Need for Speed: Undercover Článek Need for Speed: Undercover – dojmy z prezentace

Need for Speed: Undercover – dojmy z prezentace

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

22. 10. 2008 22:51 24
Reklama

Ještě než jsme se ale mohli ke konzolím přesunout, byl nám podrobně představen úvod, který je zpracován prostřednictvím interaktivního intra, kde plynule přecházíte mezi filmovými scénami a samotným hraním. Už začátek dává pocítit, že právě příběh bude hrát v Need for Speed Undercover nejpodstatnější roli. Hlavní hrdina je totiž federální agent, který však byl opatřen alternativní identitou a vyslán policejním úřadem do středu automobilového gangu. Jako „dvojitý agent“ budete muset hrát na obě strany tak, aby vám všichni žrali vaše činy i s navijákem. Nikoho tedy nepřekvapí, když je úvod věnován honičce, v níž se pochopitelně točí všechno kolem vás. Ihned poté, co se vám podaří uniknout dotírajícím policistům, objeví se na scéně hlavní hrdinka filmových prostřihů, herečka Maggie Q, alias Chase Linh. Ta bude plnit roli vaší nadřízené a zároveň spojky mezi oběma světy, kde se jakožto zmiňovaný agent budete pohybovat. Jak už sami určitě víte, Maggie to na filmově-herním plátně sluší; Jesseyho jsme se ale ptali, proč byla vybrána právě tato herečka, hezkých tváří je přeci dostatek. Odpovědí nám bylo, že ač sehrála ve výběru určitá náhoda, na spolupráci s Maggie si v EA nemohli během vývoje stěžovat. Co víc, asijská kráska je údajně vášnivou hráčkou videoher a vývojáře neustále překvapovala svými znalostmi.

Startujte motory!

Nyní už ale k té záživnější části prezentace, tedy vlastnímu hraní. Jak už jsme zmínili, k dispozici nám byla PS3 verze, navíc obdařená českými titulky. K obecné úrovni překladu se z pochopitelných důvodů nemůžeme v tuto chvíli vyjádřit; jediné, čeho jsme si všimli, bylo použití až příliš malého fontu v titulcích videí – na „obývákovou“ vzdálenost dvou, tří metrů šel přečíst jen s potížemi. Na druhou stranu, opravení tohoto problémku vývojářům příliš času nezabere. Horší by to už bylo například se samotnými videosekvencemi, které jsou ale pro klid duše nás všech zpracovány na výbornou. Až nás trochu mrzí, že jsou tak krátké, což ovšem Abney obhajoval tím, že je žádoucí ponechat hře akční ráz, přičemž k uvedení do další mise s poklidem stačí dvě, tři věty z úst sličné Maggie.

Zpracování města, kterým se budete projíždět od mise k misi, je srovnatelné s tím z Most Wanted. V Tri City, jak se herní lokace jmenuje, nechybí rychlé dálnice, ani klikaté uličky v centru, takže si na své přijdou vyznavači různých stylů závodění. K intenzivnímu zážitku by měl pomoci speciálně vyvinutý engine řízení vozidla, Heroic, jemuž byla věnována značná část prezentace. V praxi jsme však nepoznali příliš velké změny oproti předchozímu dílu, Prostreet. Snad jen, že v Undercover půjde snadněji přetáčet vozidlo o 180, případně 360 stupňů a po chvilce hraní dostanete pocit, že řídíte opravdový sportovní vůz, jenž má nějakou hmotnost, ovlivňující průběh celé jízdy. Ptáte-li se na poškození, přítomno samozřejmě bude, nicméně jeho účinek na chování automobilu příliš nepocítíte. Ve většině misí je postupné ničení vozidla jen „na efekt“, ačkoliv se prý můžeme těšit na úseky, kdy budeme muset na svěřené vozidlo dávat pozor a nepoškodit ho pod stanovenou mez. Právě oblíbený damage je také příčinou, proč se ve hře neobjeví vozidla některých značek. Například Italové ze stáje Ferrari si nepřejí ničení a upravování vlastních aut, tudíž opět žádné poskakování černého koníka. I přes to se ale můžete těšit na více než 50 vozidel všech oblíbených značek, mezi kterými jsme ale trochu překvapivě neobjevili závodní klasiku, Nissan 350z – uvidíme tedy, jestli se v plné verzi tento vůz objeví, nebo se jej dočkáme například prostřednictvím rozšiřujících balíčků.

Závod začíná

Pokud se o NFS: Undercover zajímáte, už máte hrubou představu o jednotlivých módech, mezi kterými nebudou chybět všeříkající kousky jako sprint, okruhové klání a závody vyplývající z příběhu. Zaměřili jsme se tak proto na méně jasné módy, typu dálniční bitva, útěk, nebo únik. Co se týče první zmiňované položky, jedná se o klasickou honičku s jiným, stejně smýšlejícím řidičem, a to pěkně na dálnici a za plného provozu. Nic nového, zkrátka ujet co nejrychleji a co nejdál – vše je přehledně indikováno v HUDu hry a samozřejmě, pokud nabouráte, většinou následuje opakování celého závodního procesu. Kromě singleplayeru si budete moci zařádit s přáteli ve dvou čtyřčlenných skupinách. Druhý zmiňovaný typ závodu, útěk, vychází z toho předešlého; nehraje se zde však na vzdálenost, ale dobu, kterou se musíte udržet před soupeřem. Poslední zmiňovaný mód není nic jiného, než snaha ujet policistům, kteří se na vás přilepili kvůli nějakému přestupku. Opět je všechno zpracováno jako v Most Wanted, jen řidiči policejních vozů reagují lépe a uvěřitelněji. Ujíždět proto delší dobu znamená stále se kupící problémy a vše pak může vyústit až ve vyhrocenou situaci, kdy po vás kromě policejních vozů, pásů s hřebíky a bariérami jde také vrtulník. Honičky tohoto stylu budou samozřejmě až v pokročilém stádiu hraní, takže nemůžeme přinést vlastní dojmy.

Štelujeme, montujeme,… tuníme

Po pomyslném přesunu do garáže nás zajímala míra upravitelnosti vozidel a je faktem, že jsme byli více, než překvapeni. Systém je zpracován dospělejším způsobem a i přes to, že nabízí poměrně stejné možnosti, jako poskytoval Prostreet před rokem, měli jsme z tuningu o chloupek lepší dojem. Řečí čísel na vás čeká až 440 položek, které budete moci změnit na vámi vybraném autě, a věříme, že hračičkové si vyhrají speciálně s finálním vzhledem plechového mazla. Nechybí totiž možnost detailních úprav vinylových polepů, ani spousta bělostných samolepek výrobců automobilového příslušenství. Připočteme-li k tomu fakt, že už na pozadí nehraje zběsilá hip-hopová muzika, měli jsme z prvního osobního setkání s Need for Speed: Undercover převážně kladné pocity. Těšme se tedy na plnou verzi, která sice zřejmě odhalí nějaké ty chybky, ale bude nás moci přesvědčit, že slibovaný návrat ke kořenům původní myšlenky série nebyl jen planými řečmi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama