inzerce

Kingdom Come: Deliverance – dojmy z E3

28. červen 2017 16:45 / Zdeněk Princ / Preview / Diskuze (55)

Související hry

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20792015
TomKQT napsal 30. 6. 2017 v 21.10

Jsoucno: Šlo mi o celý ten realistický a logický sled událostí.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 30. 6. 2017 v 18.17

_Gabriel: A navíc, i když jseš arcimág, mágové v jiných městech tě posílají do akademie :-) Mimochodem, třeba v Daggerfallu jsi snad ani jedno kouzlo nemusel použít, aby ses stal arcimágem, ale tam si s tím šlo dost dobře hrát, takže byla škoda to vynechat. Ve Skyrimu mi magie nechyběla, vystačil jsem si s lukem.

Pokud jde o účesy, tak myslím, že se nosily spíš delší vlasy. Ale to mám spíš z obrazů panovníků a vyšších šlechticů. Prostý lid a nižší šlechta možná volili praktičtější kratší sestřih. Raději do toho nebudu moc šťourat, Vávra snad ví, co dělá. Mám tak nějak zažitou představu pážete s účesem "podle hrnce", ale to budu mít možná z nějakého filmu, který to moc neřešil.

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 30. 6. 2017 v 17.59

Dnes hraní KDC na kanále RaderCZ od 18:00 E3 build
https://www.twitch.tv/radercz

Editováno: 30. 06. 2017 v 18.06

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 30. 6. 2017 v 17.38

Mitsurugi: Já taky ne :D Ale Vávra to má určitě zjištěné, takže mu věřme, že undercut byl i ve středověku :D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 6. 2017 v 17.07

_Gabriel: Ve středověkých účesech se fakt nevyznám :D

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 30. 6. 2017 v 17.02

Mitsurugi: Pravda, pravda. Magie ve Skyrimu je neskutečně tragická, navíc ta hra absolutně nereflektuje ani to, že se hráč na magii vůbec nesoustředí, takže se můžeš stát arcimágem celé magické univerzity jen s jedním kouzlem, který se naučíš pro vstup do jejich cechu. Combat to je bída neskutečná. V době Oblivionu vyšlo i první Two Words s daleko menším rozpočtem a i tam byl combat daleko použitelnější. Skyrim sem dohrál za assasina, to se mně zdálo z celé hry ještě +- použitelné. Na Morrowind mám jen kladné vzpomínky, i když to bylo místy frustrující a těžké.

BTW:
https://youtu.be/LX4nHJMW6gc

0:27, hezký undercut, opravdu ve středověku nosili rytíři undercut? Nejsem si tím moc jistý :)

Editováno: 30. 06. 2017 v 17.06

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 30. 6. 2017 v 16.53

Smaug.: Tak po dnešní lekci přiznávám, že toho asi o šermu moc nevím. Ale ještě se nevzdávám! :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 6. 2017 v 16.39

_Gabriel: Je pravda, že Oblivion je po mnoho stránkách lepší, než Skyrim, akorát ten combat je tam ještě větší tragédie, než ve Skyrimu. Zase za mága je to mnohem větší sranda, stejně jako v Morrowindu si tam jde uklohnit dobré kombinace efektů, zatímco ve Skyrimu je to jenom o tom, vynulovat enchanty spotřebu a spamovat jedno trapné kouzlo pořád dokola.

Ale stejně mám nejradši Morrowind, ta hra jde tak krásně rozbít, jednou jsem si hrál s alchymií a udělal jsem si potiony na zvedání inteligence a regen many co měly trvání v řádu stovek let :D

Editováno: 30. 06. 2017 v 16.45

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 30. 6. 2017 v 16.36

Mitsurugi: Tak Morrowind jsem si ve své době užil. Oblivon víceméně také, ale nebyla to už žádná hitparáda, popravdě nevím, jak bych se na Oblivion díval teď. Skyrim je na ten rozpočet neskutečně odflákly a přehodnocený, navíc to dojí i 6 let po vydání. Ta hra mi ukradla dost hodin, takže Skyrim v lásce opravdu nemám. Osobně mi vadí z celé série jen Skyrim, ale rozhodně nebudu používat slovíčko "nesnáším" na celou sérii.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 6. 2017 v 15.39

_Gabriel: Ještě řekni, že máš rád Skyrim a Oblivion :D

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 30. 6. 2017 v 14.52

Ocelotr2.0: myslim ze v Zaklinaci se do tebe klidne tei typani pusti beze stychu ne?

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 30. 6. 2017 v 14.51

Cokovenecek: Jsem rád, že tu mám mluvčího, ale uvítal bych, kdybys tedy byl pro příště alespoň přesný a nevymýšlel si :)

Mejthyas: Jen tím oslovením "chlapče" jsi jasně ukázal, že jsi typický hardcore hráč současnosti :)

Editováno: 30. 06. 2017 v 14.51

Nahlásit nevhodný obsah

1236185
Zdeněk Princ napsal 30. 6. 2017 v 14.16

Ocelotr2.0: Ne, tady se do tebe pustí klidně všichni najednou ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 30. 6. 2017 v 14.09

Jsoucno: ... z nichž čtyři se budou tvářit drsně a jeden bude bojovat, tak jako v každé hře (ASSASIN´S POO) ? Nebo to bude jinak ?

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 30. 6. 2017 v 14.06

TomKQT: to mi prave prijde debilni- najednou budu v boji sam proti peti, super

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 30. 6. 2017 v 14.04

Smaug.: to je prave asi presne ono - na jednu stranu teda je to zpracovano verne a je videt, ze to neni machani mecem padni komu padni, tudiz opatrnost je na miste. Ale vzhledem k poctu vydrzi zasahu mi prijde, ze to vlastne spolu nefunguje. Bud udelate souboj vice akcni, jako treba Zaklinac nebo For Honor, kde Vas par ran nezabije a vypada to efektne, nebo souboje hodne rozvazne, a kazda rana vedle nebo zasah znamena hodne, treba Dark Souls.

U KCD mi to prijde presne proti sobe - souboje opatrne, ale s vydrzi takovych zasahu, ze to je nudne - vesmes to na mne pusobi spise nejakym upizlanim soka a nejak to ve mne nevyvolava zadostiucineni ze jsem ho porazil.

A k tomu prvku nahody, no, uz vidim, jak se nekdo vypravi cestou lucistnika a bude tam nejake RNG ktere bude hazet miss shots i stojicimu protivnikovi o dva metry zady ke mne, to bude panecku sranda.

Kazdopadne, porad je to beta, neni to hotove - jeste by se na tom dalo zamakat a mozna treba souboje udelat vice sviznejsi. Chapu, pro fajnsmekry dobry, ale takhle uz ted vim, ze mne to bavit nebude, bohuzel. A to jsem fanda Dark Souls, Nioh, Zaklinace a na vsech mne souboje bavily, ale byly spravne pojaty. I v tom For Honor to bylo super, tam to bylo zabite zase jinak.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 30. 6. 2017 v 13.56

"Pokud umřete, následuje samozřejmě načtení poslední uložené hry, můžete se však přesile postavit, teoreticky uspět a vrátit se do svého tábora. Tam naleznete zbytek svých spolubojovníků v opravdu špatné náladě, jenže jim stačí říct, že jste dokázali bitvu vyhrát i bez nich a jste za hrdinu."

Jestli budou takovéto věci opravdu fungovat (a nebude to jen jeden konkrétní striktně naskriptovaný případ), tak smeknu až na zem. A předtím si ještě koupím klobouk, ať mám co smeknout.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 6. 2017 v 09.59

OneShot: Doufám, že HEMA, ne moderní šerm :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 30. 6. 2017 v 09.47

OneShot: Pak dej vědět, jak jsi dopadl. Kdysi jsem měl podobné touhy, ale lenost zvítězila, tak jsem jen teoretik.
Podle mě je to zpracované celkem realisticky, jen z logických důvodů trochu osekaně (což třeba vylepší). Problém je hlavně v tom, že šerm, ve kterém jde o život je v principu hodně opatrný a proto celkem zdlouhavý a nepříliš zábavný. Vávrovi hoši to navíc podtrhli tím, že postavy vydrží docela dost zásahů bez toho, aby se viditelně zhoršila jejich akceschopnost (což je hodně nerealistické). Tohle má podchycené třeba ARMA - trefí tě do ruky, přežiješ, ale mířidla se ti třepou tak, že nic netrefíš. Nebo do nohy a můžeš se akorát plazit. Pro RPG by to bylo příliš drsné, ale nějaký vliv by zranění mít měla. Kurňa, vždyť i stařičký Dungeon Master s tím nějak operoval.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 6. 2017 v 08.49

Silesian: Jedna dobrá rána, helmy totiž, překvapivě, jsou docela užitečné.

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 30. 6. 2017 v 08.38

Jsoucno: Souhlas, soubojový systém z For Honor by byl takový zlatý střed.
A teď mě všichni omluvte, zaplatil jsem si kurz šermu, abych z pohledu vlastních očí viděl, jak že má tedy vlastně vypadat.

Editováno: 30. 06. 2017 v 08.38

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 30. 6. 2017 v 08.34

Smaug.: Adventury si čas od času rád zahraju, ale tam skutečně člověka táhne příběh (což by mohl být u openworldu problém, navíc zkrátka o příběhu Kingdom Come nic nevíme) a dost často bývá hratelnost adventur založená na logických problémech, což tady předpokládám nebude, tohle adventura není.
Ano, vím, že existují hry založené na stealthovém postupu, ale dokonce i v takovém Splinter Celu nepřátele raději zastřelím, než abych je obcházel (což asi, pravda, dělá málokdo).
Ale také předpokládám, že je dobře když sem napíšou lidi napříč celým herním spekterm, a ne jen skalní fandové. Já sice nemám nějak zvlášť v oblibě RPG hry, ale třeba takový Deus Ex nebo Zaklínač patří mezi moje nejoblíbenější série, protože jsou to zkrátka tak dobré hry, že se přes ty RPG prvky přenesu.
A já bych i Vávrovi přál, aby se zařadil po bok těchto velikánů, jen to zatím podle ukázek nevypadá, toť vše.
Ale byl bych rád, kdyby sem napsal i někdo, kdo hrál/hraje betu, ukázku už jsme viděli všichni.

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 30. 6. 2017 v 08.18

udh: To já si zase v každé hře chci aspoň trochu zabojovat, pokud není příběhově silná natolik, že příběh táhne sám o sobě, což by mohl být, jak jsem psal, u openworldu problém.
Je velký rozdíl mezi reálným zasazením a realistickou herní náplní- to první vždycky uvítám (mám radši hry bez monster a podobných nesmyslů), to druhé zcela upřímně nenávidím (hardcore hry jako ArmA prostě nejsou pro mě, nebaví mě, ani je nezvládám hrát).
Ohledně Battlefieldu 1 souhlasím, to byla fakt špatná hra, na druhou stranu čekat v ní u Verdunu půl roku v zákopu by byla možná ještě horší varianta.
PS. O Skyrimu se vůbec nezmiňuju, ani jsem ho nehrál, tak nemůžu chválit, ani kritizovat.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 30. 6. 2017 v 08.10

OneShot: O adventurách jsi neslyšel? Navíc spousta her, kde je normálně boj dost důležitou částí, se dá projít bez něj. Buď pomocí stealth technik, útěků nebo třeba diplomacie. Některé hry dokonce nebojové řešení zvýhodňují větším množstvím získaných zkušeností. Neříkám, že styl, který hráče tlačí do nebojových řešení tím, že boj není zábavný, je dobrý, ale jen to, že ze hry zbyde ještě dost na to, aby dobrá zůstala (i když s dobrým bojem by byla lepší). Například v Planescape: Torment nebyl boj dobře řešený (alespoň mě tedy vůbec nesedl) a jaká to byla hra.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 30. 6. 2017 v 08.07

udh: no a to tam chces chodit po lese? Tak to radeji pojedu ven s pritelkyni nekam do ceskeho krasu a uziju si stokrat lepsi akci :)

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 30. 6. 2017 v 08.05

Kluci, ja teda vetrim desny pruser. Ty souboje jsou absolutne nudne, nic co by mne na nich bavilo. Spise to vypada jak kdyz se kluci na larpu rezou klackama nez bitva. Chapu ze to chteji real, ale je to suche jak krovi v parnem lete. Hmm a tady by ten system soubojovy z FOR HONORU byl sakra dobry, hlavne mam pocit, ze ani ti lidi co delaji tyhle videa, neumi ty souboje moc ovladat. Chapu, ze tuna veci ve hre je super, ale tohle je proste oser. Prece jenom, je to hra o rytirich, ne o alchymistovi co chodi po horach a hleda rubedo a ignium.

Mejthyas: Hmm, tak zrovna zacit treba s sermem je u nas celkem obvykla vec :)

Editováno: 30. 06. 2017 v 08.11

Nahlásit nevhodný obsah

20818484
udh napsal 30. 6. 2017 v 05.10

OneShot: Tak souboje je posledni co mě na ty hře zajímá... A horší úkoly než ve skyrimu? To snad už ani nejde. A příběh byla hrozná slátanina pro náctiletý tak akorat...
PS: Simulátor a hra která je založená na realitě je rozdíl .Třeba jako když Dice sprznilo první světovou že se mi chtělo blejt...

Editováno: 30. 06. 2017 v 05.14

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Cokovenecek napsal 30. 6. 2017 v 00.40

Mejthyas: Špatně, Skyrim nesnáší, Oblivion také. :D
Jestli chce hrát fantasy hry, budiž, ale ať nepronáší hlouposti ála simulátor není hra.To už je trefené.
Samozřejmě, že je.Definice hry nemá s tímto nic společného.

Editováno: 30. 06. 2017 v 00.41

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 30. 6. 2017 v 00.17

_Gabriel: Přesně tak, realita je realita, hra je hra, a když si vzájemně lezou do zelí, nedopadá to příliš dobře.
Hru z období středověku bych si zahrál, předpokládám, tak jako většina, zejména kvůli soubojům s rozličnými historickými zbraněmi. Zatím ale právě souboje vypadají jako ta nejméně zábavná a nejvíce frustrující součást hry, navíc podle Zdeňka i založená na náhodě- podle mě má hru ovládat hráč, a ne naopak.
Tak den dva zpátky jsem tu četl komentář typu: "Hra bude super, ale projdu ji bez soubojů, ty moc dobré nejsou." To by sice bylo řešení, ale řekněte mi, když vyhodím souboje, co mi v té hře vlastně zbývá? Jako asi nejpřiléhavější označení mě napadá simulátor života kováře ve středověku- spousta konverzace, spousta chození, a mezitím nějaké drobné úkoly typu přines/odnes (protože soubojům se vyhýbáme).
Jasně, mohl by to zachránit příběh, ale je to open-world hra, tak předpokládám, že bude notně rozmělněný. A kdybych měl mezi cutscénama jen chodit od jednoho maníka k druhému a pak jen vybírat dialogy, tak by mě to upřímně asi fakt nebavilo.

Editováno: 30. 06. 2017 v 00.26

Nahlásit nevhodný obsah

12194789
Mejthyas napsal 30. 6. 2017 v 00.05

_Gabriel: A právě pro tebe chlapče jsou stvořené hry typu Elder Scrolls a jiné :-) Né že bych je tím hejtoval ...na Oblivionu a Skyrimu jsem strávil hezkých pár hodin.

Nicméně her s realitou úrovně nula je na rozdávání ...proto si úžívám každé hry která má minimálně pokus o to se realitě přiblížit ..... je to prostě o tom že si vyzkoušíš něco co by jsi v normálním životě jen tak dělat nemohl .....ať už se jedná o pilotování letadla ...jízdě v tanku ....nebo boji na život a na smrt s chladnou čepelí.
V tom je podle mě ta nádherná stránka všech simulátorů a hard core her ...Ten pocit dělat něco co se může stát ...ale víš že to prostě jen tak na ulici neuděláš :-)

Nahlásit nevhodný obsah

Kingdom Come: Deliverance

  • Vydavatel:
  • Žánr: Akční RPG