Mortal Kombat X Článek Mortal Kombat X - dojmy z Londýna

Mortal Kombat X - dojmy z Londýna

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

13. 3. 2015 11:00 4
Reklama

V místnosti, kde se sešlo mnoho novinářů ze všech koutů Evropy, včetně mojí maličkosti, se nacházela zhruba desítka televizí, ze kterých velmi často odkapávaly litry krve. Alespoň virtuálně, protože na nich právě skončila prezentace pro předchozí skupinu žurnalistů a na obrazovkách stále ještě svítil nápis Fatality, doprovázený ležícími postavami v různém stupni znetvoření. Některé měly pouze „mírumilovnou“ díru v hrudi, jiné připomínaly spíš švédské masové kuličky. Jen z nich tu a tam laškovně vykukovaly kosti rozdrcené zbytky kostí. Ano, tohle je Mortal Kombat!

FINISH HIM!

Ačkoliv Mortal Kombat X vyjde na začátku dubna, stále je velká spousta obsahu zahalena rouškou tajemství. Během krátkého briefingu a následné hodiny přímého hraní jsem měl možnost si exkluzivně osahat velkou porci obsahu, o níž se doposud pouze spekulovalo. Začněme, na bojovku možná nezvykle, příběhovým režimem. Jeho kvalitám jsme se klaněli už v devátém díle, desítka si s ním ale zřejmě v ničem nezadá. K vyzkoušení byla kompletní první kapitola, v níž hraje hlavní roli postava Johnnyho Cage. Vzhledem k tomu, že se děj odehrává celých 25 let po konci devítky, přibyly jak jemu, tak jeho spolubojovníkům Kenshimu a Sonye Bladeové nějaké ty vrásky. Pěstmi a kopanci se ale všichni tři ohání snad ještě lépe než za mlada.

Netrvá to dlouho a na scéně se vedle „těch hodných“ objeví i Scorpion a Sub-Zero.

Osud je ale nezastihne rozjímat u kafíčka, nýbrž ve výsadkové helikoptéře, zmítající se uprostřed právě probíhající invaze hord Outworldu. Netrvá to dlouho a na scéně se vedle „těch hodných“ objeví i záporáci, zosobnění do ikonických postav Scorpiona a Sub-Zera. Ještě předtím, než padne první facka, se přímo během dříve statických (a nečekaně dramaticky sestříhaných) animací sem tam objeví symbol tlačítka, který značí přítomnost quick-time sekvencí. Nejsou rušivé, není jich přehnaně mnoho a případná minela neznamená (minimálně v první kapitole) okamžitý game over. Naopak vás udrží příjemně ve střehu těsně předtím, než se u horního okraje obrazovky objeví dva ukazatele energie a začne samotný souboj.

Během půlhodinového průchodu první kapitolou jsem narazil na spoustu známých tváří – Jax, Smoke, Stryker, Kabal. Nikdo z nich ale není živý, natož na straně dobra, kde byly jejich místa dříve. Do svých řad totiž jejich duše zlanařil starý známý čaroděj Quan Chi, jemuž vládne předpokládaný arcizáporák Shinnok, respektive Kotal Khan. Tázavě se podívám na hlavního producenta a ptám se, zda si za ně budeme moci zahrát, když jim všem natlučeme během první kapitoly ciferník. „Zatím nic nemůžeme potvrdit nebo vyvrátit. Ve hře každopádně budou“, dočkám se vyhýbavé odpovědi.

TEST YOUR MIGHT

Za koho si ovšem budeme moci zahrát stoprocentně, jsou jejich ratolesti. Jacqueline Briggsová (Jaxova dcera), Kung Jin (nejmladší synovec Kung Laa), Takahaši Takeda (Kenšiho syn) a v neposlední řadě Cassie Cage (dcera Sonyi Blade a Johnnyho Cage), kterou jsme si jako jedinou z této nové várky mohli vyzkoušet. Kombinovala v sobě některé konkrétní pohyby svých rodičů, ale zároveň působila svěžím dojmem a byla radost s ní hrát.

Stejně jako s přibližně dvanáctkou dalších, které jsme mohli dostat do pracek. Mé kroky instinktivně vedly ke starým známým. Potěšující je, že pokud jste někdy hráli jakoukoliv Mortal Kombat hru, tak vám bude trvat přibližně minutu, než si zvyknete na tuhle. Autoři ale přidali několik nových vychytávek, díky kterým bude zajímavá jak pro ostřílené veterány, tak pro Nooby i Saiboty.

Mortal Kombat X - dojmy z Londýna
i Zdroj: Hrej.cz

Každá postava totiž bude disponovat třemi bojovými variacemi, které si zvolíte na začátku každého souboje, přičemž v příběhu se budou střídat v závislosti na konkrétním ději. Základní pohyby a komba zůstávají na svém místě, mění se ale jejich vyjádření v souboji. Jednodušší to bude vysvětlit na příkladu. Ikonickým pohybem Johnnyho Cage je stínový kop, během nějž se nachází ve strnulé póze a extrémně rychle udeří svého protivníka. V základním setupu zvaném A-List je vše při starém, ale některé kombinace se aktivují pomaleji, byť je pro vás odměnou zvýšené zranění. Pokud si ale vyberete Stunt Double, provede tento kop místo něj stínový bojovník, což znamená, že u svého soupeře nemusíte být tak blízko a lze se daleko lépe soustředit na middle a far komba. Varianta Fisticuffs tento kop sice obsahuje taky, ale jak už je podle názvu zřejmé, neudělá tolik škody, jako přesně mířená pěst. Nebo dvě. Ideálně v kombinaci se zelenou břečkou, kterou má tak rád Lukáš Kunce.

GET OVER HERE!

Poměrně velký prostor byl během prezentace věnován dvěma věcem, které se ve výsledku mohou ukázat pouze jako bouře ve sklenici vody. Za prvé to byla inovovaná Tower neboli věž plná překvapení. Nově je rozdělena na několik kategorií a už není tak nedozírně vysoká, jako v případě předchozího dílu, tudíž se na její konec dostane (téměř) každý. Vzhledem k omezenému času jsem ji ale pouze nakousl, stejně jako druhou novinku v podobě mobilní aplikace. Na to, že jde o kombinaci sbírání kartiček a napůl předpočítaného boje, nevypadala aplikace na iPadu vůbec špatně a její provázání s velkou hrou (sbírání Koins, odemykání achievementů a nových kostýmů pro bojovníky) fungovalo bezchybně.

Opět se povedlo zajít ještě o krok dál a dát hráčům gejzíry krve, zlámaných kostí a přetrhaných svalů...

Co je ale ze všeho nejdůležitější, Mortal Kombat X se hraje absolutně skvěle. Pohyby bojovníků jsou správně rychlé, na každou chytací techniku zde existuje protizbraň a aktivování fatalit už není výsadou uzavřeného kroužku hráčů. I nový bojový prvek využívání prostředí, což není tak velká věc, jak by se mohlo z těchto dvou slov zdát, skvěle zapadne do fackovacího tance, protkaného ještě nechutnějšími komby, než dříve. Při vzpomínce na vytrženou páteř nebo pulzující srdce z předchozích dílů se to může zdát neuvěřitelné, ale opět se povedlo zajít ještě o krok dál a dát hráčům gejzíry krve, zlámaných kostí a přetrhaných svalů, korunované zcela nepokrytě rozdrcenými pohlavními orgány. Nikdy to ovšem nepřesáhne hranici, u které byste znechuceně odvraceli tvář – pokaždé následuje jemný úsměv, případně maniakální smích. Čtrnáctého dubna to všechno vypukne. A jakkoliv bych si za následující větu zasloužil pár týdnů v blázinci, už se sakra nemůžu dočkat, až někomu zpřelámu čelist, vyrvu mu z ní jazyk a narvu mu ho zase zpátky. V Mortal Kombat X, samozřejmě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama