Need for Speed (2015) Článek Need for Speed

Need for Speed

Jiří Bigas

Jiří Bigas

17. 6. 2015 04:05 15
Reklama

Věřte, nevěřte o dojmy z nových Need for Speed se s vámi nepodělí redakční závodník Zdeněk, ale já. A ještě ke všemu jsem na tom trval. Tak dobrý dojem ve mě ukázka zanechala. Navzdory tomu, že zrovna neplatím za nejzkušenějšího virtuálního řidiče, mám v arkádových závodech opravdu něco najeto, a tak jsem byl zkrátka zvědavý: Dočkají se konečně i příznivci nenáročného ježdění dočkají hry, jež by doplnila rozrůstající se sbírku automobilových her, které si kladou za cíl oslovit především ostřílenější jezdce? A kdo by snad chtěl “zpochybnit” moji kompetenci, pokud jde o hodnocení závodní hry, ten ať vezme na vědomí, že jsem ve zkušebním klání porazil všechny živé soupeře rozdílem, který překvapil i samotné organizátory. To by hádal málokdo, včetně mě samotného. Ale o tom až později.

POHÁDKOVÁ GRAFIKA

Vývojáři ze studia Ghost Games nemají po roční přestávce před sebou snadný úkol. Musí napravit upadající reputaci kultovní série a znovu ji dostat do sedla. Teaser uvolněný před pár týdny vypadal velmi slušně, ale ukázka během pondělní konference EA nás přímo nadchla. Byl jsem tak zatraceně zvědavý, zda v akci bude nakonec opravdu novinka vypadat tak dobře. Engine Frostbite 3 totiž v podání Need for Speed, podobně jako v případě akce Star Wars: Battlefront, nade vší pochybnost dokládá, že nás i v roce 2015 může překvapit nečekaný skok v technickém zpracování, který mnozí zpochybňovali. A to i na krabičkách za 10 tisíc korun, jak si s oblibou občas rýpnou do konzolí někteří kovaní hráči na PC.

Sáhl jsem neomylně po nestárnoucí legendě v podobě modelu 911, kterou by byl hřích ignorovat.

V demoverzi jsme měli na výběr z pětice vozů - Subaru, Mustang, Porsche a navrch dva Nissany. Jelikož EA zatím drží na sporťáky ze Stuttgartu exkluzivní práva, o které se dělí jen velmi neochotně, sáhl jsem neomylně po nestárnoucí legendě v podobě modelu 911, kterou by byl hřích ignorovat. Jakmile jsme si vybrali vůz, dostali jsme několik minut na to, abychom jej upravili podle svých představ. Není žádným tajemstvím, že mě tématika ilegálních pouličních závodů a tuningu nepřitahuje tolik jako klasické díky Need for Speed, ale tady alespoň vidíte, že to není vůbec na překážku, když si mě hra přesto dokázala snadno omotat kolem prstu.

STAČÍ SE TROCHU ZNÁT

Základem byla informace, kterou jsme dostali ještě předtím, než jsme se chopili gamepadu. Naším úkolem bylo posbírat co nejvíc bodů reputace. V první části hry se jel klasický závod napříč nočním otevřeným městem a v jeho kulisách jsme pak měli po skončení sprintu možnost se dále vydovádět podle vlastního uvážení. Finta spočívala v tom odhadnout, jaké jsou vaše silné stránky, co vás na závodních hrách nejvíc baví a tomu podřídit výběr vozu, jeho úpravy i samotnou jízdu. Nesáhl jsem po muscle car, ačkoli se mi americká auta tohoto typu líbí. Nezajímalo mě ani Subaru nebo japonské sportovní klasiky. Měl jsem jasnou vizi - usadit se do tradičního evropského sporťáku, který vyniká rychlostí, stabilitou a dobrou ovladatelností. Porsche tedy byla jasná volba.

Ale tím to samozřejmě neskončilo. Všechny úpravy, které jsem na autě provedl, a že jich máte k dispozici opravdu nepřeberné množství, jsem podřídil výše nastíněné představě. Nehledal jsem neovladatelnou bestii ani driftovací žihadlo. Zvýšil jsem výkon, zpřesnil ovládání, seřídil brzdy. Výsledkem mého snažení byla německá raketa, které se podařilo zvítězit v první polovině dema, čili samotném závodu, bezmála stylem start-cíl. Ale to by samo o sobě nestačilo. Nešlo o umístění na bedně, šlo o již zmíněné body, které se sbírají v několika kategoriích za různé druhy řidičského umění. V druhé etapě testu se auta rozjela zcela svobodně do neony prozářené metropole a každý dělal, co mohl, aby si nahrabal za kousky odpovídají vybranému vozu a jeho úpravám.

NENÍ TO JEN TUNING

Mně stačilo držet se plánu. Snažit se o co možná nejpřesnější jízdu, vyhýbat se kolizím, řítit se závratnou rychlostí úzkými uličkami a v těsné blízkosti míjet protijedoucí auta. A povedlo se. Vybojoval jsem pro Hrej.cz první místo v disciplíně, ve které by to ostatní kluci z redakce určitě nečekali. Co ale naopak já mohu říct s jistotou, že i jim by se hra líbila, přestože by třeba pojali svůj test docela jinak než já. Jenže už tahle svoboda mě na nových Need for Speed láká a přitahuje. I když tuning není můj šálek kávy, hra mi kulturu Rychle a zběsile křečovitě nepodsouvá a nabízí mi i alternativu v podobě něčeho, co bych nazval esencí Hot Pursuit.

Need for Speed
i Zdroj: Hrej.cz

Pokračování Need for Speed vypadá fantasticky a ještě lépe se hraje. Ukázka mi předvedla precizní ovládání, které vám rychle přejde do krve, a auta konečně neplavou po asfaltu jako v případě Rivals. A kupodivu si velmi rychle zvyknete i na skutečnost, že se při těch nejostřejších zatáčkách kamera efektně přesune až ke straně vozu. Působí to zatraceně dobře na pohled, ale překvapivě to ani řidiče nijak neruší a jízdě do dodává větší dynamiku. Když už je řeč o kameře, tak ta z kokpitu vozu s volantem a palubní deskou už tradičně chybí. Pokud někdo rád řídí jako ve skutečnosti, musí se bohužel spokojit s obvyklou náplastí v podobě pohledu přes kapotu a kamerou umístěnou na nárazníku vozu. Jestliže pak podobně jako Zdeněk láteříte nad tím, že tak přijdete o jisté kouzlo z vnímání vozu skrze jeho interiér, nezbývá než se s tímto nepohodlím smířit.

AUTO JSEM VYMĚNIL ZA KOČÁR

Já jsem si s kamerou lajdácky umístěnou zpoza vozu dojel pro pohodlné vítězství, které jsem vybojoval s náskokem, který mě samotného překvapil. Pozvánku na velké finále jsem ale s díky odmítl. Jednak bych už určitě tolik štěstí stejně neměl, ale hlavně jsem měl namířeno do stánku Ubisoftu, kde na mě čekal Assassin's Creed Syndicate. Ale o tom zase až příště.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama