Need for Speed: Most Wanted (2012) Článek Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Most Wanted

Ondřej Švára

Ondřej Švára

5. 6. 2012 22:33 2
Reklama

Fanoušci Burnoutu rozhodně neskákali ke stropu Strahovské knihovny, když se jejich milované studio Criterion v roce 2010 rozhodlo převzít značku Need for Speed. Obecenstvo chtělo spíše další Burnout, a proto dobře remasterovaný Hot Pursuit ani nedocenilo. Pro ty z vás, kteří se na melouchaření Criterionu rovněž díváte skrz prsty, máme dnes jednou špatnou a jednu docela dobrou zprávu. Britské studio na letošní třicátý říjen vyrobí další díl Need for Speed, zřejmě na úkor práce s Burnoutem. Na druhou stranu se ale představené Need For Speed: Most Wanted 2012 Burnoutu tolik podobá, že ho snad i dobře zastoupí.

Dá se říct že nový Most Wanted nemá kvůli Burnoutu nic moc společného se svým předchůdcem z roku 2005. Krom jména ctí snad už jen onu základní myšlenku o budování kariéry neomaleného řidiče. V jakékoliv neserióznosti na vozovkách města Fairhaven vám samozřejmě bude chtít zabránit místní policie. Jejich vozidla se budou snažit za obligátního houkání překazit nebo alespoň pokutovat jakýkoliv nelegální závod, ale kvůli tomu hra nebude po projetí cíle končit ale přinese ještě dodatečnou adrenalinovou honičku, ve které se buď hráč nechá chytit, anebo zvýší svoji prestiž tím, že se houkajícím sirénám v městských uličkách ztratí. Až pak se hra uklidní a dovolí jezdci zase v klidu korzovat po bulvárech Fairhaven v ležérním bonvivánském stylu.

Rychle a nevybíravě

To bude velký kontrast oproti divočině, která hráče skutečně drtí v samotných závodech. Po vzoru Burnoutu je nové Most Wanted velmi, ale opravdu velmi agresivní. Tohle Need for Speed nepamatuje. V mnoha momentech se Most Wanted dá opravdu zaměnit za Burnout. Například boční atak, kdy oběť od útočníka odskočí v kotrmelcích a za celou zkázou se ohlédne zpomalená kamera, je z Burnoutu jako vystřižená.

Fyzika jízdy se sympatickým modelem poškození se zatím zdá býti hodně arkádová. Auta se z drobných přetáčivých smyků rychle a poslušně vracejí do přímky, což je v Most Wanted ale opravdu spíše výhodou. Rychlost s jakou auta míjejí šikany, koridory a nic netušící okolním pantáty řidiče, je totiž o nějaký ten kilometr v hodině vyšší než v Burnoutu. Most Wanted chce za každou cenu držet ultrarychlé závodní tempo a bude typickou hrou při milovníky vozovek vecpaných do ouška jehly.

Jeď si třeba.., no kam chceš

Druhou naprosto stěžejní charakteristikou hry je otevřený svět Fairhavenu. Abych se už neopakoval, nenapíši, ve které hře od Criterionu se tento koncept objevil. Most Wanted od Burnoutu skutečně přebírá i plnou svobodu městské jízdy, kterou využívá jak ke zkracování závodních tras, tak i k vyhledávání jednotlivých soutěží. Každý závod tu nemá předem daný začátek a konec, najít si je musíte sami. Respektive, startovat můžete prakticky odkudkoliv.

Pohyb v soutěžním městě je naprosto volný a to nejen ve chvilkách oddechu, ale také při samotném závodění, čímž se novinka výrazně liší od svého předchůdce, kde jezdci museli drandit v předprogramovaném koridoru. Přesvědčit se to tom můžete třeba v gameplay videu, kde žluté porsche zničehonic opustí asfalt a vrhá se vstříc policejnímu kordonu v trávě a bahnu kdesi na zastavěné louce. To je pokrok i proti Burnoutu, který jezdce samozřejmě také pouštěl do mnoha zkratek mimo hlavní silnice, vždycky ale z obou stran byla svodidla.

Login to Autolog

Criterion vkládá do nové Most Wanted nejen kus sebe a Burnoutu, ale také modernizovanou verzi své vlastní komunitní sítě Autolog. Electronic Arts o ní v tiskové zprávě hovoří takto: „Přichází nový standard v oblasti soutěžení mezi hráči na bázi doporučování úkolů a výzev na herní síti. Za vše, co hráči v Need for Speed Most Wanted udělají, získají Speed Points, které je posunou blíže vysněnému cíli. Doporučení Autologu jsou navíc přímo rozšířena také na multiplayerovou část, už žádné přihlašování do místností, nebo nudné čekání. Hráči prostě jen naskočí do velkého onlinového světa a okamžitě dostanou porci testů, zkoušek a výzev.…“

V praxi by měl Autolog 2.0 také ovlivňovat hratelnost tím, že bude automaticky upravovat obtížnost závodů a tím i výběr soupeřů vašim momentálním schopnostem. Na konkrétní zkušenosti si však budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Nový Need for Speed Most Wanted vychází celosvětově 30. října pro PC, PS3, Xbox 360, PS Vita, Android a iOS. V Česku bude k mání druhého listopadu  včetně limitované edice, která obsáhne dvojnásobnou porci kariérních Speed bodů také dvě exkluzivní auta Maserati GranTurismo MC Stradale a Porsche 911 Carrera S.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama