Monster Hunter World- dojmy z hraní
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Monster Hunter World- dojmy z hraní

Monster Hunter World- dojmy z hraní

redakce Hrej.cz

redakce Hrej.cz

13. 12. 2017 17:00 4
Reklama

Nový díl vezme sérii Monster Hunter po letech z malých displejů handheldů zpátky na velké obrazovky našich televizí a monitorů. V uplynulých dnech proběhla otevřená beta, do níž se zapojili i dva naši neohrožení lovci. A jejich prvotní dojmy jsou více než pozitivní!

VOJTA DŘEVÍKOVSKÝ - TOHLE BUDE PECKA!

Jestli bych měl shrnout své dojmy z MHW v jedné větě, pak bych velice nadšeně zvolal: “Tohle bude pecka!” Je zkrátka fantastické, jak jinak hra působí, když najednou běží plynule na velké obrazovce, má rychlou kameru a lovci i zvěř reagují na tisíc a jeden enviromentální podnět. Na ostrém svahu to může uklouznout, když příšera praští o strom, může na ní spadnout chuchel lián a na chvíli jí polapit, přes propast se jde zhoupnout po visící orchideji, v bahenním jezírku může spát vodní potvora, která se při randálu může probudit a zaútočit na vaši kořist.

Přesto si MHW zachovává spoustu drobných poznatelných prvků, které připomínají, že jde stále o díl v sérii. Jsou to maličkosti, třeba načasování skoků z plošinek (a s tím i váha lovce) je identické s posledními díly na 3DS, předměty v inventáři plní své klasické role a 14 zbraňových tříd se v podstatě chová pořád stejně. Někdy, třeba při rubání potvory dvěma šavlemi, jsem měl dojem, že se přece jen objevily úpravy. Ve zmíněném případě šlo o mnohem divočejší sled útoků v Demon modu. Je však možné, že se mi to jen zdálo v rámci celé hry, která je rychlejší, dynamičtější a... no, divočejší.

DYNAMICKÁ HRATELNOST

Při lovu se totiž pořád něco děje. Navzdory své velikosti se příšery pořád mrskají, mění stavy, nafukují se, vytahují varovná křídla nebo rovnou začnou dštít oheň z tlamy. Do toho kočičí společník tu posílá léčiva, tu svolává partu koček na pomoc, tu ochočuje některou z menších potvůrek, a ta vám potom v boji pomáhá. Příšerám lze opět skočit na hrb, tentokrát ale můžete zvolit, jestli si sednete na hlavu, na hrb nebo na ocas. Příšera se pak při rubání může pokusit vás shodit tím, že tou částí těla švihne o strom nebo skálu. Stačí uskočit a potvora se může praštit hlavou o kámen a na chvíli jí to omráčí. Někdy se nečekaně objeví druhá mrcha a pustí se do dechberoucího boje o dominanci s vaší lovnou, zatímco vy se motáte mezi jejich nohama. Nějaký takový “epický” moment se mi stal téměř při každém lovu, dodal mu šťávu a ukázal, že tento svět lovců příšer je živý, jako nikdy předtím.

Je to Monster Hunter, ale takhle grandiózního ho ještě neznáme a já se nemohu dočkat, až se blíže poznáme.

Jako veterán série snad ani nemohu být nadšenější z výsledku revolučního kroku mimo handheld. Už na Gamescomu mě hra uchvátila, ale takhle hraní doma byl zážitek z hraní ještě lepší. Domácí konzole nejen přináší skvělou grafiku, ale rozšiřuje hru ve všech ohledech. Všeho je víc a všechno je lepší. Svět je větší a plný detailů, příšery jsou mrštnější a ve světě toho dělají víc a samozřejmě se všude po mapě válejí kosti, kamínky, bobule a další suroviny ke sběru a přetvoření v lovecké nástroje a pomůcky. Je to Monster Hunter, ale takhle grandiózního ho ještě neznáme a já se nemohu dočkat, až se blíže poznáme. A to nejlepší nakonec - vychází to už příští měsíc!

PAVEL MAKAL - PŘÍLEŽITOST NASKOČIT?

Do série Monster Hunter už roky chci proniknout. Nejblíže jsem tomu měl loni, když jsem ve chvilkovém  období okouzlení konzolí New Nintendo 3DS XL zakoupil Monster Hunter 4 Ultimate a pokusil se pochopit, proč se v očích mnoha hráčů jedná o takový klenot. Největší překážkou ale nakonec byla samotná platforma, na níž jsem si zkrátka dost možná vlastní vinou nedokázal epické okamžiky lovení obřích příšer užít. Nový Monster Hunter s podtitulem World ale už míří na velké obrazovky a možná, že to u mě tentokrát konečně vyhraje. Beta mi částečně napověděla.

Hru jsem testoval na PlayStation 4 Pro, hned zpočátku mi nabídla tři režimy zobrazení - mohl jsem buď preferovat rozlišení, framerate nebo bohatost grafických efektů. Zároveň jsem taktéž mohl okusit i technologii HDR. Při delším zkoumání jsem nakonec nejuspokojivější zážitek zaregistroval při preferenci rozlišení a ačkoli to chvíli trvalo a na první pohled jsem z vizuální podoby nebyl zvlášť nadšený, nakonec si mě množstvím detailů získala. Narozdíl od starších dílů pro 3DS se nyní skutečně pohybujeme v otevřeném a poměrně rozmanitém světě, který by se sice mohl leckomu zajídat svou koncepcí větších arén propojených koridory, v zápalu loveckého běsnění si toho ale jen těžko člověk všimne. Navíc se nejedná o placku, svět má hned několik vrstev a příslib prozkoumávání byl patrný už z bety.

UDĚLEJTE SI ČAS

Monster Hunter se už na první pohled vyznačuje komplexností, jakou nalezneme snad už opravdu jen v japonských hrách. Ať už jde o volbu optimální zbraně a vybavení, nebo zkoumání, co který předmět dokáže, je zcela jasné, že ovládnutí těchto mechanismů bude rozhodující pro úspěch či neúspěch lovu. Je tedy nadmíru jasné, že byste si na hraní měli vyhradit opravdu HODNĚ času. Samotný lov je pak adrenalinovým zážitkem, tři nabízené cíle poskytly poměrně rozdílné zkušenosti a znovu ukázaly, jak bohaté možnosti hra nabízí. Občas vám nečekaně přijdou na pomoc kočičí lovci, občas do souboje zasáhne úplně jiné zvíře a vy se budete moci kochat srážkou dvou majestátních bestií a občas budete mít prostě smůlu, že se ocitnete mezi jejich kopyty. 

Beta mě také až příliš omezovala časovým limitem, stanoveným pro porážku jednotlivých cílů. 

Abych jen nechválil, jsou tu věci, které mi subjektivně nejsou moc po chuti. Stav zdraví svého cíle můžete posuzovat jen podle jeho chování, klasický health bar tu nehledejte. Chápu, že pro veterány série by se možná jednalo o herezi, ale aspoň nováčkům by hra mohla tuto malou pomůcku povolit zapnout. Beta mě také až příliš omezovala časovým limitem, stanoveným pro porážku jednotlivých cílů. Doufám, že v plné hře budou mnohem benevolentnější, přeci jen bych si rád lov vychutnával i bez nervozního pokukování na časomíru. Mám také trochu obavu, aby nováčci nebyli hned zkraje totálně zasypáni obrovským množstvím mechanismů a předmětů, o jejichž funkcích nemají ani páru a aby nás tato skutečnost od hry spíše neodradila. Jsem ale rozhodně rád, že se Monster Hunter s novým dílem podívá na silné domácí platformy a velmi pravděpodobně tak osloví i ty z nás, kteří dosud váhali. Nečekejte další Bloodborne, pokud vám ale v žilách tepe krev lovce, těšte se na leden!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama