Kane and Lynch: Dead Men Článek Kane and Lynch: Dead Man

Kane and Lynch: Dead Man

Blixa

Blixa

26. 8. 2006 22:47 4
Reklama

Pokud nás letošní Games Convention v Lipsku něčím skutečně překvapila, bylo to nadprůměrně vysoké množství velmi nadějně vypadajících her. Možná to bude i tím, že oproti E3 je v Německu předváděno méně titulů a každá předváděná hra pak člověku utkví více v paměti, nicméně faktem je, že zatímco po absolvování E3 nejsem většinou schopen vyjmenovat tři hry, které se mi nejvíce líbily, po GC nemám s podobným výčtem větší problém. A našel bych i více, než jen tři příklady. Do nejvyššího triumvirátu by se ale bezesporu dostala akce Kane and Lynch, která mimochodem byla jednou z mála her, které si v Lipsku odbyly svou historicky první novinářskou prezentaci. Projekt dánských sympaťáků z IO Interactive, kteří si jako jedni z mála zachovávají již několik let status neomylných střelců kvalitních her, vypadá zatraceně dobře – kombinuje v sobě jednak prvky obou předchozích projektů firmy (série Hitman, Freedom Fighters), ale částečně i Fahrenheita, noir filmů a temných komiksů typu Sin City. Hru nám v rámci suverénně nejdelší prezentace na GC 2006 (něco přes hodinu) předváděl hlavní animátor série Hitman a momentálně „režisér“ Kane and Lynch, Jens-Peter Kurup. Mimochodem, ještě nikdy jsme neviděli chlapíka, který by se na prezentování hry o dvou pološílených psychopatech hodil více – Jens-Peter totiž po celou dobu prezentace vypadal, že by většinu přítomných nejraději okamžitě zabil a každý jeho úsměv mrazil. Po rozjásaných PR a manažerech z jiných stánků šlo o vítanou změnu, i když o samotě v jedné místnosti bych se s tímhle týpkem nacházel celkem nerad… :-)

Ahojko dvojko…

Kane and Lynch bude hrou pro dospělé, IO Interactive nehodlají dělat žádné kompromisy a v Eidosu zřejmě našli distributora, kterému známka Mature vadit nebude. Z toho plyne i další fakt - autoři berou svou hru smrtelně vážně a očekávají, že hráči, jinak skupinka tíhnoucí spíše k cynismu a levným příběhům plných drsňáků bez mozku, na tento koncept přistoupí. Hrdinové téhle hry totiž mozek v hlavě mají a co na tom, že minimálně jeden má s jeho zvládnutím nezanedbatelné problémy. Jmenuje se Lynch a vážné psychické problémy jej nakonec přivedly na osudovou životní křižovatku. V záchvatu šílenství zavraždil svou ženu, byl usvědčen a odsouzen k trestu smrti. Nyní je z cely smrti převážen na místo, kde bude usmrcen a je naprosto odevzdaný a smířený se svým krutým osudem, za který v podstatě nemůže. Oproti tomu je Kane psychicky zcela zdravý, kdysi dokonce sloužil jako žoldák v armádě. Jeho problém vznikl v okamžiku, kdy se nešťastnou shodou okolností zabije Kanův syn a zhrzený otec narazí na tajnou skupinu zvanou Sedm, jejíž sedm členů ovládá mnoho světových událostí ve světě politiky, byznysu a samozřejmě i zločinu. Při jedné akci ale všichni členové skupiny zemřou a Kane, jako jediný přeživší, je zatčen a při transportu do vězení se potkává s Lynchem. Oba muži se neznají, ale nejsou si sympatičtí od prvního okamžiku, co se vidí. V tu chvíli se do příběhu zapojuje hráč a postupně začne rozplétat složité osudy obou záporných hrdinů. Transportní vůz je totiž přepaden…

V nouzi poznáš nepřítele

Okolnosti příběhu nakonec donutí Kana a Lynche spolupracovat, Kane je totiž vydírán únosci své manželky, kteří mají zároveň zájem i o Lynche. Vzájemné antipatie obou mužů se tak samozřejmě ještě prohlubují a Jens-Peter několikrát charakterizoval jejich vztah jako čirou nenávist. Oba mají odlišnou motivaci k tomu, co dělají a jejich zájmy jdou v podstatě proti sobě. Oba navíc nehrají o naději – Lynch je vyřízený tak jako tak a Kane může svou manželku zachránit jen za cenu svého vlastního života. Příběh Kane and Lynch je prostě beznadějný. Dočkáme se zoufalých činů, které ale zároveň představují jediné východisko. Hrdinové nejsou „cool“ a nemají dobré úmysly. Jsou pohromadě, ale chtěli by být zvlášť. Vrah a zrádce na cestě do záhuby – tak zní znepokojivé moto Kane and Lynch.

Vše, jen ne hardcore

Z výše uvedeného by se možná mohlo zdát, že Kane and Lynch bude hrou jen pro úzkou skupinu lidí, která to s hrami myslí vážně. Jens-Peter nás nicméně ujistil, že tomu tak není, a že hra má být zacílena na typické sváteční hráče, kteří již dosáhli určitého věku a většina dnešních her jim připadá plytká a dětinská. Žánrově půjde o third person akci, přičemž ovládání má být maximálně jednoduché a rychle pochopitelné. Nedočkáme se žádných briefingů a vysvětlujících animací, čímž chtějí IO přidat na významu dialogů. Ovládat budete Kanea, ve hře nebude žádné přepínání ovládání na Lynche a jedinou možností, jak druhého hrdinu ovládat bude kooperativní mód dvou hráčů na jedné konzoli nebo PC. V Lipsku jsme viděli dvě mise, nicméně hra pochopitelně stále není zdaleka tak odladěná, jak by měla být a ani graficky na tom není nijak převratně. Jens-Peter nás ale ujistil, že IO chtěli nejprve dokončit základní build, ve kterém se již dá normálně hrát a až nyní se začnou soustředit na grafické efekty a vyladění hratelnosti. Ta bude mimo jiné spočívat i ve spolupráci jednotlivých postav, přičemž váš tým nebude vždy složen jen ze základní dvojice, ale i z dalších vedlejších postav. I ty mají svou vlastní motivaci a chovají k vám určité sympatie či antipatie, z čehož plyne, že občas vašim příkazům nemusejí naslouchat a odmítnou pomoc. V praxi to bude vypadat třeba tak, že vám nějaká postava odmítne předat třeba zbraň nebo jinou věc, na které jí záleží.

Záhady zůstávají

Jens-Peter Kurup se během své prezentace často odmlčel, začal tajemně listovat velkou složkou s vytištěnými skeči a artworky. Jakoby přemýšlel, co nám chce říci, a co už ne. Spousta tajemství tak zůstala neodkryta a bylo nám řečeno, že až se IO více rozhovoří, budeme ještě hodně překvapeni. Během prezentace jsme viděli jen misi odehrávající se na diskotéce, během níž Kane a Lynch unáší jakousi neznámou ženu ze zákulisí. Jens tvrdil, že jde o misi, která se svou hratelností podobá spíše Hitmanovi, ale že podobných úkolů bude ve hře spíše méně. Mnohem typičtějším příkladem hratelnosti, blížící se frenetické akci z Freedom Fighters, pak měla být druhá mise, kde Kane vede tým čtyř lidí, kteří nejprve slaňují po obřím mrakodrapu, aby se tak dostali do zasedací místnosti jedné velké korporace a mohli zlikvidovat jejího šéfa. Všechny předměty, nábytek i zdi v budově bylo možné rozstřílet, čímž nám Kane and Lynch trochu připomněl konzolovou akci Black. Jens-Peter nicméně tvrdil, že zatímco rozbíjení prostředí bylo v Black základem hratelnosti, v jejich hře jde jen o doplněk.

Tak, to je z lipských dojmů z Kane and Lynch: Dead Man vše. Dodat už lze snad jediné – na tuhle hru se těšíme. A to tak, že MOC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama