Mafia III Článek Mafia III – dojmy z E3

Mafia III – dojmy z E3

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

17. 6. 2016 07:40 45
Reklama

Jestliže se něco nedá společnosti 2K Games upřít, pak to byla jednoznačně pompéznost, s jakou na letošní E3 prezentovala třetí Mafii. Pro lepší dojem totiž neváhala na výstavní ploše „zrekonstruovat“ americký kinosál z roku 1968, včetně vstupní brány, recepce, autenticky oprýskaných (a zatraceně nepohodlných) sedaček a kukaně, v níž neseděla nepříjemná babka uvaděčka, nýbrž chlapík s velkou zásobou oficiálních triček. Ani to však nepomohlo k tomu, aby se Mafia III stala naší hrou výstavy. Proč? Čtěte dále a dozvíte se.

KÉŽ BY NA TOM DĚLAL VÁVRA!

Předně, k dispozici byla pouze umně sestříhaná a vývojáři ze studia Hangar 13 komentovaná ukázka, v níž se představila základní osa příběhu, důležité herní mechanismy a celkový feeling fiktivního New Orleans, zde New Bordeaux. To znamená, že jsme měli vidět pouze to nejlepší, co hra v říjnu tohoto roku nabídne. A pokud bychom měli soudit pouze na základě zhruba dvaceti minut, které jsme mohli v její společnosti strávit, převládaly by velmi smíšené pocity. Začněme grafikou, které rozhodně neprospívalo obří plátno, na nějž byly záběry promítány. S trochou nadsázky se dá říci, že není důvod, proč by tato hra nemohla vyjít zároveň i na konzole o generaci starší. Prkenné animace postav, nedobře fungující kolize, tu a tam prosvítání dvou vrstev polygonů přes sebe, zkrátka chyb zde bylo více než dost. A jistě, jde o vypichování toho horšího, co v sobě prezentace obsahovala. Ovšem pokud se chystáte prezentovat jakoukoliv hru v takto pokročilém stádiu vývoje a nedovedete si pohlídat ani takto základní věci, je důvod aktivovat ostražitý mód. 

Přiloží mu zbraň přímo k tělu a zmáčkne spoušť, což vyústí v obří cákanec krve a mrtvolu, letící dál, než ve filmu od Tarantina

Je skoro tradicí, že i když na E3 prezentujete titul, založený spíše na stealthových základech, tak se snažíte jakoukoliv ukázku nacpat explozivní akci až po okraj. Mafia III rozhodně nevypadala, že by jí zrovna tato disciplína činila nějaké větší problémy. Hlavní hrdina Lincoln Clay má jako jeden ze svých základních pohybů smrtící chvat, kdy popadne (po zmáčknutí tlačítka) nepřítele, přiloží mu zbraň přímo k tělu a zmáčkne spoušť, což vyústí v obří cákanec krve a mrtvolu, letící dál, než ve filmu od Tarantina. Hráči tolik kritizovaný akční způsob hratelnosti zde není volbou, nýbrž částečnou nutností. Celé město je rozděleno na několik části, které ovládají jednotliví mafiáni a jejich pobočníci. V nám předváděné části bylo potřeba způsobit dostatečný chaos a finanční škodu, aby se aktivovala příběhová mise, v níž jste právě jednoho z těchto šéfu odpravili. Pravda, stylově na lodi, ale s „realistickým“ počtem nepřátel v jedničce a částečně i dvojce se explozivní průchod parníkem srovnat nedá. Tón hry se zkrátka změnil zcela od základů, a i když je to částečně vysvětleno tím, že se Lincolnovi před událostmi třetí Mafie staly opravdu ošklivé věci a jde tedy „pouze“ o akcí vyvolanou reakci, není od věci na to minimálně upozornit.

Mafia III – dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz

Jestliže se ale něco skutečně povedlo, je to celkový pocit, že se nacházíte někde, kam se videohry příliš často nevydávají. Od poctivých hranatých aut, přes architekturu budov a rozhodně nekonče oblečením všech postav, skutečně budete mít pocit, že jste se přenesli v čase do turbulentního roku 1968. Oku lahodící přejezdy přes prosluněné mosty, zapadlé močály a domy s jasným jižanským nádechem tu hrají prim – a to je více než dobře. Mafia III působí (bohužel nikoliv vypadá) exkluzivně, výjimečně a neokoukaně. A to jsme se ještě nezmínili o totálně božím soundtracku, který, pokud bychom měli soudit pouze podle vybraných skladeb v prezentační dvacetiminutovce, bude nabitý všemi důležitými hity té doby. Méně oslnivě ale působilo namluvení všech postav, které bylo pro tuto sérii vždy klíčové. Ani starý známý Vito Scaletta neměl úplně vhodně vybrané věty, respektive z nich bylo silně cítit, že jde o „výplň“ v podobě nedůležitých dialogů a to podstatné si na nás autoři schovávají až do plné verze.

PÁR PŘÁTEL MÍT

S již zmíněným systémem rozdělení celého města na jednotlivé části souvisí ještě jedna věc. Pokud určitou část kompletně oprostíte nepřátelského mafiánského vlivu, můžete ji dát do správy jednomu ze svých tří společníků. Tím si vytvoříte nejen konstantní příliv peněz, ale rovněž se vám otevřou nové možnosti jak si ulehčit celkové hraní skrz pomoc právě od vaší party. Snažíte se zatnout tipec nějakému mafiánovi, ale vše se trochu zvrtne a vy se nyní musíte z jeho sídla prostřílet ven? Zavolejte si kumpány, operující v blízké čtvrti pod nadvládou Vita Scaletty, a vše bude rázem jednodušší. Víte, že vás čeká obtížná mise s nejistým výsledkem? Povolejte do zbraně speciální dodávku, z níž si můžete dokoupit veškeré potřebné vybavení a jděte do akce připraveni na sto procent. Možná nejde o ten nejobjevnější herní mechanismus na světě, ale, i z této krátké ukázky, se zdál být funkční a jasný na pochopení.

Co žádné vysvětlování nepotřebovalo byla samotná akce. Mafia III je daleko více střílečka, než oba předchozí díly a klasický systém krytí za překážky je zde vaším nejlepším přítelem. Při snaze o kradmý pohyb si nešlo nevšimnout, že umělá inteligence nepřátel i neutrálních postav jaksi nereaguje na to, že kolem nich prochází černoch v podřepu a s pistolí v ruce. Naopak během akčních pasáží se jak hlavní hrdina, tak A.I. cítili daleko silnější v kramflecích a je více než jasné, že právě toto budete provádět po většinu hry.

Jen nesmíte podlehnout falešnému dojmu toho, že půjde o nástupce legendárního prvního dílu.

Pokud jste to doposud nepoznali, tak z prezentace třetí Mafie jsem odcházel se značně neurčitými dojmy, jejichž kvalitu zřejmě prověří až definitivní zkušenost s plnou verzí. Obava z toho, že hra The Godfather II byla až příliš doslovnou inspirací, rozptýlena nebyla, ale naštěstí ji z velké části překrylo skutečné nadšení z neokoukaných lokací. Podobně jako u nijak oslnivě vypadajícího L.A. Noire (čest výjimkám v podobě obličejů) bude důležité, zda se povede příběh a drsně vypadající zabíjení všech a všeho nebude pouze samoúčelným exhibováním toho, kam až hodlají autoři ve zobrazování násilí zajít. Lze se na Mafii III těšit? Bezesporu. Jen nesmíte podlehnout falešnému dojmu toho, že půjde o nástupce legendárního prvního dílu. Odklon od jejího stylu je značný, pro leckoho nepřekonatelný, ale pokud přistoupíme na fakt, že jde o akční hru z mafiánského prostředí, není důvod, proč nemít alespoň mírně pozitivní vyhlídky směrem k sedmému říjnu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama