Lego Marvel Super Heroes 2 - dojmy z Londýna
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Lego Marvel Super Heroes 2 - dojmy z Londýna

Lego Marvel Super Heroes 2 - dojmy z Londýna

David Plecháček

David Plecháček

23. 5. 2017 13:00 3
Reklama

Wikipedia jako první Lego hru uvádí Lego Fun to Build na konzoli Sega Pico. Přiznám se, že to je pro mě velká neznámá. Největší průlom totiž přišel až o deset let později, konkrétně v roce 2005, s Lego Star Wars. Právě Hvězdné války znamenaly revoluci, ale také dodnes představují mustr, podle kterého vývojáři každou další hru tvoří. A že jich bylo! Po několika letech byl recept vyčpělý a začal spoustu hráčů spíše nudit. Čas od času se ale přesto našla hra, která působila v kostnaté konkurenci svěžím dojmem. Například Lego Marvel Super Heroes.

NEČEKANÝ ZAČÁTEK

Jenže od vydání opěvovaného titulu, který překypuje marvelovskými hrdiny, uplynuly už čtyři roky. To znamená spoustu her, především spoustu Lego her, a také spoustu důvodů, proč na Marvel Super Heroes zapomenout. Banda nadpřirozených hrdinů opět zvítězila nad zlem a nadobro Zemi zbavila veškeré náplavy, která sem z vesmíru dorazila. Tak by se dal shrnout předvídatelný konec, po němž následovaly titulky. Pravdou však je, že je situace o něco složitější – před Nickem Furym se v samotném záběru objevují Strážci Galaxie. Fury jim sice říká, že nepřítel byl poražen a že je tedy všemu konec, známá skupinka ale nesouhlasí s tím, že je tu něco víc. Člověk by řekl, že to byl jen způsob, jak do hry naroubovat „parodii“ na známé scény z nejrůznějších filmů, v nichž vítězové s oblibou říkají, že to byl jen začátek. Jenže to bychom TT podcenili.

Marvel Super Heroes 2 pokračuje přesně tam, kde předchozí díl skončil, takže pokud jej máte v paměti, bod pro vás. Ale protože předchozí díl svůj příběh uzavřel, můžete se pustit do pokračování i bez jakékoliv zkušenosti.

Oni si tehdy tímto způsobem připravili půdu pro pokračování. Žádná parodie, nýbrž promyšlený tah. Napojení na předchozí díl je dosti vágní – tvrzení autorů, že Marvel Super Heroes končili cliffhangerem, jsem nejprve vůbec nechápal a po vysvětlení jsem chvíli koukal jak tele na nové vrata. Problém jsou totiž možná ty čtyři dlouhé roky, během kterých jsme hráli záplavu jiných her a na – sice nadprůměrné – Lego jsme zapomněli. Do jisté míry ale takové „pokračování“ smysl dává. TT Games totiž sami říkají, že Marvel Super Heroes 2 navazuje přesně tam, kde předchozí díl skončil, takže pokud jej máte v paměti, bod pro vás. Ale protože první hra svůj příběh uzavřela, můžete se pustit do pokračování i bez jakékoliv předchozí zkušenosti.

STRÁŽCI, NESTRÁŽCI

Právě proto, že události plynule navazují, se jako první dostáváme do role zmíněných Strážců. To, že jsme je viděli v teaser traileru, nebylo úplnou náhodou. Na druhou stranu je to ale pořád Marvel Super Heroes, nikoliv Guardians of the Galaxy, takže se můžeme těšit i na další hrdiny. Nebude chybět většina postav z minulého dílu, zároveň ale některé přibudou. Seznam protagonistů je opět velice rozsáhlý a z prezentace, kterou jsme měli možnost vidět, si výsledný počet netroufám ani odhadnout. Ke stovce se ale celý ansámbl bez problému dostane. Samozřejmě se jedná z určité části o postavy v různých variacích, ale tentokrát budou ospravedlnitelné i jinak než tím, že jednou má Spider-Man masku a jednou ne. Každý by se měl lišit a dokonce by se měli někteří potkat i na bojišti.

Lego Marvel Super Heroes 2 - dojmy z Londýna
i Zdroj: Hrej.cz

Může za to především čas – podle autorů stěžejní prvek hry. Z příběhu vám toho příliš neprozradím, ale mohu říct, že hlavní antagonista využije právě časové trhliny, díky čemuž se ve světě objeví i hrdinové z jiných časových realit. Zajímavé ozvláštnění hratelnosti. Navíc čas budeme využívat i jako jeden z mechanismů hry. Na papíře to zní dobře, realita by ale tak růžová být nemusela. Lego Marvel Super Heroes 2 totiž opět sází především na efekty, to ostatní vypadá z ukázky opět stejně jako předchozí díly.

Kdybyste se mě zeptali, v čem je novinka od předešlých her jiná, neřeknu vám, že ve využívání času, ani v novém Chronopolis, o němž si ještě povíme, ale liší se zkrátka v tom, že je opět bláznivější, barevnější, nepřehlednější a výbušnější. A to je škoda. Jistě, viděli jsme před sebou jednu úroveň, kterou jsme si následně mohli sami zahrát, ale hrála se jako jakákoliv jiná Lego hra, jen s jiným osazenstvem. Od Marvel Super Heroes 2 jsem možná čekal o něco víc. Rozumím tomu, že si autoři nechtějí vystřílet veškeré náboje hned při první ukázce, je to pochopitelné. Proto jsme si na hrátky s časem sáhli jen velice okrajově a věřím, že s nimi časem může být zábava. Ale chtělo by to nějakou patrnou změnu, která hráče udeří na první pohled.

Kdybyste se mě zeptali, v čem je novinka od předešlých her jiná, neřeknu vám, že ve využívání času, ani v novém Chronopolis, o kterém si ještě řekneme, ale liší se zkrátka v tom, že je opět bláznivější, barevnější, nepřehlednější a výbušnější. 

Pokrok je vidět po vizuálně stránce, ale jeho míru těžko posoudit vzhledem k nejčerstvějším zkušenostem s Lego Worlds, které bylo v mnoha ohledech specifické, a ke zkušenostem z remasteru, který také není vypovídající. Mám ale přeci jen pocit, že Marvel Super Heroes 2 vypadá o něco lépe než téměř rok staré Star Wars The Force Awakens. Lego je zase vybroušenější, kostky jsou hranatější, hrany ostřejší, barvičky barevnější. O hře samotné to ale nic nevypovídá, jelikož alfou a omegou je humor a scénáristický um. O jejich kvalitách teď můžeme jen spekulovat. Během patnácti minut strávených před dvoumetrovou televizí v jednom londýnském hotelu jsem se ale poměrně nasmál, například když si Star-Lord nasadí místo přilby sluchátka a s ostatními začne trsat do rytmu a u toho střílí všude kolem sebe. Efektní a efektivní zároveň.

VÍCE MĚST NA JEDNOM MÍSTĚ

Na takových scénách bude záležet nejvíce. Pokud ve hře nebudou, nespasí ji ani zmíněné Chronopolis, město, které nahradí Manhattan z prvního dílu. Mix nejrůznějších lokací jsme viděli jen náznakem a jeho účel i smysl zůstává obestřen tajemstvím. TT Games ale na novinku evidentně sází, protože kdykoliv se hovořilo o rozdílech mezi oběma díly, zazněl právě název z útržků poskládaného speciálního světa. Vývojáři se možná až příliš snaží o revoluci, a přitom by nám stačila poctivá evoluce, která bude sázet na něco jiného, než na otřepané „větší a lepší“. Pak bychom si mohli s novými hrdiny rozumět.  

ROZHOVOR S TT GAMES

Phillip Ring: "Chceme větší a lepší Lego než kdykoliv předtím"

Součástí tzv. Pre-E3 eventu v Londýně byl i rozhovor s jedním z vývojářů. Jenže nás kvůli množství zpovídačů tlačil čas. Už při příchodu k sjednanému rozhovoru mě přísedící PR manažer TT Games varoval, že máme vyhrazenou pouze omezenou dobu. Z rozhovoru, který měl být nejdříve pořádaný se skupinou novinářů a mělo na něj být více času, nakonec zbyla jen kostra a dvojice sedící v komornější atmosféře naproti sobě, ale s podstatně kratší časovou zásobou. Pět minut na nejrůznější otázky je opravdu málo, především ve chvíli, když vám o několik minut dříve představí a dovolí zahrát zbrusu novou Lego hru. Lego Marvel Super Heroes 2 jsme s výkonným producentem Phillipem Ringem úplně opominout nemohli, ale po vyčerpávající prezentaci a po odehrané demo lokaci jsem si i v tak omezeném prostoru našel příležitost trochu odbočit k obecnějším tématům. 

Moje první otázka bude poněkud neobvyklá. Víme, že Traveler’s Tales připravuje dvě až tři hry ročně. Letos jste vydali Lego Worlds a remaster Lego City Undercover. Před představením nového titulu jsme si ale všichni mysleli, že vaše další hra bude ze světa Hvězdných válek.

Phill Ring: Možná... Víte, máme samozřejmě rozdělaných více titulů a chceme jich mít tolik, kolik to jen půjde. Chceme, aby naše hry byly cool a zábavné, chceme si vybírat témata, abychom mohli tvořit něco, na co můžeme být hrdí. Proto jsme si pro tuto chvíli vybrali Lego Marvel Super Heroes. Řekl bych, že naším hlavním cílem u druhého dílu je vytvořit hru větší a lepší než kdykoliv předtím. Chceme se opravdu někam posunout a myslíme si, že Lego Marvel Super Heroes se k tomu hodí náramně.

V traileru na nové Marvel Super Heroes vystupují Strážci Galaxie. Mají klíčovou roli?

Strážci jsou ve hře od samotného prologu. Chtěli jsme s nimi začít, jelikož první hra s nimi také končila. Jsou součástí příběhu, ale není to hra Strážci Galaxie. Velice rychle začneme postavy střídat, takže abych to uvedl na příkladu, hned v druhém levelu nehrajete za Strážce, ale za Doctora Strange a jiné postavy. Je to takový mix, takže se objevují další a další hrdinové, aby zanedlouho z příběhu zmizeli.

Když narážíš na první díl, existují nějaké zásadní rozdíly mezi původní hrou a sequelem?

Ano, chtěli jsme udělat něco trochu jiného. Dvojka přichází s novým originálním příběhem, který se od jedničky liší. Chceme také hráčům představit některé nové postavy, které v prvním díle vůbec nebyly. Máme nový set hrdinů a díky nim i novou sadu možností, jak je využít v příběhu. Nejsou to ale jen stejní protagonisté v mnoha různých provedeních. Také jsme přemýšleli, jak je spojit a soustředit do jednoho místa. V prvním Marvelu Super Heroes byl Manhattan, tentokrát jsme ale vytvořili něco o většího a dost odlišného.

Vytvořili jsme Chronopolis. Chronopolis je open-world oblast s odlišnými lokacemi, s odlišnými světy, které jsou spolu na jedné mapě. Můžeš v něm najít nové postavy s novými dovednostmi a odlišným způsobem boje, a když se oni postaví před nepřátele, je výsledný zážitek úplně jiný. Pokud ses před tím postavil dvaceti nepřátelům, tak jsi sice vyhrál, ale postavíš-li se jim znovu s novou postavou, musíš nad soubojem přemýšlet jinak. Máš proti sobě rozdílné druhy protivníků a musíš se naučit, proti komu se kdo hodí. Špatná postava povede k tomu, že v tom souboji hráč zemře.

Řekni mi prosím něco o čase. Na prezentaci totiž padlo, že čas hraje v celé hře důležitou roli. V jakém slova smyslu?

Ano, hlavní nepřítel totiž ovládá čas a cestuje v něm. Vytrhává jednotlivá místa z časové linie a ničí je. Z příběhového hlediska tak hráči navštíví spoustu míst v různých obdobích, od Egypta, středověké Anglie, část se odehrává v budoucnosti, do jiného New Yorku,… je toho vážně hodně. Ale není to jen o jednotlivých místech, čas používáme i jako mechanismus, který ovlivňuje hratelnost. Některé postavy mají schopnost převinout čas zpět, za některé dokonce i hraješ. V praxi to vypadá tak, že potřebuješ interagovat s nějakým předmětem, ale protože je rozbitý, tak se musíš vrátit zpět v čase a opravit jej.

To zní zajímavě. Čas se po nějaké akci převrátí automaticky nebo jej přímo ovládáš?

Máš na to tlačítko. Musíš ale mít samozřejmě postavu, která danou schopnost má.

Trochu odbočím. Lego hry jsou známé svým specifickým humorem. Je složité i po tolika hrách přemýšlet nad tím, čím rozesmějete hráče tentokrát?

Nikdy jsem nad tím takhle nepřemýšlel. Pracuji v TT Games už přes deset let a jsem stále ohromen tím, co designéři nebo scénáristé dokážou. Celý tým, animátoři, všichni mají neustále nové čerstvé nápady, takže když čtu scénář hry, sám se musím smát tomu, co zase vymysleli. (smích) Je to od minule zase něco jiného, takže evidentně máme v týmu skvělé talentované zaměstnance.

Lego Marvel Super Heroes 2 - dojmy z Londýna
i Zdroj: Hrej.cz

Když mluvíme o humoru, mám na tebe poslední otázku. Ačkoliv Lego hry nejsou jenom pro děti a pro nejmenší, tvoří většinu vašich hráčů. Bohužel je ale Česká republika tak malá země, že se nevytváří česká lokalizace. Myslíš si, že přichází o velkou část hry, když nerozumí tomu, o čem se mluví?

Rozumím. Jde o to… vždycky musíme přemýšlet nad tím, jak si výsledek sedne, jak do hry zapojit audio a text tak, aby ta hra byla přístupná pro všechny. Takže to nejdříve zkoušíme potichu a zkoušíme, jaký je nejlepší set up scény. Opravdu věříme, že ta hra je potom srozumitelná, i když audio a text není lokalizovaný. Trochu ale může pomoct text, který vytváříme co nejjednodušší. Tento problém řešíme neustále, víme o něm. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama