NHL 18 Článek NHL 18 - dojmy z bety

NHL 18 - dojmy z bety

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

4. 8. 2017 14:15 20
Reklama

Když jsem loni na E3 zkoušel v té době ještě nevydané NHL 17, zeptal jsem se vedle stojícího vývojáře, zda se i tahle série dočká podobné péče, jako FIFA. Pokud si totiž vzpomínáte dobře, FIFA v roce 2016 přivítala zjevně velmi univerzální engine Frostbite, zatímco NHL vypadalo pořád úplně stejně a nenabízelo - až na pár drobných změn - prakticky nic nového. Odpovědí mi bylo neurčité zamručení a obligátní poznámka, že k tomu nemůže nic říct. Doufal jsem ale, že to bylo jenom proto, aby pisálek z východní Evropy nikde nic nevyzvonil. O rok později už vím, že prozrazovat nebylo co.

Pokud jste sledovali naše hraní bety aktuálního NHL 18, pak už určitě víte, že se hra enginu Frostbite nedočkala. Stalo se vlastně to nejhorší, na základě čeho pak vznikají všechny ty otřepané fráze, že stačilo pouze aktualizovat soupisku a vydat "nový" díl v podobě updatu. Samozřejmě ne úplně doslova, ale hra na první (i druhý) pohled vypadá takřka totožně jako loni a novinky, o nichž se hovoří nejvíc, nejsou zrovna tím nejdůležitějším.

CO SE TO TU STALO?

Řeč je v první řadě o módu NHL Threes, o kterém jste se mohli dočíst v našich novinkách a bez přemýšlení jde o prvek, který vývojáři z EA propagují nejvíce. Ve zkratce jde o 3v3 hokej bez přísnějších pravidel, který se hraje na menším kluzišti a za doprovodu velmi zapáleného komentáře. Netvrdím, že hra není zábavná, stojím si však za tím, že z dlouhodobějšího hlediska nejde o mód, za kterým by hráči šli. Vyzkoušet si ho, pobavit se s přáteli, rozehrát, ale pak už zpět do "velkých" režimů, které zahrnují nejen vlastní hraní, ale také koučování.

Je libog gól za dva body? Nebo třeba možnost soupeři několik gólů odečíst? To vše zde najdete!

Co se mi ovšem na NHL Threes líbí, je pečlivost, s níž lidé z EA k vývoji tohoto módu přistoupili. I když by bylo možné vykrást sebe sama a neřešit atributy či nastavení, vše krásně funguje a hra je navíc okořeněná i speciálními góly, které lze vstřelit. Je libo gól za dva body? Nebo třeba možnost soupeři několik gólů odečíst? To vše zde najdete, a jak jsem už řekl, pro pobavení to stačí. Sami ale nakonec uznáte, že gró hry leží jinde.

MODERNÍ HOKEJ

Vzhledem k tomu, že v betě nelze zkoumat ostatní herní módy, zbývá pouze vlastní zápas, do kterého se lidé z EA Sports snažili otisknout moderní prvky. Přepracováním tak prošel tzv. skill stick, tedy ovládání hokejky, abyste mohli dělat všechny ty báječné kličky a legendární pohyby. Vše je trochu zjednodušené, pokud máte naučené pohyby z předchozích dílů, nebudete se muset učit nic nového, ale během chvilky k nim přidáte i několik nových. A možná by všechno skvěle fungovalo, kdyby se vývojáři příliš nepouštěli do fungování obrany. Nejde snad o to, že by byla jakkoliv upravena umělá inteligence ve smyslu nájezdů do volných prostorů či stíhání žádoucího hráče, který se právě dostává do pozice ke střelbě, jde o použití skill sticku i v obraně, což činí ze hry docela otravnou záležitost.

Několikanásobně se totiž zefektivnilo vypichování puku a v kombinaci s lhostejností rozhodčích, kteří většinu nebezpečných zákroků nepískají, budete přes obranu procházet jen velmi složitě. Nechci a ani nemůžu tvrdit, že jsem v posledních ročnících NHL bůhvíjak zběhlý, ale skutečně nevidím zábavu v tom, když váš soupeř - v momentě, kdy přijde o puk - začne jednoduchým pohybem kvedlat hokejkami všech bránících hráčů a doslova jen čeká, ke kterému se připletete nejblíže. Pak následuje ztráta puku a role se změní. Nechci být škarholíd, ale tahle "novinka" (naposledy jsme ji viděli v NHL 2012) na mě působí stejně otravně, jako všechny ty chybové góly, které hráči v kompetitivních zápasech opakují do zemdlení.

HOKEJ PRO VŠECHNY

Co se týče prezentace, grafiky, animací a obecného chování hráčů na ledě, vše zůstalo při starém. Pokud nějaké změny nastaly, jde o kosmetické úpravy, které však nemají na hraní velký vliv. Všimnul jsem si zajímavých akrobatických kousků brankářů, včetně zásahů jejich hokejkami, k čemu je to ale platné, když pořád dělají stejné lapsy a všemožně vyjíždí nebo si nevšímají puků, které jezdí křížem krážem v brankovišti? Navíc ani v tomto případě nejsou rozhodčí zrovna důslední, takže můžete do brankáře najet, doslova ho vytlačit mimo bránu a pak pohodlně skórovat. A to se nebavíme o arkádovém NHL Threes, ale o klasickém online zápase.

Všimnul jsem si zajímavých akrobatických kousků brankářů, včetně zásahů jejich hokejkami.

Ke kosmetickým změnám pak řadím dynamičtější a lépe vypadající diváky, přepracované, ale stále velmi líné menu a zbrusu nový komentář. Jediné, co tedy stojí z velkých změn za vypíchnutí, jsou rozšířené možnosti hraní multiplayeru, který už konečně umí kombinovat hráče u konzole s hráči online. Pokud si tedy chcete zahrát v pěti lidech, ale doma se s vámi nachází jen dva kamarádi, můžete zbylé členy týmu pozvat online. Kombinace jsou v tomto ohledu bezbřehé a jen tady bych vývojáře z vancouverské pobočky EA vysloveně pochválil. Pořád se ale nemohu zbavit pocitu, že je to za hru s plnou cenou málo a s nadějí budu čekat na ročník '19, který snad opustí starý engine Ignite a vstoupí do nových vod. Nechci vysloveně jiný hokej, aby se všichni hráči museli přeučit to, co už za roky hraní pochytili, ale aby už byla znát větší změna a hra vypadala jinak. Pamatujete na posvátný rok 2003, kdy vyšlo NHL 04 od EA Black Box? Tak přesně o takové změně mluvím...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama