Mafia II Článek Mafia II

Mafia II

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

5. 7. 2010 22:33 27
Reklama

Psát článek o tak očekávané hře, jakou Mafia II bezpochyby je, není moc příjemná práce. Důvod je jasný – prakticky všechno, co se už o hře ví, jsme shrnuli v předchozích článcích, popřípadě jste si to mohli přečíst v našich novinkách. Minimálně v jedné věci však máme před ostatními herními servery výhodu. Měli jsme totiž jako jedni z mála možnost navštívit přímo kanceláře firmy 2K Czech, ale nejeli jsme tam jen tak bez důvodu. Nahráli jsme tam totiž spoustu zajímavého video materiálu, který jistě udělá radost všem fanouškům této nesmírně slibné české hry. Rozsah témat jednotlivých videí je velmi široký. Dozvíte se něco málo prakticky o všech důležitých prvcích, které druhou Mafii pohání.

Část první – zaposlouchejte se

Producent Jack Scalici na letošní E3 hovořil hlavně o tom, že jak v oblasti grafiky (o ní později), tak hlavně co do zvuků je velmi snadné v mafiánském tématu sklouznout k mírné parodii. Ta sice na první pohled nemusí být tak patrná, nicméně ve výsledku hráče otravuje a neumožní mu vcítit se na sto procent do hry jako takové. Naše první video ukazuje, že stejně jako byl profesionální český dabing jedním z klíčových prvků jedničky, které dokázaly udržet vaši pozornost u hry i v nudnějších pasážích, tak i druhý díl na tom není z hlediska dabingu vůbec špatně. Již teď máme navíc potvrzené, že české namluvení se chystá nejen pro PC verzi, ale rovněž i pro konverze na konzole Xbox 360 a PlayStation 3. Bude se tak jednat o vůbec první česky namluvenou hru na těchto konzolích, za níž vydavatelsky nestojí ani jeden z jejích výrobců.

I dnes, více než osm let poté, co vyšla první Mafie, si jistě dobře vzpomínáte na ústřední melodii, která doprovázela každé spuštění hry a svou monumentálností a chytlavostí se vryla do srdce snad každému. Vývojáři nám v případě druhého dílu naservírují ne úplně stejnou, ale přesto velmi podobnou ústřední píseň, jejíž nemalou část nám interní skladatel 2K Czech přehrál přímo ve studiu na svém klavíru.

Část druhá – ochmatejte si

Říkejte si co chcete, ale pěstní souboje v původní Mafii stály za starou bačkoru. I když jste v ruce třímali solidní baseballovou pálku, tak byl zkrátka problém si vyměřit správnou vzdálenost, kdy jste soupeře měli možnost zasáhnout, a neokopávat místo toho roh budovy. I samotní vývojáři to evidentně vnímali jako problém, protože ve druhém díle přišli se zcela odlišným systémem pěstních soubojů. Ty jsou teď daleko živější. Toho je docíleno především tím, že s každým soupeřem se spustí jakýsi bojový režim, v němž máte nepřítele pod jakýmsi „kamerovým zámkem“, tudíž se můžete soustředit opravdu pouze a jen na plynulé mlácení do úsměvů. A navíc, každý úspěšný souboj můžete zakončit speciálním chvatem, který sice nedosahuje „zajímavosti“ fatalit z Mortal Kombatu, ale přesto je neskutečně uspokojující, když s kdejakým floutkem doslova vytřete podlahu. Podívejte se sami.

I animace střelby doznala od minulého dílu spoustu změn. Předně už je konečně možné se smysluplně krýt za překážky a ladně se přesouvat od jedné k druhé. Rovněž je k dispozici automatické zaměřování, které pomůže i těm největším střílecím antitalentům. A pochopitelně byl i upraven zbrojní arzenál vzhledem k době, ve které se hra odehrává. Jednotlivé přestřelky teď daleko více připomínají scény z áčkového akčního filmu a celkově se dá říci, že akce je díky tomuto novému systému daleko intuitivnější.

Část třetí – nasedněte

Alfou a omegou hry, jako je Mafie, je samozřejmě ježdění ve spoustě automobilů. A je vidět, že na této části si autoři dali setsakra záležet. Auta skutečně působí jako obrovská plechová monstra, jejichž váhu a rozměry na silnici skutečně cítíte. Tento pocit se samozřejmě dále stupňuje a rozšiřuje s tím, jak budete mít časem k dispozici stále více a více aut, se kterými budete moci drandit po otevřeném městě. A pokud čistě náhodou budete auto otloukat o všechny patníky, tak minimálně budete moci obdivovat propracovaný model poškození, který reaguje přesně na to, jakou částí a jakou rychlostí jste do čeho narazili a podle toho deformuje jednotlivé části vozidla.

Vaše čtyřkolové miláčky si dokonce budete moci všelijak upravovat. Nemůžete sice čekat tuning ve stylu série Need for Speed, ale minimálně základní výměna barvy, velikosti kol a vylepšení motoru potěší snad každého. Navíc máte možnost ve videu vidět i to, že garáže zde slouží i jako úkryty před policií. Kdo by si ale vsadil na jednoduché přestříkání laku, po kterém bude odvoláno pátrání, je na omylu. Vše totiž vyřeší jednoduchá změna poznávací značky…

Část čtvrtá – objevujte nepoznané

Grafici si při tvorbě realistických postav vzali na pomoc dobře známou technologii Motion Capture a na výsledku to je rozhodně znát. Je však zajímavé vidět, jak vypadají herní postavy ve skutečnosti, kdy je představují pouze lidé, oblečení v černých kostýmech, posetých balónky. I to jsme si v Brně mohli natočit.

Až se budete procházet po Empire City, tak si všimněte, že prakticky nepotkáte dva stejné modely postav. Pokaždé se budou něčím lišit, ať už je to výraz v obličeji, nebo pouze různobarevné šaty. I o toto se v 2K Czech stará specializovaný tým a opět tím, pro hráče dost možná nevědomky, utváří dojem fungujícího města, které není složené pouze z textur, ale má také nějakou svou vnitřní logiku.

A když je řeč o fungujícím městě, tak se rovnou sluší dodat, že nyní si daleko častěji užijete vcházení do budov a vůbec užívání si krás města nejen z ulice, ale i přes okna a výlohy všemožných interiérů. Celý proces budování města je samozřejmě velmi složitý a na loňské GDS tomu Martin Brandstätter a Jan Kratochvíl věnovali celou jednu přednášku (a stejně do ní nestihli pojmout všechno). I přesto se ale lidé z 2K Czech maximálně snaží o to, aby samotný hráč vůbec netušil, jaké penzum práce za tím vším stojí a pouze si hru maximálně užíval.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama