Mad Max Článek Mad Max

Mad Max

David Sillmen

David Sillmen

28. 7. 2013 22:00
Reklama

Z prezentace hry Mad Max rychle vyplynulo, že zde v první řadě nepůjde o samotného Maxe, nýbrž o jeho auto. Je to právě bourák Magnus Opus, jenž bude hlavním hrdinou herní adaptace filmové klasiky s naplánovaným remakem-pokračováním na příští rok. Hra by tak měla být ideálním materiálem pro všechny fandy filmu, kteří si vždycky přáli, aby v něm bylo větší měrou zastoupeno vylepšování vozidel. Nejrůznějšího tunění, ať už vizuálního, ale především funkčního, se tedy ve hře dočkáte opravdu hodně. Ostatně, Magnus Opus bude jediné auto, které bude Maxovi ve hře opravdu patřit. Zbylých padesát modelů si jen tu a tam chvilkově zařídí.

Motorizovaný boj na blízko

Autoři o herním Mad Maxovi hovoří jako o moderní interpretaci předlohy, což obvykle neznamená nic moc pozitivního. Avalanche Studios ale mají zkušenosti s povedenou sérií Just Cause, a proto se neváhali pustit do tvorby odpovídajícího otevřeného světa, ve kterém se bude v první řadě hodně jezdit na akční způsob, podobně jako v Twisted Metal. A když už to jinak nepůjde, tak i chodit po svých z pohledu třetí osoby a střílet hlava nehlava.

Mad Max je navíc věrný filmové tradici v tom smyslu, že se nebudete se soupeři poměřovat ve stylu Rage či Interstate 76, připravte se spíše na motorizovaný boj na blízko ve stylu Destruction Derby. Do nepřátelských vozů budete jednoduše najíždět a bourat tak dlouho, dokud se nerozsypou. A přitom se musíte postarat o to, abyste měli k dispozici materiál, který se nerozsype jako první.

Autentické jen do jisté míry

Nebojte se ale, že by se šílený Max v autě dočista schoval a vy tak ovládali pouze plechovou schránku. To by bylo tak trochu bez atmosféry. Proto hrdina čas od času vykoukne z postranního okénka, aby brokovnicí ustřelil hlavu nepříteli za volantem, případně masivním úderem pěsti sejme protivníky vrhající se mu na kapotu. Jedna z prvních ukázek zachycuje hrdinu, jak po nekonečných pouštních silnicích zničené Země stíhá konvoj s cenným benzinem. Na rozdíl od jiných titulů podobného ražení nebudete sbírat žádné power-upy a musíte si tak vystačit s tím, co si do auta namontujete při návštěvě své soukromé dílny. Mohou to být lepší kola s větší přilnavostí nebo obří vrták, kterým si můžete soupeře laškovně nabodnout.

"Při dobývání pevnosti banditů pálí Max do nepřátelských hord hlava nehlava."

Mohlo by se zdát, že se autoři z Mad Max snaží udělat v rámci možností autentickou hru, o tento pocit ale bohužel v samotných misích přijdete. Zmíněnou benzinovou cisternu neváhá Max vyhodit do povětří, kolem bude rozmístěno mnoho červených sudů, jako byste byli v nějaké doomovce a při pokusu vyřadit z provozu pevnost banditů ve vysušeném zálivu neváhá Max odstřelit vícero palivových nádrží, aby se tím zbavil nepřátelských odstřelovačů. Jistě, působí to efektně a hráči pravděpodobně budou mít k dispozici i jiné způsoby, jak danou situaci vyřešit, jenže ve světě Šíleného Maxe, který je založen na premise zoufalého nedostatku ropných zásob, díky němuž se lidstvo řítí do chaosu, to působí poněkud nepatřičně.

Brutalitou nešetřit

Ačkoliv hlavní hrdina filmu Max Rockatansky, stíhající vrahy své ženy a syna, nebude tolik v popředí a z důvodu chybějící licence nebude mít ošlehanou tvář Mela Gibsona, autoři se rozhodli, že přinejmenším co do brutality se filmovou předlohou nenechají zahanbit. Při zmíněném dobývání pevnosti banditů pálí Max do nepřátelských hord hlava nehlava, a když se mu nějaký ten padouch dostane přímo pod ruce, velmi naturalisticky ho domlátí. Pro ještě větší efekt má Max takzvané "Thundersticks", což jsou svého druhu výbušné oštěpy, které hrdina vráží nepřátelům do hrudí a nechá je v nich explodovat.

Charakter herního Maxe tvůrci dosud nneodhalili, a není proto zcela jisté, zda se jeho motivace budou shodovat s těmi původními, filmovými. Částečně i kvůli tomu proto zatím působí hra jako šílená akce, jen převlečená do postapokalyptického kabátku a trochu postrádající atmosféru. To ale nemusí být případ konečného díla. Avalanche Studios ostatně trochu bokem odhalili i koncepty skutečně nádherných scenérií, jež slibují přinejmenším vizuální uměleckou hodnotu. A nutno ještě dodat, že autoři mají ještě dost času hru doladit, vydat ji chtějí příští rok pro PC a aktuální i příští generaci konzolí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama