění k lepšímu. Původně zelená planeta najednou připomíná spíše bahnité pole, kolem navíc zuří drsná válka. Atmosféra je rázem temnější a hutnější, veškeré dění najednou začíná být mnohem zajímavější. Takto výraznou změnu jsem popravdě nečekal, šlo ale o milé překvapení.

Jestli se Outriders něčím liší od svých konkurentů, půjde v první řadě o jistou neurvalost a syrovost. V soubojích se odráží brutální válečná vřava s veškerým hnusem, který se s ní pojí. Příkladem mohou být vybuchující těla nepřátel a potoky krve. Jistá neuhlazenost hře ale náramně sluší.

Dabing není špatný, dočkáte se navíc i peprných výrazů, kterých se autoři nebojí a vůbec jimi nešetří.

Souboje jsou navíc poměrně tuhé, tedy alespoň v případě, kdy hrajete v pokročilých tierech, skrze které lze kdykoliv přeškálovat výslednou obtížnost. S tou se přitom pojí šance na získání lepší výbavy a zbraní. Krom ostrostřelců umí potrápit také agresivní záškodníci s ostrou čepelí v ruce, ti navíc zpravidla útočí v tlupě. Na bojišti je zkrátka poměrně horko, obzvlášť pak v případě, kdy poroučíte ohni. Plamenné útoky jsou doslova spalující, mnohdy vám zachrání krk, už jen díky tomu, že vám vrací část zdraví. Výrazná přesila přímo nutí k používání schopností, bez nich to zkrátka dost dobře nejde, což ale nevadí, protože právě s nimi zažijete tu největší srandu. Zdá se mi, že je obtížnost dobře vybalancovaná, přináší slušnou výzvu, ale zase zbytečně netrápí.

K vyzkoušení jsou čtyři třídy. Trickster je nebezpečný nablízko, nepřátelské jednotky si umí zpomalit, zaútočit ze zálohy a zase rychle zmizet. Zblízka řeší konflikty také Devastator, který je v podstatě tank, takže vydrží o něco víc. Pyromancer je nenapravitelným žhářem, zatímco Technomancer spoléhá na technologické hračky, například na turrety. Tři sloty na aktivní schopnosti podle mě bohatě stačí, aby se na bojišti dalo rozpoutat malé peklo. Jsem upřímně zvědav na profilaci postavy, tu ale ukáže až plná hra.

Čas na stmívačku

Pokud nahlédnete do historie studia People Can Fly, zjistíte, že stojí za Gears of War: Judgment. Právě brutální Gearsy mi Outriders částečně připomínají. Jednak drsnou estetikou, jednak souboji, které nabízí brutální řežbu, ale také podobným systémem krytí.

Zdá se, že vývojáři vložili velké úsilí do tvorby krátkých cutscén, ty se totiž objevují opravdu ve velké míře. Uvozují příběhové mise, narazíte na ně i během důležitých momentů, například před/po souboji s náročnějším záporákem. Zdálo se mi, že během prologu jsou skoro nadužívány, filmeček spojený s obligátní stmívačkou zbytečně zpomaluje tempo hry. Bylo by asi lepší, kdyby autoři s těmito sekvencemi trochu více šetřili.

Vyprávění skrze filmečky je ale veskrze povedené (mluvím o části po prologu), oceňuji, že se autoři nesnaží některé situace odbýt pouhým dialogem skrze vysílačku. Postavám tak dodávají jistou hloubku, zajímavý rozměr. Tím pádem budí určité napětí, dokážou udržet pozornost. Dabing není špatný, dočkáte se navíc i peprných výrazů, kterých se autoři nebojí a vůbec jimi nešetří. To ale vůbec nevadí, protože tak nějak zapadají do šíleného marasmu, v němž se postavy potácí.

Slušná alternativa

Demoverze zabaví zhruba na dvě, maximálně na tři hodiny. To ale bohatě stačí k tomu, abyste si mohli odpovědět na otázku, zda vás Outriders chytnou za srdíčko. Určitě zkuste překousnout bídný prolog, který skutečné náladě hry absolutně neodpovídá.

Myslím si, že mají autoři docela dobře nakročeno. Ne snad, že by mohli přebít kvality Destiny nebo The Division, mohou ale nabídnout brutálnější alternativu, syrový zážitek bez zbytečných servítek. Řekl bych, že právě díky tomu mohou zabodovat.

Outriders - dojmy z demoverze
i Zdroj: Hrej.cz

Demo končí trailerem, který naznačuje, co vše si autoři připravili do plné verze. Přiznám se, že mě Outriders skutečně začali zajímat, takže doufám, že se vývojářům ještě podaří vyladit zmíněné nedostatky, aby celkový zážitek vyzněl co nejlépe. Na poslední úpravy mají necelý měsíc, Outriders totiž vyjdou už 1. dubna.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama