Injustice 2 - dojmy z Gamescomu
i Zdroj: Hrej.cz
Injustice 2 Článek Injustice 2 - dojmy z Gamescomu

Injustice 2 - dojmy z Gamescomu

Pavel Makal

Pavel Makal

8. 9. 2016 09:01 1
Reklama

Návštěva stánku společnosti Warner Bros. Interactive Entertainment se rozhodně řadí k těm příjemnějším, které jsem během svého pobytu na Gamescomu mohl absolvovat. Naprosto skvělá organizace a svižný průběh zajistily, že byl čas strávený za dveřmi s výmluvným nápisem Injustice 2 prost jakýchkoli zádrhelů a já se mohl v klidu soustředit na absorbování dojmů z chystané superhrdinské bojovky. Skoro hodinová prezentace se soustředila nejen na komentované záběry z hraní, ale hlavně poskytla i celkem velkorysý objem času na utvoření osobní zkušenosti skrz hratelné demo se slušnou řádkou dostupných postav.

BOJEM KU ZLEPŠENÍ

Ústředním motivem druhého dílu Injustice je podle tvůrců slogan „Každá bitva tě definuje“. Výjimečně se nejedná jen o prázdná slova, nýbrž o poměrně věcný a přesný popis skutečnosti. Pokračování rubačky z roku 2013 totiž každý váš zápas v jakémkoli herním režimu zhodnotí a na základě výsledků odmění novými kusy výstroje, schopnostmi a údery. Tento jednoduchý RPG element přináší do stagnujícího žánru velmi příjemné osvěžení a hlavně poskytuje neuvěřitelnou paletu možností, jak se svou oblíbenou postavou hrát. Autoři ze studia NetherRealm se zaklínají miliony kombinací, které můžete na své Batmany, Supermany a jakékoli další many či womany navléknout. Nové oblečení navíc nemá jen vizuální dopad, a ačkoli je rozhodně zajímavé, že by proti sobě v multiplayeru takřka nikdy neměly nastoupit dvě shodně vypadající Harley Quinn, mnohem podstatnější jsou unikátní bonusy, které jednotlivé kousky garderoby poskytují.

Autoři si od sbírání nového vybavení slibují větší svázanost mezi hráčem a jeho oblíbeným a vypiplaným bojovníkem.

Chcete příklad? Masivní hyperinteligentní primát jménem Gorilla Grodd například získá rukavice, které poskytují bonus 3% na poškození elementy z prostředí. Jste zvyklí využívat interaktivní prvky arény a mlátit svého protivníka třeba vhodně odstaveným autem? Tak to jsou tyhle rukavičky přímo pro vás a určitě budete chtít najít několik dalších podobných kousků do sady, aby se poskytnutý procentuální bonus pěkně navýšil. Podobných vylepšení by hra měla nabízet desítky, a vy si tak po každém zápase můžete svou postavu ještě blíže upravit svému kýženému hernímu stylu. Autoři si od této novinky slibují větší svázanost mezi hráčem a jeho oblíbeným a vypiplaným bojovníkem. Celý systém působí jako další krok k totální customizaci, který nakousl už Mortal Kombat X možností volit si u každé postavy jeden ze tří herních stylů. Při ukázkách, jak vypadají superhrdinové a padouši na začátku hry a po několika hodinách hraní, je naprosto evidentní, že půjde o velmi zábavný a co se hratelnosti týče značně přelomový herní prvek. A takové máme rádi.

HLAVOU ZEĎ PRORAZÍŠ

Co se týče samotné hry, byly nám v komentované části představeny dvě postavy. Už zmíněný Gorilla Grodd se primárně zaměřuje na brutální wrestlingové chvaty, díky vysoké inteligenci mu ale není cizí ani telekineze a nebojí se do svých útoků zapojit značný elektrický náboj. Na druhou stranu ďábelský Atrocitus, tedy prakticky Red Lantern, je stvoření zmítané vztekem a vyžívá se v krvavé magii. Aby ale nepůsobil až tolik drsně, dali mu tvůrci do vínku společnost v podobě roztomilého koťátka. Lžu. Kočka není ani trochu roztomilá, je to pěkná bestie a kromě škrábání a drásání si umí vypomáhat ještě střílením laserů. Zkrátka mazlíček k pohledání. Během sledování herních záběrů jsme byli upozorněni, že interakce s prostředím bude záviset na typu postavy. Zatímco někdo se visícího lustru chytí a využije jej k úniku na druhý konec arény, přímočařejší bijec jej rovnou urve a omlátí protivníkovi o hlavu. Návrat také oslaví brutální údery, které protivníka vyhodí z arény a nechají ho hodnou chvíli putovat od jednoho neblahého pádu k druhému. Tyto situace poskytují hře vítaný humorný element a zároveň mohou stát za nečekaným obratem ve vývoji zápasu. Asi vás také potěší, že i postavy, které oslaví svůj návrat z předchozího dílu, dostanou do vínku zbrusu nové ultimátní údery. Několik jsme si jich mohli prohlédnout a věřte, že je věru nač se těšit.

Tím prakticky skončila komentovaná část a konečně došlo na to, na co jsem se po celou dobu sledování záběrů se vzrůstající intenzitou těšil. Byli jsme vyzváni, abychom obsadili jednotlivé herní stanice a vyzkoušeli si Injustice 2 na vlastní kůži. Náhoda tomu chtěla, že se mi podařilo ukořistit si jednu jen pro sebe, ačkoli téměř všichni ostatní se u svých obrazovek tísnili ve dvou a byli nuceni hrát režim Versus. Byl jsem rád, že si mohu hru v klidu osahat bez nutnosti brát na kohokoli jiného ohled a brzy jsem se do boje tak zakousl, že jsem ignoroval i probíhající vědomostní soutěž o DC univerzu, ve které za správnou odpověď putovalo ke šťastnému výherci tričko. Ne, že by nebylo pěkné, ale situace na obrazovce byla přeci jen zajímavější. Veterány prvního dílu nejspíše potěší, že se z pohledu základní hratelnosti nic extrémně nezměnilo. Hra je pořád velmi svižná, ve verzi na PS4, kterou jsem měl možnost hrát, běží v naprosto stabilních 60 FPS a rozlišení 1080p. Ovládání není zbytečně komplikované, základní komba uchopíte během několika minut a brzy si už můžete užívat rozřešení půtek z dětství, kdy jste se s kamarády hádali, zda by na pěsti vyhrál Batman nebo Superman.

MAMI, JÁ JEŠTĚ NECHCI JÍT DOMŮ

Přítomný systém získávání nových kusů výstroje je zapojen velmi intuitivně, hra vám po zápase nabízí buď rovnou si předmět obléknout, nebo si jej uschovat do šatníku na později. Vyzkoušel jsem hraní za zmiňované duo Grodd a Atrocitus, stejně jako za Harley Quinn, Blue Beetla a mimo jiné i slavnou dvojku kamarádů do deště, Batmana a Supermana. Každá z postav má svůj unikátní herní styl i atmosféru, kterou kolem sebe před začátkem zápasu šíří. Autoři tvrdí, že chtěli akcentovat dekády trvající spojenectví i nevraživost mezi slavnými postavami z DC univerza, takže hecovací hlášky před každým utkáním působí, jako by se jednotlivé charaktery mezi sebou dlouhodobě dobře znali. Kromě toho se máme těšit i na množství perliček a pomrknutí na fanoušky komiksů, jako je například Supermanův kostým s kladivem a srpem z příběhu Rudý syn, který si pohrává s myšlenkou, jaké by to asi bylo, kdyby malý Kal-El nepřistál v Americe, ale v Sovětském svazu.

Injustice 2 - dojmy z Gamescomu
i Zdroj: Hrej.cz

Upřímně, půl hodina uplynula jako voda a skoro se mi chtělo vyhrknout dětské „ještě chvíííliiii“. Injustice 2 má rozhodně potenciál nadělat v bojovkovém rybníčku pořádné vlny. Na poli profesionálního soutěžení zůstane zřejmě pozice Street Fighteru neohrožena, ale o to Injustice 2 snad ani nejde. Kvalitní sestava hratelných postav, průlomový systém vylepšování vybavení a velmi pohodlná a snadno uchopitelná hratelnost bez přímé nutnosti memorování extrémně složitých komb může z téhle hry udělat hit nejen pro fanoušky žánru, ale i pro ty, kteří mají rádi postavy z DC komiksů a z Lego her už vyrostli. A těch je více než dost.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama