NHL 2007 Článek NHL 2007

NHL 2007

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

3. 9. 2006 22:56 2
Reklama

Minulý rok doprovázel příchod konzole Xbox 360 slušný balík her, mezi kterými nechyběly pochopitelně ani sportovní kousky. O největší procento zmiňovaných sportů se, ostatně jako vždy, zasloužili pracovníci EA Sports, leč právě hokej ve výčtu prvních next-gen titulů nefiguroval. Jakousi pomyslnou náhradou byl NHL 2K6 od 2K Games, který ono next-gen zpracování předvedl dosti nepřesvědčivě pouze v grafickém zpracování. Ruku na srdce, smysl nové generace hraní byl zprvu pochopen jen jakožto snaha o překopání grafiky do co možná nejlíbivějších kreací, avšak se zachováním stávající hratelnosti. Dopadne přenošené dítě jménem NHL 2007 lépe?

Dost bylo slibů

Všichni moc dobře víme, jak to s hrami od EA Sports v poslední době vypadá. Spíše než na hratelnost se vývojáři soustřeďují na vylepšování vizuální stránky hry a kupříkladu na poli virtuální kopané už mnoho skalních fandů přestoupilo ke konkurenci. Připravované NHL 07 nám však dělá doopravdy radost, neboť chystá pro hráče konečně i novinky ze sféry hratelnosti – a že jich není málo! První, neřku-li nejpodstatnější inovace se dočkal puk. Ano, ten neposedný pryžový kotouč by se měl konečně začít chovat jako jeho reálný protějšek. Důkazem byla nejedna situace z preview verze hry, kdy například osamocenému útočníkovi střela takříkajíc nesedla, puk místo odkrytého prostoru trefil konec brankářovy hokejky, odrazil se do břevna a smolně zapadl, s patřičnou rotací, za brankovou čáru. Dále se realistické chování puku promítne do všech ostatních herních situací, takže nebude nic neobvyklého zahlédnout puk poskakující po hraně mantinelu a dočkáme se i mnohem většího množství tečí.

Druhou změnou směrem ke kvalitnějšímu ztvárnění reality bude i zcela přepracovaný systém animací. Na tomto místě můžete směle namítnout, že třeba prohnutí hokejky při opravdu tvrdé střele nemá co dočinění s hratelností, avšak opak je pravdou. Ve zmíněném systému animací totiž hrají prim brankáři, kteří trpěli v minulých dílech buďto nadpřirozenými schopnostmi, nebo lapačskou impotencí. V EA Sport se však letos kasají tím, že vdechnuli život i strážcům hokejových svatyň. Dočkáme se tak pohybu každé končetiny brankářova těla zvlášť, efektivnějšího používání hokejky a na první pohled bychom měli dokonce rozeznat jednotlivé brankáře podle používaného stylu chytání. Příkladem za všechny může být chytající důchodce Dominik Hašek, který by se měl i v NHL 07 věrně válet po zemi a stírat prach snad ze všech koutů brankoviště. Když už jsme u brankáčů, nutno podotknout, že by mělo být na jistotě zákroků jednotlivých brankářů ihned patrné, kdo že je ta zkušená jednička a kdo pro změnu vyjukaná gólmanská dvojka.

Že by konečně vylepšené ovládání?!

Další inovací bude v novém ročníku NHL ovládání. Majitelé konzolí, popř. gamepadů u PC se tak mohou těšit na využívání především analogových páček. Ve skutečnosti to bude fungovat asi tak, že levou páčkou budete bruslit a pravou následně provádět práci s hokejkou. Rozdělení těchto dvou faktorů na oba analogové ovladače bude mít jistě za následek i zvýšení obtížnosti hry, ale na druhou stranu to dá hráči i více možností. Navíc, pokud se s novým systémem nesžijete, bude možné přepnout na klasické ovládání, ovšem na úkor zábavy a volnosti. Ještě něco málo k volnosti - nebude např. problém naznačit střelu do forhendu, stáhnout puk na bekhend, změnit směr jízdy a pohodlně zasunout kotouč za bezmocného golmana. Už tedy žádné naskriptované situace, spouštěné skrze příslušné tlačítko. Vedení puku bude od nového ročníku NHL jen na vás.

Poslední výraznou změnou oproti předešlým dílům bude absence tlačítka pro momentální zrychlení bruslení. Autoři to odůvodňují faktem, že mnohdy tato možnost působila značně nerealisticky a kazilo to celkový dojem ze hry. Ještě než však začnete nevěřícně kroutit hlavou, snad vás alespoň částečně uspokojím skutečností, že rychlostní atributy hráčů budou souhlasit se schopnostmi reálných hráčů, takže například takový Alexander Ovečkin zvládne hravě přebruslit kdejakého obránce a v maximální rychlosti stihne ještě skórovat. Celkový výraz hry by se měl také radikálně změnit, a to především v oblasti monstrózních hitů, které s hokejem mají pramálo společného. Odteď se vývojáři soustředili spíše na nečekané vypichování puků, skákání do střel, potyčky v rozích kluziště… zkrátka i v tomto ohledu bychom měli čekat rapidní zlepšení.

Tak pane Zárubo, Sparta nebo Slavia?

Když opustíme ledovou plochu, čeká nás ještě několik informací ze zákulisí. Řeč je o herních módech, které od minula nedoznaly větších změn. Oblíbený Dynasty mode si budete moci zahrát nejen s klubem z NHL, nýbrž se všemi kluby ve všech soutěžích. Narážím pochopitelně i na skutečnost, že v NHL 07 se dočkáme zpracování naší nejvyšší hokejové soutěže, tedy Tipsport Extraligy. Zároveň bude v Dynasty kladen mnohem větší důraz na nováčky a celkové poskládání týmu. Například útočná trojice složená pouze z mladíku, kterým bude chybět patřičná zkušenost, bude jasně kontraproduktivní. Pokud však umístíte na centra zkušeného borce, obě mladá křídla si začnou více věřit, získají klid a nebudou se na ledě motat jako vítr v bedně. Tato funkce, tzv. Line Chemistry byla k vidění už před dvěma lety, ovšem až letos by měla být doopravdy funkčně zřetelná i během zápasu.

Až na konec jsem si nechal pár slov o audiovizuálním zpracování. Jak je patrno ze screenshotů, hra vypadá (především na X360) naprosto fantasticky. Ano, jde o zaběhnutý kolorit, že rok co rok převléká NHL mnohem hezčí kabátek, ovšem letos jde o skok hodně rapidní. Na kráse grafického zpracování má podíl i výše zmíněný systém animací a ruku v ruce tak celkový výraz hry dává přičichnout k reálným situacím, známých z půlnočních přenosů NHL. Nakonec tu máme hudbu a celkové ozvučení hry. Soundtrack bude zahrnovat méně známe, leč vcelku kvalitní kapely, jakými jsou například Pistolita, Anti-flag, NOFX či Good Riddance. Posledním zrnkem, pro mnohé možná tím nejpodstatnějším, se stane český komentář, namluvený renomovaným komentátorským duem Záruba a Vichnar. Na kvalitu nejen komentáře si však budeme muset počkat až do vydání plné verze, která je naplánovaná na září letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama