Microsoft - dojmy z Gamescomu

24. srpen 2018 18:48 / Pavel Makal / Preview / Diskuze (10)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20842776
JabJab21 napsal 26. 8. 2018 v 22.50

SpeedyRedy: No dyt ja rikam to samy. To co rikas patri do klasickyho TR, ale me by to teda vubec nebavilo (coz samozrejme neznamena ze by tu hru nemeli delat) a radsi bych videl nejakou stredni cestu mezi obema svety. Rad bych videl TR hru, kde je Lara mirumilovna archeolozka, ktera ma ale zaroven vycvik a kdyz musi tak strili. A zaroven, aby tam byly hrobky, poklady a hadanky, ale ne zas moc hardcore, ani moc ocividny.

Jinak prosim muzes delat odstavce? Je to fakt peklo cist.

Editováno: 26. 08. 2018 v 22.53

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 26. 8. 2018 v 22.45

JabJab21: Ono je celkem důležité si uvědomit, co vlastně Tomb Raider znamená, a o čem ta hra má být. Dnešní Tomb Raider je mainstreamová hra určená úplně každýmu, tehdejší TR byl hrou dost specifickou. Určitě to nebyla hra určená všem, a podle toho co popisuješ by to tvůj šálek kávy patrně nebyl. Teď to bude znít možná trochu divně ale on v podstatě ten TR byl o tom hledat cestu, vše najít a přitom sledovat tu sexy babu, jak se u toho hýbe, jak vykonává všechny ty pohyby. Prostě ta baba nás měla udržet při hledání té cesty dál, toho secretu atp. A k secretům obecně, byly vždy tři, jeden bronozový - snadno viditelný, snadno dostupný, jeden stříbrný - viditelný ale hůře dostupný a poté zlatý - nebyl vidět, získat ho byl hlavolam. No a když jsi našel všechny, tak třeba v TR 3 jsi dostal bonusový hardcore level. Celá hra byla o puzzlech kde přestřelky byly doplňkem. Dodnes díly z dílny CORE Design hraju a moc si je užívám. Jednou za pár let, když si to zahraju, neuvěřitelně to člověka uklidní a zabaví. To se o dnešních dílech ale říct nedá. Je to prostě hra, která se snaží být především Hollywoodský film a prodávat se v milionech.

Editováno: 26. 08. 2018 v 22.47

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 26. 8. 2018 v 20.58

SpeedyRedy: No ja sbirani veci a aktivovani vezi ala asasin ci far cry fakt nemam rad, nicmene nevim jestli by ten tvuj napad byla nejlepsi volba. Jasne, TR je prave na tom zalozenej a je spravne to tam mit, ale me osobne to neprijde o nic vic zabavny a uprimne receno bych bud hru hral bez sbirani cehokoliv, nebo bych jel podle navodu z internetu. Me takovy veci fakt dost nebavi.

Me bavi treba ve skyrimu "najit" mrtvolu (tzn narazit na banditu a zabit ho), ktera ma u sebe mapicku a pak jit hledat ten poklad (coz jde snadno udelat bez pouziti navodu) nebo neco i vic pribehovyho, ale fakt me nebavi jak v doomovi ojebavat zdi ci ve stylu starejch TR hrabat na paky a skakat do der, jestli tam nekde neni nakej secret, kterej vam k nicemu neni, jenom ze ho mate.

Takze asi tak, kdyby to bylo nejak zjistitelny v ty hre smysluplnym zpusobem a byly tam indicie na mrtvolach, v prostredi, od lidi co vam odvypravi pribeh, tak fajn (myslim ze si to tak i myslel), ale rozhodne bych nebral, kdyby vyvojari nekam zasili veci a bez dalsiho proste hledej smudlo.

Editováno: 26. 08. 2018 v 21.07

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 26. 8. 2018 v 20.51

Ještě dodám, něco ohledně sbírání těch blbostí v té hře. Proč neomezit počet toho co je třeba vzít na minumum a nedat si trochu práci s umístěním. Třeba uvedu deník s potřebnou informací k rozluštění šifry u brány k secretu, a dám ho na skálu tak, aby ho hráč viděl ale nemohl se k němu dostat. Nyní je na hráči, pokud ho chce získat, aby našel cestu, jak se k němu dostat, jak k němu vylézt. Myslím, že méně by bylo v této hře lépe. Jenže jak se zdá tak Eidos Montreal a Crystal Dynamics nedokážou vytvořit nic, co by před hráči zamaskovali, schovali. Vše se jen otrocky sbírá a po chvilce už na vás svítí červená ikonka škrtance, že prostě předmět nelze vzít protože máte plno. Tomu říkám rakovina dnešních her. Pokud to sbírání nebude zábavné, tak ať jdou vývojáři do pr.... Měli by si vzít příklad z Nicobasse a jeho remake dema TR2, jak má hratelnost TR vypadat. Tam když nevezmete klíč od dvěří na dně jezera, později prostě dveře od sercetu neodemknete a tudíž jste nuceni hrát level znova, pokud netoužíte mít průchod kompletní. Tomu říkám mistrovský kousek. Nebo vzpomínám na TR3 a South Pacific Island oblast. Tam máte na výběr, sebrat klíč a vydat se cestou A a nebo nesebrat klíč a jít cestou B. Obě cesty jsou značně rozdílné, jedna je o skákání a hlavolamech a druhá je výrazně kratší. Někdo třeba dojde k zámku a ani neví, že se dají dveře odemknout protože namísto hledání klíče na dně mořského pobřeží se raději vydá džunglí do vniztrozemí.

Editováno: 26. 08. 2018 v 21.00

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 26. 8. 2018 v 20.42

Corvus von Corax: Az bude mit rebootovanej TR 10 dilu tak to pak srovnej, ono se to za to ty roky zprumeruje, stejne jako u asasina.

SpeedyRedy: haha, hodne sem se bavil u prvniho rebootu kdy byla lara hrozne otravna a uknourana, stacilo aby zakopla a uz to bylo hrozny, ale potom prisel boj a ona se prostrilela a procepinovala skrz. Na konci si nezapomnela postezovat jak je to hrozny a tezky, na svuj nadlidsky a zaroven nelidsky vykon nehlede. Mozna ma lara byt hrdinou z osmdesatych let ale zaroven milenial?

Editováno: 26. 08. 2018 v 20.48

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 26. 8. 2018 v 20.28

Ještě k TR. Jak se může lukostřelec, přeživší vyvinout v arogantní 11. hraběnku z Abingdonu, která má maniakální zálibu v hledání pokladů? Tahle Lara je někdo naprosto jiný. Zcela odlišná osoba, myslím, že ten přerod nebo definující moment bude velké zklamání, protože stále se na tom zakládá, je to hlavní motto pro hru. Snaha nalákat starou bandu na nový typ hry. Uvidíme ale hráčsky je to fakt divné pojetí Tomb Raidera. Naší činností ve hře je sbírání všecho čeho si všude možně, větvičky, bylinky, listí a dašlí. Já myslel, že má být Lara spíše gymnastka a překvapit nás chlapy svými sexy animacemi v provedení pohybových kreacích elegantním kočičím způsobem. Ta série se vyvíjí skutečně zvláštním směrem. Je jasné, že Eidos Montreal dostal za úkol udělat přímé pokračování Rise, tedy tam kde Rise končí Shadow začíná. Hráč plynule přejde a kromě kosmetických úprav v podstatě nepozná rozdíl. Mě hodně mrzí, že se neklade důraz na hádanky, že se nesbírají klíče, netahá za páky, že každý hlavolam je jen o zpřístupnění nějaké schopnosti jako odměna za vyřešení, vše probíhá v jedné místnosti, nikoliv skládání komplexního puzzle, kde se vše prolíná a je na vás přijít na správný postup. Je to jen vystřel šíp s lanem a tím přidrž dveře aby se nezavřeli, poté vystřel další šíp s lanem a připevni ho ke středové konstrukci pylíře, to aby rotovala atp. Nic co by nám dalo nový zážitek. Rád bych se třeba projel na kajaku, bojoval s obrovitou anakondou, dostal se do pradávného údolí plného ještěrů atp. Ne tohle je prostě válka mezi domorodci, Trinity, místními pobudy a Larou. Americká vyvražďovačka natažená o collectibles a RPG prvky, ale zcela zbytečně. To abychm si nestěžovali, že je to jen o zabíjení. Však mi všichni stejně víme, že úkolem poctivého hraní/průchodu je stát se nejvíce efektivním zabijákem. A pak naskočí cuscéna a osobnost Lary je naprosto rozdílná než při gameplayi kde s Larou vraždíte jak na běžícím pásu. Laru a TR má rád ale tahle série je fakt divná. Nicméně, je to patrně poslední hra, Eidos Montreal už na další TR hře dělat nemá a Crystal Dynamics dělají na The Avengers a Soul Reaver sérii. Lara bude s velkou pravděpodobností na pár let odložená k ledu.
Tady je odkaz na video s hádankou, kterou jsem popisoval
https://youtu.be/lCoiacvAtFw
a dále odkaz na sbírání všehosi cosi (těžká nuda, kde je ten TR? Řečnická otázka)
https://youtu.be/4rLprGFxFZQ

Editováno: 26. 08. 2018 v 20.39

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 26. 8. 2018 v 08.46

JabJab21: Věř mi, TR je horší. V Assassinovi vždy něco přibylo nebo se zcela radikálně měnilo prostředí nebo přibyly věci, které měly aspoň smysl (jednou kůň, jindy lodě, potom třeba zcela nový soubojový systém apod.). Ale v TR není nového prostě nic. Mačeta ve výbavě? To si dělají prdel? A to píšu jako člověk, který si užil jen Origins a zasazení Unity do Paříže a Assassin mě jinak nechává zcela chladným. Pro mě osobně je na tom TR mnohem hůř.

Editováno: 26. 08. 2018 v 08.47

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 26. 8. 2018 v 08.42

Corvus von Corax: Jestli je nekdo mistr v opakovani toho samyho dokola a to v podobnym zanru, je to asasins creed. Jinak co se TR tyce, ja spis cekam jakej bude pristi dil, az se konecne dostaneme do tzv. normalniho modu kdy bude Lara uz ta TR kterou zname s dvema pistolema apod. (viz konec novyho TR filmu). Necekam ze nas autori ohromi, vlastne cekam obrovsky zklamani po letech cekani na to az se situace konecne vyvine, ale sem hodne zvedavej.

Editováno: 26. 08. 2018 v 08.53

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 26. 8. 2018 v 08.16

Hněv hráče:

Hrál jsem teď v rychlém sledu oba novodobé Tomb Raidery. Shadow dohrávám. Viděl jsem z nového dílu asi hodinu a půl materiálu a protože TR zrovna hraju, tak můžu jednoznačně potvrdit, že ta hra je kopírka a vykrádačka 1:1. Nepřináší NIC nového. A tím myslím zhola nic. Pouze Amazonii. Nebýt (pro mě, co by milovníka Amazonie a přírody obecně) zasazení do Jižní Ameriky, velice pravděpodobně bych Shadow of the TR vynechal a za ušetřené peníze pořídil jinou hru.

Centrální "aréna", ve které se vyzobávají desítky a desítky collectibles. Posun v příběhu přichází vždy až po delší době a člověk si to musí pamatovat, co kde udělal v příběhu před tím. Graficky téměř nulový posun. Neznám hru, která by se tak strašně opakovala úplně ve všech ohledech (snad kromě nějakých výplachových call-of-cosi sérií). Ať jde o collectibles, nepovinné výzvy, hrobky a jejich zcela identické řešení, pohyby Lary (nezměnili se vůbec, včetně divně připo**** polochůze), čtení monolitů, výbavy Lary, perků, nativních domorodců, identicky vypadajícíh krabic s materiály, lámání klacků na šípy... Ale ne tak, že by bylo vše JEN podobné, je to prostě ZCELA stejné. Zcela stejným způsobem se hledají kešky pro přežití, úplně stejně se sbírají staré mince, úplně stejně se používá veškerý arzenál, úplně stejně se sbírají batohy cestovatelů, čímž se na mapě zviditelní collectibles, sezení u základních táborů, 3položkové menu atd. Je to totální kopírka a nový díl se odlišuje jen ve dvou možná třech minimálních a zbytečných věcech: mačeta, co by novinka ve výbavě, Lara se může zamazat blátem jako Arnold v Predátorovi a (panebože oroduj za nás) slečna Croftouc se může zase svobodně potápět (což ale ve dvojce mohla vlastně také, když získala dýchací přístroj). TÍM TO ZHASLO. Dokonce do Amazonské džunle nasázeli k lovu i zajíce... ZAJÍCE! A ne nemyslím tím kapybaru. Byly v předchozích dvou dílech, tak jsou prostě i tady. Jo a pozor! Přibyla kobylka k sebrání, co by zdroj (asi?) proteinů...

Mám pro Laru slabost z jednoho důvodu. Na PC nemáme Uncharted a vlastně žádné jiné hry a la Indiana Jones. Tyhle klasické dobrodružné tituly s pastmi, průzkumem a akcí už prostě na PC nejsou. Prapor drží pouze Lara.
Takže si ji rád zahraju, ale tentokrát skutečně jen kvůli prostředí Amazonie a začínám být notně zklamaný a to nepatřím mezi hatery. Shadow si budu dávkovat postupně, jinak bych to asi nedohrál.

Osobně se nejvíce těším na soundtrack a to je u AAA hdy za plnou cenu poněkud... málo. Z tohoto výčtu dojmů se mnohem více těším na remake Resident Evil 2!

Editováno: 26. 08. 2018 v 08.24

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 25. 8. 2018 v 00.02

K tomu Shadow of The Tomb Raider. Jako fanoušek značky očekávám to samé co bylo doposud v předešlých dvou hrách a nemám z toho zrovna velkou radost, ale co mi jako fanouškovi zbývá že. Musím to nějak zkousnout. Zkousnout ten fakt, že je Lara lovec zabiják namísto sexy arogantní pracháč co má maniakální zálibu v archeologii. Ale ke hře, Lara bude přežívat tentokrát ne po ztroskotání lodi, ne po zavalení lavinou ale po pádu letadla. Všechny herní mechaniky mají být na svém vrcholu. Tohle má být výsledek evoluce rebootované Lary Croft (rebootované jako jiné Lary Croft, ne té kterou jsme znali dříve). Pokud tedy v TR 3 (1998) přidali hře kromě jiného zasazení lokací lezení po čtyrech a sprint, zde to má být volné potápění, možnost schovat se při vyvolání poplachu v aréně a daleko více rozvinutější (tak zábavný) RPG systém XD Mě na té hře štve nejvíce to, že zapnete hru, jste v Mexiku, případně později v Peru a už dopředu víte, že tady se odehraje celá hra. Problém je, že tomu je tak u většiny dnešních her. Kde jsou ty časy, že když jsme se začali nudit, změnilo se prostředí. Uncharted je v tomhle fakt neomrzitelný, soustavně překvapuje něčím, co vás donutí vyvalit oči a dostat chuť hrát dál.

A k remake Resident Evil 2. Za nic bych nevyměnil možnost zahrát si nejlepší díl série v novém zpracování. Nový sedmý díl byl fajn, ale bylo to bez residentovského příběhu. Bez příběhu, kde se kříží osudy hratelných postav, kde se nahrává nespočet bonusů, kde jsou zombie, zombie pejsánci, tyrani, všemožné mutace a prostě vše, co vytvořilo značku ikonou. Dvojka byla fakt jízda a věřím, že v únoru bude po 21 letech zase.

Editováno: 25. 08. 2018 v 00.04

Nahlásit nevhodný obsah