Level Up - dojmy z Varšavy
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Level Up - dojmy z Varšavy

Level Up - dojmy z Varšavy

Pavel Makal

Pavel Makal

11. 4. 2018 10:00 5
Reklama

Vydavatelská společnost Bandai Namco toho má na letošní rok připraveno docela dost. Už příští měsíc se znovu otevřou brány Lordranu a vaši trpělivost otestuje remaster prvních Dark Souls, tím to ale zdaleka nekončí. Ještě letos se dočkáme také akčního RPG Code Vein, bojovky SoulCalibur VI, nového pokračování letecké série Ace Combat, kooperativní bojovky Naruto to Boruto: Shinobi Striker a také nedávno oznámeného portu Divinity: Original Sin 2 pro současnou generaci konzolí.

Bandai Namco ve spolupráci s distribuční společností Cenega uspořádalo v polské Varšavě akci Level Up, na níž byly uvedené tituly prezentovány a první čtyři vyjmenované jsme si mohli také vyzkoušet. Prezentace se konala v příjemném prostředí klubu Blu, který byl pro potřeby akce vybaven stojany s hrami. Ačkoli se původně zdálo, že na každého připadne jen velmi omezený herní čas, nakonec jsme si mohli dostupné hry vyzkoušet dle libosti. Jaké jsou tedy první dojmy z hraní?

DARK SOULS REMASTERED

Asi nikoho, kdo sleduje Hrej delší dobu, nepřekvapí, že právě remaster prvních Dark Souls byl oním titulem, k němuž jsem se vrhnul ze všeho nejdřív. Hra byla prezentována na PlayStation 4 Pro a rozdíl od minulé generace je samozřejmě patrný na první pohled. Nedošlo jen k navýšení rozlišení a zlepšení framerate, nýbrž i k posílení některých detailů, jako je například dynamické osvětlení scény, animace různých dříve statických objektů a podobně. Ruku v ruce se změnou nasvícení jde ale poměrně výrazná změna barevné palety. Až nepřirozeně syté barvy, které si pamatuji ze svých průchodů v PS3 verzi, byly nahrazeny realističtější paletou, která ovšem veteránům může zprvu připadat poněkud „vybledle“.

V rámci prezentace jsme mohli projít úvodní částí hry až k situaci, kdy se hráč poprvé setká se Solairem z Astory. Nutno podotknout, že prezentovaný build měl ještě nějaké ty mouchy, takže například nefungoval jiný ohníček než ten ve Firelink Shrine a hned dvakrát se mi podařilo zamrznout při souboji s Taurus Demonem. Nemyslím si, že pro hráče, kteří znají první Dark Souls z PC, půjde o kdoví jaké terno.

Vše je tak, jak má být, v samotné hratelnosti nedošlo k žádným změnám a z toho, co jsem viděl, nedošlo ani ke změnám pozic nepřátel.

Na druhou stranu ti z nás, kteří se těší, že si hru zahrají na současné generaci s plynulým frameratem a v hezčí podobě, se mohou těšit. Až mě překvapilo, jak moc mě návrat do Lordranu vábí a jak moc tenhle krátký průchod první lokací rozdmýchal mé těšení na celou hru. Vše je tak, jak má být, v samotné hratelnosti nedošlo k žádným změnám a z toho, co jsem viděl, nedošlo ani ke změnám pozic nepřátel, jak to ukázal Scholar of the First Sin s druhým dílem. Hra běží v plynulých 60 FPS, uvidíme, jak si poradí s Blighttownem. Na tenhle remaster se těším, dokonce tak moc, že kvůli němu třeba i dokončím trilogii Vládců temných duší…

CODE VEIN

Upírské akční RPG se po oznámení zuby nehty snažilo dokázat, že nejde jen o další klon Dark Souls. Po pár minutách hraní ovšem zjistíte, že se opisovalo docela dost. Bylo by ovšem nefér tvrdit, že vývojáři do své hry nevrhli žádnou vlastní invenci. Soubojový systém je velice podobný tomu, který známe ze všech akčních RPG současného střihu, je ale obohacen o celou řadu různých buffů a power-upů. Kromě toho máte k dispozici i počítačem ovládaného parťáka, který vám zejména v soubojích s bossy může často zachránit kůži třeba jen tím, že od vás na čas odláká pozornost. Postapokalyptické prostředí a anime stylizace hře sluší, jen doufám, že se ve finální podobě objeví trochu více invence stran nepřátel.

V rámci ukázky jsme si mohli vyzkoušet i souboj s bossem, který byl na poměry podobně „stylové“ hry až příliš… obyčejný. Navíc právě při potyčce s ním docházelo k poměrně nepříjemným pádům frameratu, to se ale samozřejmě dá přisuzovat preview verzi, která občas zazlobila i při běžném průchodu lokací. Už nyní je zřejmé, že ovládání je mnohem komplexnější, než je v případě žánru zvykem, a klade na hráče poněkud vyšší nároky. Na druhou stranu to v případě poklidného hraní doma nebude takový problém jako na akci, kde vám na záda dýchá deset dalších dychtivých hráčů. Code Vein vypadá dobře, ale přál bych si, aby své trumfy teprve ukázal. Ve hře s postapo upíry, kde krev teče proudem, očekávám větší odvaz.

SOULCALIBUR VI

Po vynikajícím čtvrtém dílu z roku 2008 přišla o čtyři roky později nevýrazná pětka. Nyní se slavná bojovková série po šesti letech vrací a rozhodně má co ukazovat. Během prezentace hry byl samozřejmě kladen velký důraz na přítomnost Geralta ze série Zaklínač (aby také ne, tahle informace údajně mezi polskými hráči způsobila úplný uragán), o to víc zamrzelo, že se Řezník z Blavikenu neukázal mezi dostupnými postavami ve hratelném buildu.

SoulCalibur VI byl prezentován v PC verzi a hra vypadá skutečně skvěle. Unreal Engine 4 se činí, od detailů bojovníků přes efekty jednotlivých úderů až k přítomnosti boob physics v případě obdařených protagonistek je skutečně na co se dívat. Možná skoro až moc, v průběhu hraní nastávaly okamžiky, kdy jsem si nebyl jist, zda stále postavu ovládám, nebo jestli se přede mnou zrovna odehrává nějaká efektní animace. Souboje jsou nicméně zábavné, a i v případě, že ke hře usedáte poprvé a vaší jedinou možností je zběsilý button mashing, vypadají efektně a lze si je užít. Co se týče postav, vyzkoušel jsem si hraní za Kilika, Nightmare, Mitsurugiho a několik dalších stálic série a také za nováčka jménem Groh. Za každou z postav se pocitově hraje jinak, některé spoléhají na rychlost, jiné na zdrcující pomalé útoky. Hra nabídne několik typů nových speciálních úderů a abilit, na jejich podrobné zkoumání ale bohužel nebyl dostatek času a preview build je nijak zvlášť neosvětloval.

ACE COMBAT 7

Letos by měl konečně vyjít i sedmý číslovaný díl slavné série Ace Combat, o němž jsme se prvně dozvěděli na akci PlayStation Experience 2015. Z původního loňského data vydání sešlo a hra byla posunuta, upřímně jsem ale neviděl mnoho rozdílů mezi současným buildem a tím, který jsem mohl testovat na loňském Gamescomu. Ace Combat 7 taktéž pohání Unreal Engine 4, hra se pyšní dynamickým počasím, které skutečně ovlivňuje letové vlastnosti strojů, technologií TrueSky, kterou můžete znát například z DriveClubu nebo třetího dílu série ARMA a díky níž bude nebe vypadat skutečně skvěle.

Arkádové létání je zábavné, hra má skvělou atmosféru podpořenou rádiovou komunikací a energickou hudbou, a také velice dobře vypadá.

Jak už jsem ale uvedl, nad rámec informací z loňského Gamescomu jsme se nedozvěděli nic nového. Ace Combat 7 si budete moci plnohodnotně zahrát i na PS VR, což jsem si vyzkoušel loni v Kolíně a tentokrát dal raději přednost standardnímu hraní. Arkádové létání je zábavné, hra má skvělou atmosféru podpořenou rádiovou komunikací a energickou hudbou, a také velice dobře vypadá. Přesto zatím, stejně jako u Code Vein a SoulCaliburu, neznáme přesné datum vydání. Doufejme, že letos to už konečně klapne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama