Loki Článek Loki

Loki

taltos

taltos

6. 3. 2007 23:51 3
Reklama

Autoři z francouzského týmu Cyanide Studios se vůbec netají tím, že jejich nový počin kopíruje systémy z akční pecky Diabla. Jejich názor je totiž takový, že legenda nebyla doposud pořádně překonána hlavně kvůli tomu, že se všichni konkurenti snažili vymyslet něco odlišného, aby se nezařadili do kolonky „klony Diabla“. Toho se však tvůrci Loki nebojí, a tak sázejí na jistou kartu a vydávají se ve šlépějích dlouholeté legendy. Do některých novinek se ale přece jenom pustí a v rukávu mají několik trumfů, které by mohly rozhodnout o podobě nového krále akčních RPG. Mohla by jím být právě hra Loki?

Jeden z prvních zásadních prvků, který Loki odlišuje od jiných béčkových klonů, je inspirace v mytickém prostředí Řecka, Egypta, národa Vikingů a především Aztéků, kteří nejsou ve hrách častými zástupci. Autoři se snažili o věrohodné zpracování každého cáru na dobových šatech hrdinů a každého kamene na posvátných chrámech na obrazovce. I hlavní příběh se točí okolo nadpřirozených bytostí. Egyptský bůh chaosu, Seth, totiž utekl ze svého zajetí a nyní se snaží získat zpátky svou moc a postavení. Aby toho docílil, putuje časem mezi jednotlivými národy a devastuje, pozměňuje historii a zvětšuje svou armádu přisluhovačů. Takové chování se samozřejmě nedá ignorovat, a tak se za zničením velké hrozby vydává nejudatnější hrdina jednoho z mytických národů. Který to bude? To už záleží na vás.

Na výběr budete mít ze čtyř odlišných postav. Jedná se o skandinávského barbara, Řeckého bojovníka, egyptského mága nebo aztéckého šamana. Z pojmenování jednotlivých hrdinů lze odvodit, kdo bude mít jaké přednosti. První dva jmenovaní si potrpí na ničivou sílu svých mečů, seker a kladiv, zato poslední dva se vydávají cestou magie a spirituálních sil. To však neznamená, že by se vám zcela uzavřela cesta do ostatních odvětví. I barbar by totiž měl ve hře umět vykouzlit například jednoduchý fireball. Schopnosti, jakými bude váš hrdina oplývat, určuje především výběr jednoho boha. Pro každé povolání se nabízí tři zcela odlišné větve, od kterých se bude poté odvíjet způsob hraní celé hry. Naleznete zde například Thora, specializujícího se na boj dvěma zbraněmi, egyptského boha Ra, který vám dá schopnost ovládat oheň, boha Řeků, Arese, s uměním pastí a léček a konečně i aztéckou bohyni Mictlantecuhtli (zkuste vyslovit 3x po sobě), která vám umožní vstoupit do spirituálního světa, odkud budete snáze zabíjet své protivníky. Za každou novou úroveň obdrží hrdina také pět dovednostních bodů, které může využít ke zlepšení síly, obratnosti, inteligence, zdraví nebo many.

Velkým tahákem Loki by kromě široké nabídky schopností měla být i velká různorodost předmětů, nepřátel i prostředí. Na svém putování za zabitím Setha a jeho přisluhovačů se totiž podíváte do čtyř koutů různých kultur (= čtyři akty), kde bude samozřejmě také zcela jiné prostředí. Egyptské pouště vystřídají zasněžené hory Vikingů nebo sopky, chrámy a velkolepá města Aztéků a Řeků. Autoři mluví o čtyřiceti různých prostředí a klimat a i kdyby byla pravdou jen půlka, stále se jedná o velmi přívětivé číslo.

V těchto mapách by mělo běhat celkem okolo 150-ti unikátních příšer a kromě všudypřítomných Sethových přisluhovačů by se v každém aktu měli objevit zcela odlišní protivníci. V lesích potkáte gobliny či lukostřelce, na zasněžených pláních medvědy a vlky a v temných chrámech zase nemrtvé, duchy nebo gigantické obry. Kromě normálních jednotek byste občas měli narazit i na nějakého tvrdšího bosse jako například Medusu, vlka Fenfira nebo ohnivého draka. Ani předměty by neměly zaostávat a tvůrci konkrétně mluví o patnácti odlišných brněních a desítkách různorodých zbraní, které se budou dělit na obyčejné, unikátní nebo speciální, přímo určené pro jediného hrdinu. Veškeré předměty, které hrdinovi dáte do ruky nebo na sebe, se okamžitě projeví na jeho vzhledu. Zbraně by také měly jít po vzoru Diabla osázet runami nebo brnění vylepšit například z ocelového na bronzové, stříbrné nebo dokonce zlaté, což vám podstatně zlepší vlastnosti.

Svého svěřence budete samozřejmě vidět z výšky, ale podle dostupných informací a videí se můžete těšit na detailní přiblížení až nad jeho hlavu. Dalším trumfem v rukávu Loki, by mohla být krvavá atmosféra mytických dějin, podporovaná obludnými příšerami a mocnými kouzly a údery vašeho hrdiny. Autoři chtějí, aby se hráč cítil v kůži jeho postavy velmi silný a díky dostupným schopnostem a ničivým kouzlům to pravděpodobně bude i možné. Krev bude stříkat všude okolo a s brutalitou se ve hře rozhodně šetřit nebude.

Boj se omezuje na kliknutí, čímž na daného protivníka zaútočíte, ale v záloze budete mít k dispozici několik druhů útoků. Speciální útoky a kouzla se budete za zkušenostní body učit, ale autoři se také zmínili o talentech, které by měly mít ještě větší devastační účinky. Důležitým aspektem obsaženým ve hře je náhodně měněné prostředí i příšery na mapách. Tím se snaží tvůrci docílit lepší znovuhratelnosti a oddálení stereotypu. Některé příběhové situace budou samozřejmě zafixovány a můžete se těšit například na boj u Tróji, kde se setkáte i s Achilléem.

I kdybyste singleplayerovou kampaň přibližně za 40 hodin dohráli (což je autory uvedená přibližná hrací doba), čeká na vás ještě několik dalších možností. Jednou z nich je pokoření hry na další dvě vyšší obtížnosti, otevřené až po dohrání na nejjednodušší úroveň. Hra má mít totiž alespoň tři různé konce, které závisí právě na hrané obtížnosti a také několika rozhodnutích během příběhu. Multiplayer díky náhodnému prostředí poskytuje výbornou zábavu na dlouhé večery. V kooperativním módu si můžete děj projít znovu s přáteli, jejichž maximální počet může být až šest. Druhým módem pak budou duely v aréně proti jiným hráčům nebo proti celým týmům, za které mohou na každé straně bojovat maximálně čtyři hrdinové.

Loki se více než klonu Diabla, podobá Sacred nebo Titan Quest. Prostředí i mytologické zaměření se k tomuto faktu přiklání a my můžeme jen doufat, že autoři zapracují na různorodých úkolech (kterých by mělo být podle informací asi 25 hlavních a 25 vedlejších), propracovaném stromu schopností hrdiny a zajímavých možnostech multiplayeru. Uvidíme, jestli bude nadměrná brutalita, obrovští bossové a epický příběh nabitý starodávnou atmosférou, stačit na pokoření krále žánru akčních RPG. Dočkat bychom se měli již na konci jara letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama