Ni no Kuni II: Revenant Kingdom Článek Ni No Kuni II: Revenant Kingdom - dojmy z Gamescomu

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom - dojmy z Gamescomu

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

24. 8. 2017 08:45 4
Reklama

Možná za to může nepřeložený název, ale mám takový dojem, že takový našinec si pod třemi slovy Ni No Kuni nedokáže moc představit, o co se vlastně jedná. Přitom původní hra od studia Level-5, tvůrců puzzle série Layton, fotbalového RPG Inazuma Eleven nebo novodobých “pokémonů” Yo-kai Watch, ve světě sbírala vysoká hodnocení a jak v domácím Japonsku, tak na západě si vybudovala slušnou pověst díky originálnímu příběhu, nádherné grafice a zábavnému bojovému systému. Žánr JRPG u nás patří spíše k těm opomíjenějším, a když není hráč zrovna fanoušek, pozná leda tak Final Fantasy nebo možná ještě Personu. Jenže ignorovat Ni No Kuni II by mohla být chyba, protože je docela možné, že příští rok v lednu tahle hra strčí poslední díly obou zmíněných sérií do kapsy.

ZNOVU A PŘESTO STÁLE POPRVÉ

Pokud jste nehráli první díl, nemusíte se bát, že byste něčemu nerozuměli. Příběh se sice odehrává ve stejné zemi, ale hodně dlouho po událostech jedničky a zásadně na ní nenavazuje. Ve hře se ujmeme role malého krále s kočičíma ušima Evana, který při puči zinscenovaným zákeřnými myšmi vyhnán z kočičího města Ding Dong Dell. Jeho cílem je získat své království zpět, v čemuž mu pomáhá tajemný cizinec Ronald, mladá vzdušná pirátka Tani a několik dalších kamarádů. Na své cestě projdou několik kontinentů, navštíví různá města, poznají spoustu postav a porazí alespoň stejně tolik bossů - prostě je to RPG. Tedy JRPG.

Pokud jste nehráli první díl, nemusíte se bát, že byste něčemu nerozuměli. 

Na rozdíl od takového posledního Final Fantasy se Ni No Kuni II drží tradic svého žánru. Na hráče čeká například cestování po mapě světa oddělené od průzkumu jednotlivých lokací a instancovaných soubojů nebo nekompletní nadabování postav, což má za následek, že postava místo toho, aby pěkně odříkala těch pár vět v textu, častěji hekne, povzdechne si či něco zvolá. To k JRPG prostě tak nějak patří, stejně jako originální bojový systém. Přestože cestujeme ve skupince, při soubojích ovládáme pouze Evana a parťáci se řídí umělou inteligencí. Souboje probíhají v reálném čase ve vcelku malých arénách a jsou mile akční. Na nepřátele můžeme zaútočit rychle-slabě nebo pomalu-silně, na létající se hodí útok na dálku, při kterém navíc ještě uhneme do vybraného směru, a lze se i bránit. Důležitými pomocníky nám ale budou kouzelní tvorečci Higgledies, kteří se po bojišti pohybují tak trochu sami od sebe, občas nabídnou malý buff, když k nim přiběhnete, ale hlavně umožňují využít až čtyři různé dovednosti v závislosti na tom, jaký typ Higgledies si do bitvy vezmete. Jeden skill může vyléčit vás i kamarády v okolí, jiný zraní všechny ve směru před vámi, další zase jen ty kolem vás. Skilly však nelze spamovat, Higgledies se po užití na chvíli vyčerpají a chvíli trvá, než se zase objeví a mohou vám pomoci buffem nebo aktivním skillem.

VYTVOŘ SI SÁM

Kromě ochutnávky soubojů se na Gamescomu představily dvě minihry, které se trochu pojí s hlavní hratelností a nejsou úplně povinné ke hraní. Komu však sednou, ten se v do nich může více ponořit a získat nějaké bonusy do hlavní hry. První je Kingdom Mode, takové chytré využití sidequestů. Evan na svých cestách může potkat určitá NPC s určitými potřebami. Princip sidequestů není třeba vysvětlovat, nicméně zde to odměnou za jejich splnění nekončí. Když Evan vedlejší úkol splní, NPC tak přesvědčí o svých schopnostech a úmyslech a ti jej budou následovat do nového království, kde si založí živobytí. Splníte-li službičku rybářům, postaví si u vás molo a začnou provozovat obchod po moři. Pomoc kouzelníkům zase bude mít za výsledek postavení magické věže, ve které se můžete při návštěvě svého království naučit nová kouzla. Takhle si vlastně budeme stavět a rozšiřovat možnosti v naší “základně” a lze čekat, že touhle cestou se dostaneme k vzácným předmětům a výbavě.

Druhá minihra se nazývá Skirmish Mode a v podstatě představuje RTS vložku, ve které se Evanovo vojsko utká s nepřátelskými armádami. Představte si něco jako smíchaný Total War a hry ze série Warriors. Kolem postavy Evana jsou vojáci seskupení podle zbraní, které vůči sobě mají slabiny a odolnosti - meče porazí kladiva, kladiva porazí kopí, kopí porazí meče. Cílem je natočit svá vojska tak, aby se střetly v kombinaci ve váš prospěch. Při pobíhání po bojišti tak rotujete armádkami, drtíte nepřátele a jejich tábory, tu a tam narazíte na bosse a využijete speciální schopnosti hrdinů uprostřed skupinek, kteří mohou vaše vojska třeba vyléčit nebo zavolat leteckou podporu. Je to celé takové jednoduché, ale vlastně docela zábavné a dokážu si představit, že pokročilé fáze budou vyžadovat odhalit správné pořadí nepřátelských skupin, které musíme zničit. Kromě mečů, kladiv a kopí se totiž objevují i armády s luky, pistolemi a dalšími zbraněmi, se kterými je třeba počítat. Některé bitvy ve Skirmishi budou příběhově povinné, ale pokud vás RTS bitky chytnou, bude i dostatek volitelných bojů, do kterých se můžete pustit, a musím říct, že mě tahle vedlejší aktivita rozhodně neurazila.

MALÁ PIHA NA TVÁŘI JAKO Z OBRÁZKU

Bohužel Skirmish probíhá na mapě světa, po které se pohybují postavy v tzv. chibi stylu, tedy roztomile “deformované” s velkou hlavou a malým tělem. Na prezentaci to hře nedělalo nejlepší reklamu, neboť ta jinak v lokacích a v soubojích vypadá naprosto k sežrání. Jemné stínování, jasné obrysy a pastelové barvy dominují prostředí i vzhledu postav a v pohybu třeba při rozhovorech nebo právě při akčních soubojích to celé vypadá neuvěřitelně, jako ovladatelný anime film. Znalci také nejspíše ocení, že se na soundtracku hry velkou mírou podílel Joe Hisaiši, dvorní skladatel studia Ghibli, které stojí za super filmy Princezna Mononoke nebo Cesta do fantazie, a Jošijuki Momose, animátor filmů Porco Rosso a Cesta do fantazie. Ačkoliv vývoj dvojky už ve spolupráci právě se studiem Ghibli neprobíhá, vývojáři z Level-5 na hře zřejmě ani přesto nešetří. Zkrátka to vypadá, že nás opět čeká filmový zážitek ve stylu ghibliovek, tedy, promiňte mi to klišé, pro velké i malé.

Stačilo pár desítek minut v soubojích, minihrách a při průzkumu pohádkového světa Ni No Kuni II, aby se tento titul vystřelil na vrchol mého osobního žebříčku nejočekávanějších her příštího jara

Není to jen kvůli kočičím uším hlavního hrdiny, ale ani pouze kvůli reputaci studia Level-5, které produkuje jednu super netradiční hru za druhou. Stačilo pár desítek minut v soubojích, minihrách a při průzkumu pohádkového světa Ni No Kuni II, aby se tento titul vystřelil na vrchol mého osobního žebříčku nejočekávanějších her příštího jara. Působivá grafická stránka a stylizace, chytlavý bojový systém a příslib fantastického dobrodružství by měly přilákat každého fanouška RPG her, který kdy k něčemu ze země vycházejícího slunce přičichl. Ni No Kuni II: Revenant Kingdom vychází 19. ledna na PS4 a PC a bude obsahovat nějaká vylepšení pro majitele PS4 Pro.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama