Článek Monster Madness

Monster Madness

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

15. 12. 2005 23:57
Reklama

Přibližte nám pro začátek celý trojúhelník Artificial Studios, Immersion Software & Graphics a Epic Games, zvláště ve vztahu k tomuto projektu.

Artificial je osmičlenné studio z Gainesville na Floridě, které vytvořilo Reality Engine spolu se mnou a Timem Johnsonem (který teď pracuje u Epicu). RE jsme nějakou dobu licencovali a na začátku roku jej prodali Epicu. Jsme hlavně programátoři, ale v rámci propagace enginu jsme připravili skvělé demo 3D akce a jednoho RPG. Immersion Software & Graphics se podílejí na vývoji hry, hlavně pokud jde o vizuální stránku, my programujeme. A pokud jde o Epic, tak s MM nemá nic co dočinění, pouze jim teď patří Reality Engine, my jej používáme jen pro naši hru a v rámci stávajících licencí.

Podívejme se na hru, jejíž technologickou stránku si tedy představit dovedeme, co ale její design, co má být na něm inovativního?

Že to bude vypadat hezky, máme skutečně díky Reality Enginu zajištěno, proto se chceme soustředit na fyziku a síťovou stránku. A to i díky technologii PhysX do Ageie, tuny fyzikálních objektů ve vzájemné interakci, vše od rag doll po vozidla. To nám umožňuje dělat věci, které dosud nebyly ve střílečce z izometrického pohledu použity, proto se Monster Madness hraje stále spíše jako dynamická 3D akce než klasická arkáda. A protože jsme blázní do síťování a nejsme určitě sami, oceníte online kooperativní mód, plus další kompetitivní, některé ve stylu Super Smash Bros. Melee.

Vizuální stránka má zvláštní styl, nebojíte se že až moc nezvyklý, zvláště v kombinaci s daným designem, že může vydavatele odradit?

Vizuální styl sklízí od první předváděčky samou chválu. No a pokud jde o hororový žánr, tak byl dosud brán moc vážně. No a v našem provedení je daleko atraktivnější, na pohled zaměřený na mladší publikum, ale herní mechanismy jsou ale daleko propracovanější, spíše pro zkušenější hráče.

O čem má tato střílečka tedy být, jak je to s podílem té závodní sekce?

V první řadě jde určitě o střílení, šílené akční sekvence přežijete hlavně s využitím tradičním FPS prvků. Ta vozidla jsou řekl bych způsob, jak získat nad soupeři převahu díky vyšší rychlosti, brnění a namontovaným silnějším zbraním. Abyste se k nim ale dostali, musíte získat a použít speciální Monster kredity, spíše tak jde o jakési dočasné bonusy. A s využitím Ageia PhysX bude jízda dost promakaná, fyzika chování vozidel bude srovnatelná s go-kart závody.

Monster Madness slibuje pět rozmanitých lokací, jak budou velké a co v nich bude?

Lokace Monster Madness jsou tvořeny vším možným od městských ulic po vysoké kopce. Zvolený izometrický pohled nám umožňuje s 3D objekty dělat více než v dosavadních hrách tohoto typu. Tak například jeden z hřbitovních levelů je zasazen do kopcovitého terénu s ploty, rovy a menší chatkou. Když do ní vlezete, její stěny se zprůsvitní, abyste měli o všem stále přehled. Najdete v ní starého hrobníka, který vám řekne, že vás pustí ven jen tehdy, získáte-li pro něj zpátky 3 jeho věci, které mu ukradli bezcitní ghůlové. Na miniradaru k nim uvidíte směrové šipky, jedna z nich vás zavede hluboké krypty a v této podzemní oblasti se musíte dostat k minibossovi a sebrat mu první hrobníkovu věc, pyžamo. Takovéto 3D mechanismy nám zkrátka umožňují vyhrát si s lokacemi, plynule přecházet z venku dovnitř, z podzemí na povrch apod. Cíle misí jsou poměrně krátké a vtipné a užijete si také vychytaných fyzikálních puzzlů za použití PhysX jako rozhoupávání beden k rozbití zdi.

Co všechno budete moc zničit, čím budete za úspěch odměňováni?

Za úspěch budete moct předně zlepšit své zbraně, a to za získané Monster kredity. Každá zbraň má tři úrovně, kdy ta třetí (kterou získat není nic lehkého) z ní dělá fakt mocný nástroj. Tak třeba na prvním levelu je baterka slabá, na druhém je její paprsek koncentrovanější, nepřátelům více ublíží, případně je může omráčit a na třetí úrovni z ní je laserový meč, kterým se prosekáte skrz tuny nepřátel jako nic. Navíc máme bodový systém, kdy jste odměňováni za zvláštní kousky či likvidaci nepřátel zajímavým způsobem. Třeba když zabijete řadu monster najednou, aniž by vás zasáhli, získáte ‘3x Combo’ body. Když zombieho zničíte pomocí odpálení nedalekého barelu, máte za to ‘Toasted Zombie’ bonus. Variací je samozřejmě hodně a máte tím také důvod zkusit projít level znovu a pokusit se získat lepší skóre. A za tyhle body můžete na konci každého levelu vylepšit vaše zdraví, náboje a různé statistiky. Dále za použití určitých věcí se můžete změnit do vlkodlaka, kdy po krátkou dobu jste takřka nezranitelní s mocnými útoky. A konečně můžete řadu věci zničit pomocí vozidel, včetně jich samých, a díky PhysX můžete zničit vlastně skoro všechno, kdy v řadě případů to je spojeno s promyšlenými puzzly.

Přeci jen se ještě podívejme na technologickou stránku, třeba pokud jde o zvolené platformy PC a Xbox360. Jak jste vlastně s touto next-gen konzolí spokojeni a fyzikální stránkou hry?

Xbox360 na nás dost zapůsobil, zejména jeho online schopnosti jsou na výši. Fyzikální stránka s využitím zmíněné PhysX technologie Ageie je něco mimořádného, zajišťuje to daleko vyšší míru interaktivity s prostředím, hardwarovou podporu využijete v efektech jako interactive volumetric fog nebo discrete volumetric water bodies (louže vody). Bez potřebného hardware budou tyto efekty prostě vypnuty nebo upraveny. Ale PhysX může fakt hodně ovlivnit hru jako třeba kutálející se barely poslané proti nepříteli, které v pravý moment vyhodíte do vzduchu nebo na ně hodíte basketbalové míče, vyhnete se letícím projektilů či z válejících se předmětů vytvoříte barikádu.

A co ten online aspekt, jehož jste takovými příznivci?

Monster Madness je bezesporu lepší ve více lidech, offline či online, v tu chvíli můžete plně využít dynamiku boje. V kooperativním módu si budete moct příběhovou kampaň zahrát až ve čtyřech lidech, kdy se tomu hra přizpůsobí a dle toho zvýší počet/sílu nepřátel, předmětů a interaktivních objektů. Vaše profily (se stavem postavy a levelem zbraní) si můžete pro srovnání uložit, online skóre pak budeme moct vidět každý. Proti tomu máte offline Deathmatche v malých, uzavřených arénách (s fixními kamerami, abyste vše viděli bez splitscreenu). Plus online Deathmatch, Tëam Deathmatch a Capture The Flag, ve kterých samozřejmě budete moct využít i všechna vozidla z kampaňového módu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama