Homefront: The Revolution Článek Homefront: The Revolution

Homefront: The Revolution

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

11. 8. 2015 15:03 12
Reklama

Začínat článek o dojmech z pokračování nějaké hry tím, že dojde na shrnutí věcí předchozích, nebývá zrovna nejšťastnější. V případě akce Homefront se ale rozhodně sluší alespoň v krátkosti připomenout příběh, který se kolem prvního i druhého dílu točí, ať víte, jak to někdy mohou mít hry těžké. V tomto případě se ale prokázalo, že všechno zlé může být k něčemu dobré a Homefront: The Revolution, který jsem si mohl na Gamescomu více než půlhodiny zahrát, z mnoha změn v průběhu vývoje vytěžil to nejlepší. Pokud si totiž pamatujete, první Homefront z roku 2011 byl lineární a poměrně krátkou akcí se skvělým námětem. Operoval s myšlenkou, že jsou Spojené státy přímo okupovány vojskem Severní Koreji, jenže ani to nestačilo, aby se ze hry stal skutečný hit.

Tehdejší vydavatel THQ však nedbal na kritiku a souběžně s vydáním hry oznámil zahájení prací na pokračování. To však zástupci THQ ještě netušili, že budou muset zanedlouho čelit bankrotu a budou přinuceni rozprodat portfolio svých her. Značku Homefront tak za půl milionu dolarů získal Crytek a vývojáři naznačili, že začnou pracovat na pokračování od nuly. Z lineárního pokračování se tak stala open-world hra, jenže ani v Cryteku v té době nemohli vědět, že s financemi na tom budou o pár měsíců později podobně jako předtím THQ. Už dohodnutá spolupráce na vydání hry s Deep Silver tak byla využita pro to, aby práva získala mateřská společnost Deep Silveru - Koch Media - a vývoj byl přidělen studiu Dambuster. Právě lidé kolem designéra Hasita Zaly pak přivezli Homefront: The Revolution na letošní Gamescom a svoji hru fakticky vzato znovu oznámili. Momentální datum vydání je nastaveno na příští rok, už nyní jsme ale měli k dispozici robustní ukázku celé řady herních prvků a mohu s čistým svědomím potvrdit, že Homefront má (znovu?) ambice zaujmout!

VŠECHNO OTEVŘÍT!

Jak už jsem uvedl výše, se změnou vývojářů se od základu změnil i styl, kterým bude Homefront vyprávět svůj příběh. Všechno podstatné platí - Spojené státy žijí pod krutovládou Severní Koreje, po dvou letech okupace se však konečně ve Philadelphii zvedá vlna odporu a v pozadí bují myšlenky na revoluci. Odtud samozřejmě pramení i podtitul hry a celková nálada, která vyzařovala i z hratelné ukázky. Bojechtiví jedinci už zmapovali svého nepřítele a začínají vystrkovat drápky, což je příhodná doba na to, aby do revolučních snah zasáhnul i hráč a celé věci pomohl. Už na první pohled to ale bude mít poměrně složité, protože je celá hra koncipována tak, aby vám dávala neustále najevo, že revolucionáři tady tahají za kratší konec. Po ulicích města, rozděleného na několik distriktů, se totiž neprochází pouze vojska KLDR, ale také mechanizované jednotky, pokročilé pátrací i útočné drony a další technika, která dalece přesahuje vaše možnosti. I proto se celý boj odehrává jakoby bokem, a pokud možno proti izolovaným skupinkám překvapených vojáků. Na tomto místě je nutné pochválit vývojáře za přístup k tomu, jakým způsobem hlídkami v ulicích pohybují - nestíhal jsem sice sledovat ostatní hráče kolem, ale mě osobně se nepodařilo najít v jejich přemisťování z místa na místo žádnou šablonu, a jak mi bylo následně potvrzeno, hlídky by skutečně měly chodit po zcela náhodných trasách.

Po distriktu nemusíte běhat jenom po svých, k dispozici je například motorka.

Pro účely hratelné ukázky vybrali vývojáři tzv. červený distrikt, tedy tu část města, která byla vybombardována a stala se přímou ukázkou moci KLDR. V lokaci se sice nepohybuje tak velké množství vojáků, jako například v zeleném distriktu, kde mají okupační vojska své velitelství, ale pořád je velmi nepříjemné se po bezútěšných ulicích pohybovat. Pokaždé, když vás totiž nepřátelé odhalí, ihned zburcují posily a po velice krátké chvíli čelíte buďto smrti, anebo nevyhnutelnému ústupu. Podobných momentů jsem během hraní zažil opravdu hodně a když si člověk uvědomí, že je lepší skutečně rychle zmizet, znovu se spojit se spolubojovníky a napadnout vojáky z jiné strany, otevírá se mu pro střílečku velice netradiční zážitek. Po distriktu navíc nemusíte běhat jenom po svých, k dispozici je například motorka a hlavně přátelský design okolí, umožňující nejen vjíždět do poničených budov a hal, ale také využívat nejrůznější nájezdy, skokánky a můstky k tomu, aby si vás vojáci nevšimli.

VŠICHNI HRAJEME PO SVÉM

Jednou z věcí, kterou vývojáři v prezentační místnosti zdůrazňovali, je naprostá svoboda vašeho rozhodování. Jistě, jako taková je orámovaná tím, kam vás daná lokace pustí a nakolik jste úspěšní v boji s přesilou, ale musím souhlasit s tím, že v tomto bodě působí nový Homefront jako kombinace Far Cry 3 a S.T.A.L.K.E.R. Na mysl se mi pak vkrádala i podobnost s The Division, ovšem s respektováním toho, že Homefront: The Revolution bude záležitost singleplayerová a spolubojovníky obstará umělá inteligence. Bohužel, ne všechny dojmy ze hry jsou pozitivní a právě fungování vašich parťáků patřilo v ukázce k tomu nejslabšímu. V boji se chovají až příliš chaoticky, nechávají do sebe střílet a bez možnosti jakkoliv je ovládat dělají všechno a nic. K lehkému údivu okolo stojících vývojářů jsem proto po několika minutách zvolil skutečnou sólo cestu a vrhnul se na osvobozování jednotlivých kontrolních bodů jako vlk samotář.

Možná jste se teď zarazili, že by Homefront byl natolik tuctovou záležitostí, v níž bychom jenom osvobozovali body na mapě, ale nenechte se zmást. Je sice nutné dojet na místo a splnit drobný úkol například v podobě aktivace vzdálené rozvodové skříně, ale než se na místo dostanete, čeká vás poměrně složitá cesta plná hektických momentů a vyhýbání se nepřátelům na poslední chvíli. Po osvobození části distriktu navíc nesmažete vojáky v lokaci z povrchu zemského, ale budete se moci spolehnout na další skupinu spolubojovníků a hlavně se vám otevře možnost prozkoumat další budovy v relativním klidu. Co v nich můžete nalézt? Ve zkratce řečeno - úplně všechno. Homefront totiž spoléhá na to, že budete v ruinách města nalézat drobná vylepšení pro svoje zbraně, případně se dostanete k nábojům či dalším kusům výbavy, aby byl boj o něco vyrovnanější a měli jste pocit, že se někam posouváte. Zbraní proto bude z tohoto důvodu ve hře opravdu hodně a bavíme se tu nejen o klasických samopalech, pistolích a puškách, ale také o specialitě v podobě tiché kuše nebo naopak futurističtěji pojatých zbraních protivníků.

OTEVÍRÁME PÍSKOVIŠTĚ

Pokud existuje nějaká konkrétní obava, která ve mě vzplála poté, co vypršel můj čas, bude to jen způsob vyprávění příběhu a posun směrem k závěrečným titulkům. Vývojáři totiž potvrdili, že hodlají svoji hru oprostit od příběhových filmečků a nechají všechno na hráči. Mám nicméně starosti s tím, zda se bez jakéhokoliv řízení opravdu budeme schopní posouvat tím správným směrem a hra neztratí svůj drajv poté, co si hráči osvojí základní pravidla a odhalí většinu toho, co Homefront nabízí. Na druhou stranu - hra je naplánována k vydání až v příštím roce a to, co jsme mohli v Kolíně nad Rýnem vidět, je pouze ranou ukázkou. I přes to ale Homefront: The Revolution vypadá k světu, běží na CryEngine a vzhledem k tomu, že na vývoji pracují lidé, kteří byli u válu už v době, kdy byla hra britským studie Cryteku přepracována do současné podoby, je zaručena vysoká míra umění se zmiňovaným enginem nakládat a posouvat jeho možnosti.

Mám starosti s tím, zda se bez jakéhokoliv řízení opravdu budeme schopní posouvat v příběhu tím správným směrem.

Těžko vypisovat detaily, co se grafického zpracování týče, opravdu jsem ale z hraní měl mnohem autentičtější pocit, nežli z hraní The Division, které zpracovává apokalypsou zmítané město spíše hollywoodským stylem, nežli s příklonem k realitě. Na válce totiž není nic pěkného, na následné okupaci také ne, a proto se není čemu divit, že ve hře převládá šedá a hnědá barva, doplňována rudou coby symbolem zla. V příštích měsících bude nicméně zajímavé sledovat, jak dokážou lidé z Dambuster Studios překonat výzvy v podobě orámovaného vyprávění celého příběhu a také zjistit, co nabídne kooperace. Právě s ní by hra měla dostat úplně jiný rozměr a je velká škoda, že s ní vývojáři bohužel nepočítají do příběhové části...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama