The Lord of the Rings: Conquest Článek Lord of the Rings: Conquest

Lord of the Rings: Conquest

Dalibor Franta

Dalibor Franta

27. 5. 2008 22:00 11
Reklama

Máčejte si mě ve vařící smůle, louskejte v palečnicích… a stejně se mi tohle moderní pojetí Tolkienovských legend zamlouvat nebude. Bitva sem, obléhání támhle, milion skřetů padne, milion lidí natáhne brka, toho Gandalf zakleje, toho Aragorn setne, tomu Gimli od končetin pomůže… a na nedorostlá, tíhou osudu slisovaná holbitlata a jejich morální bitvu se ve všem tom bojovém zmatku tak nějak pomalu zapomíná. Akční hra stíhá RTS, hlavy padají častěji než internet na Kubě – a příběh úpí. Myšlenka trpí a poselství se tak nějak nepošle. No a zrovna když už se zdálo, že se celé to akční šílenství konečně zadrhlo, objeví se tenhleten Pandemický pařát a načrtne nám před zraky čertovsky lákavý obraz Battlefrontu v reáliích Pána prstenů. A zase jde to staromilské přesvědčení stranou, zase putuje to rozhořčení k ledu. Neb ten Pandemic, ten přece umí. No ne?

Cesta jde pořád dál a dál

Conquest nehraje žádný zbytečné tyátr a míří rovnou na kost – akční píšťalu, LOTRovský femur, zkrátka nevynechá jedinou pamětihodnou bitvu, která se stihla (i nestihla) v knihách nebo filmech Pána prstenů objevit. Z korálků půtek a potyček pak sestaví kampaň, jež hráče provede vším od věrné kopie Helmova žlebu, přes Pelennorská pole, bitvu u Morannonu, až k fiktivním akcím v hlubinách Morie či pod hradbami Minas Morgul (obojí vychází z náznaků událostí po zničení Prstenu, jež se objevily v Tolkienových knihách). Po dokončení „kladné“ části kampaně navíc nabídne lákavou a víceméně ojedinělou možnost vžít se do kůže temných armád a v bagančatech řadového skřeta (a jiné havěti) pošlapat všechno svaté od Roklinky až po Kraj ve fiktivní kampani „Co by kdyby (Frodo neuspěl)“. To vše s typicky battlefrontovským trademarkem, to vše s puncem nejpropracovanějšího fantasy světa, jaký vzešel na východ od Hyborie. Láká? Aby ne.

Kupředu, pryč jde od mých vrat

Herní principy série Battlefield zůstaly ve Středozemi prakticky nedotčeny, proto i v Conquestu se dočkáme klasického výběru povolání/třídy, přičemž s každým úmrtím bude možné vybrané zaměření bez postihu změnit. Představí se zde akčně laděná mlátička Warrior, dálková podpora v podobě Archera, podpůrná stealth jednotka se schopností opravovat poškozená zařízení Scout a konečně kouzelnou léčivou silou obdařený Mage. Každý se svými klady, každý se svými zápory. Ač podle všeho nebudou k dispozici žádné postupně odemykatelné upgrady pro jednotlivé třídy, Pandemici chtějí tuto stále více se rozmáhající novinku kompenzovat existencí jakýchsi dočasných upgradů – čím lépe se svým válečníkem oháníte, čím víc zraněných s mágem ošetříte, tím exkluzivnější a účinnější se stává nabídka útoků a kouzel, ke kterým bude mít vaše postava přístup. Veškeré bonusy však umírají spolu s bojovníkem, bude proto nutné budovat je vždy od nuly.

Daleko už mi utekla

Vedle čtyř jmenovaných kategorií, představí se v boji také většina knižních postav, tentokrát ale pouze v roli dočasných podpůrných jednotek – über hrdinů nadprůměrných schopností, kteří mají moc vysekat hráče z nejhorší šlamastiky a obrátit průběh bitvy o 180 stupňů. Jejich pobyt na bojišti bude omezen na jeden jediný život, proto pouze povede-li si hráč v jejich kůži nadmíru efektivně a dokáže plněním zadaných úkolů kompenzovat ztráty životní energie, může si působení hrdiny na bojišti jak se patří protáhnout. Zapojit by se měla velká jména jako Aragorn a Gandalf na straně Společenstva (další jména budou jistě oznámena), případně sám Sauron nebo Balrog a Saruman na straně Velkého oka. Do bojů ale zasáhnou i nejslavnější tvorové třídílné série – za všechny jmenujme třeba stromové enty nebo olifanty, kteří budou plnit roli nezbytných bojových „dopravních prostředků“. Nazgulové a orlové se zas představí v roli letecké podpory a zkrátka nepřijdou ani katapultomilovní balistofilové.

A musím za ní pospíchat

Stěžejním bodem singleplayerového Campaign módu bude plnění dílčích úkolů, specifických pro každou bitvu. Jednou bude třeba zlikvidovat postupující trolly a jejich obléhací věže, jindy zastavit útok rozlícených olifantů. V rámci přístupu k řešení těchto úkolů slibují Pandemici velkou volnost ještě násobenou rozdílnými schopnostmi (a přístupem) jednotlivých bojových tříd. Jak již bylo řečeno, plněním úkolů je možné kompenzovat ztráty životní energie, mají však také přímý vliv na celkovou výkonnost vašich armád na bojišti (tedy východní inspirace na způsob Dynasty Warriors). Na rozlehlých bojištích bude se v jednu chvíli pohybovat až 150 bojujících… hmm… tvorů, součástí singleplayeru bude také online, případně split-screen kooperace až pro čtyři hráče.

Na těžkých nohou dám se vést

Co se multiplayeru týče, děsí nás zatím zpráva o maximálním počtu pouze 16 hráčů (8 vs. 8) - ne právě kladná odezva veřejnosti na tuto informaci už ale vyvolala reakci vývojářů, kteří slibují, že toto číslo „může jít v budoucnu nahoru“. Nabídka modů nabídne standardní výběr deatmatchů (včetně Heroes deatmatche, kde se utkávají pouze bonusové postavy) a CtF, nás ale zaujal zejména mód Ring Bearer, který vynalézavou formou zakomponoval do jinak čistě akční hry zajímavé dilema Frodova prstenu. Jak známo, ten sice dokáže svého držitele zneviditelnit, zároveň však s neomylnou přesností přitahuje Sauronovy nazguly. A nejinak tomu je i v tomto modu, kde Frodo uniká pozornosti svých protihráčů – Prstenových přízraků. Jakmile si prsten nasadí, zmizí sice zrakům svých pronásledovatelů, neomylně však označí svou polohu na minimapě, lákaje tak všechny zvědavce z okolí. Podobně jako v knize, i ve hře se tak stává nošení prstenu spíše nevýhodou a Frodo je nucen řešit většinu kritických situací pěkně na rovinu. Nápad za jedničku!

Až k cestě větší, nežli znám

První ingame video chystají Pandemics na 20. června, novou várku informací snad už na kvapem se blížící E3. Zatím vězte, že LOTR: Conquest vyjde na PC, Xboxu 360, PS3 a NDS koncem letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama