Lost Planet: Extreme Condition Článek Lost Planet: Extreme Condition

Lost Planet: Extreme Condition

Dalibor Franta

Dalibor Franta

6. 6. 2007 22:00 13
Reklama

Zima je zlo. Zaleze vám pod kabát, kouše, štípe, pálí a zebe, znecitlivuje důležité orgány a vůbec páchá samé iracionální nepředloženosti. Jediná pozitivní věc na zimě je ústřední topení a pak taky fakt, že obzvlášť lezavé počasí člověku poskytuje tisíce důvodů pro nadměrnou konzumaci svařeného alkoholu. Jinak nic, páč zima je zlo. A přece se z ní v poslední době stala oblíbená a vyhledávaná komodita. Kryosauny, hotely z ledových bloků, nanuky a zimní olympiády - samá zvěrstva! Jen ty hry byly v bezpečí. Byly, protože už nejsou. Začalo to nevinnými zimními sporty a skončilo bojem o přežití v chladné pustině – nedávno jsme psali o chystané hororové adventuře Cryostasis, dnes se pro změnu zchladíme u preview PC konverze jedné z nejopěvovanějších akčních her pro Xbox 360. Lost Planet: Extreme Condition škrábe svým ledovým prstíkem na casy našich PC. Pustíme ji?

Lost Planet a Vista

Kdo ví, třeba je to rezonance kolektivního svědomí lidské rasy. Oteplování žene zimu do exilu, a tak, když už pomalu zapomínáme, jaké je to třást se mrazem ve skutečnosti, připomínají nám to herní molochy jako Capcom alespoň přeneseně. A možné taky ne. Možná je to prostě proto, že se Lost Planet prodalo na Xboxu více než milion kopií a polechtat trochu peněženky majitelů PC je vlastně docela dobrý nápad. Zvlášť když se vydání technicky tolik náročné hry naváže na prodej stále ještě novotou zavánějících Windows Vista.

Brouci a mráz

Lost Planet vypráví příběh planety, jež ač sevřena věčným mrazem, stala se cílem troufalých lidských kolonizátorů. Teplomilná rasa brzy zjišťuje, že ve zdejších extrémních podmínkách nemá právě na růžích ustláno a její existence je přímo závislá na neuvěřitelně výkonném a trvanlivém zdroji energie (Akridu), který produkují místní domorodci – a teď přijde ten háček. Místní domorodci jsou totiž z řádu členovců. Totiž hmyz. Rozuměj - brouci. Odporní, oslizlí a tak gigantičtí, že ani Yao Ming na chůdách by jim neostříhal nehty na nohou. Tak moc velcí a tak moc odporní jsou. Zima a brouci jsou zkrátka zlo. Samá zvěrstva…

Koncept hry je sám o sobě náramně jednoduchý. Wayne, hlavní hrdina, jenž v boji s brouky ztratil otce a paměť (v tomto pořadí, naopak by ho to dost pravděpodobně tolik netankovalo), se broukům mstí a mstí se jim tvrdě. Mstí se pěšmo se zbraní v ruce, mstí se v sedle jednoho z několika druhů ohromných bojových mechů, které mezitím lidé vynalezli aby se mohli broukům… lépe mstít. A nemstí se jenom broukům, mstí se každému, kdo by mu mohl v jeho vendettě překážet. Až by si člověk vytvořil mylný obrázek, že je snad Wayne pomstychtivý. Lost Planet je prostě nefalšovaná akční 3D řežba, kde prst ze spouště pustíte tak maximálně ve chvíli, kdy si u manželky/přítelkyně objednáváte další chlazené pivo. Neprodal by se jí ale milión kusů, kdyby neměla něco, co dělá ze střílečky fádní střílečku unikátní. V tomto případě se jedná se o systém uchování tepla. Vedle klasického ukazatele zdraví si Wayne musí hlídat také svou tělesnou teplotu, která nejenom že se konstantně snižuje, v případě zranění navíc působí jako záložní zdroj zdraví. Každé střetnutí se tak mění v boj o uchování tepla, které je – aby to nebylo moc jednoduché - možné doplnit pouze extrahováním Akridu z hmyzích zadečků zabitých nepřátel. Přidejte k tomu interaktivní prostředí, souboje, které je možno řešit desítkami možných způsobů, luxusní grafiku a dostane co? Dostanete hru, která má kromě zimy a odporných brouků taky náboj.

Co je nového?

Chceme-li v PC verzi Lost Planet hledat něco nového, je třeba se obrátit především na technickou stránku věci, už jen proto, že singleplayer se od svého konzolového originálu neliší, ani co by se za nehet vešlo, a multiplayer prošel úpravami vskutku kosmetickými (několik nových map a vylepšené onlinové rozhraní). Už tak dost kvalitní obsah byl zkrátka ponechán stranou a veškerá pozornost se soustředila na prezentaci, která má vyšroubovat možnosti současných high-endových počítačů až k hranicím známého vesmíru. Krok první - Windows Vista a DirectX10. Krok druhý - rozlišení až 2560x1600. S dobrou kartou a monitorem dostatečně gigantických rozměrů se tak můžeme dočkat detailů a efektů, o kterých si i ten nejoptimističtější Xboxový fanoušek může nechat jenom zdát. Řečeno méně konfrontačně, kvalitativní nárůst v oblasti jemných vizuálních detailů je skutečně výrazný a celá hra teď působí až filigránským dojmem – máte-li počítač dost silný na to, aby vám takový zážitek umožnil bez pardonů. S vývojem PC verze vypomáhala Capcomu také firma Nvidia, takže se snad dočkáme dobré optimalizace a bezproblémového chodu. Pro nás obyčejné smrtelníky ještě dodejme, že hra samozřejmě bude podporovat také DirectX9 a Windows XP se proto z třeskuté zimy ztracené planety jen tak lehce nevyvlíknou – ačkoliv za to samozřejmě zaplatí nezbytnou daň co do míry vizuální potěchy.

Kromě kombinace myš + klávesnice by měla PC verze podporovat také klasický Xboxový ovladač, jak se však můžete sami přesvědčit na nedávno uvolněném hratelném demu, klasické ovládací rozhraní WASD funguje bez problémů a střelba myší je stejně intuitivní jako u původních PC titulů. Předběžně se tedy zdá, že Capcom nezanedbal ani maličkosti, které ve výsledku často rozhodují o hráčské náklonnosti. Vždyť averze vůči konzolovým konverzím pramení právě z drobných detailů. Vydání Lost Planet: Extreme Condition je naplánováno na 26. června, doufejme tedy, že bude v tu dobu dostatečně horko, aby nám malý exkurz na zamrzlou planetu připravil to pravé osvěžení.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama