Hitman 5: Absolution Článek Hitman: Absolution

Hitman: Absolution

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

16. 8. 2012 22:29
Reklama

Po kolínském výstavišti se pohybuje velká spousta lidí v herních kostýmech, zdaleka nejvytrvalější je ale jednoznačně Hitman. Sice se neprodírá davem lidí a nic nerozdává, ale od rána do večera stojí před svým vlastním stánkem a každému, kdo na něj byť jen na chvilku namíří foťák nebo mobil, ihned zapózuje. Láká tím lidi, aby se přišli podívat na jeho hru, a tomuhle vábení se nedá odolat.

První krůčky v kůži zabijáka

Vývojáři z IO Interactive přivezli do Kolína hratelnou betaverzi, která sice obsahuje jen jedinou misi, ale člověk má alespoň dostatek času a prostoru vyzkoušet si různé postupy. Abyste se trochu vžili do děje, představte si zaprášenou ulici se spoustou odpadků, popelnic a mopedů. Tou ulicí prochází agent 47 ve svém černém obleku. Je nenápadný jako sáně v létě, ale to v tuhle chvíli nehraje roli. Před ním se totiž otevírá brána do čínské čtvrti, ve které se dá jednoduše ztratit.

Zpracování uliček Chinatownu je věrné svým reálným předobrazům z velkých amerických měst a místy si skutečně přijdete jako ve snovém světě. Nejenže se v podstatě nemůžete hnout z místa, ale nestačíte se otáčet, kolik se toho kolem vás děje. Běhající děti, pořvávající trhovci, handrkující se pouliční obchodníci... Zkrátka mumraj nad mumraj, kterým se prodíráte k náměstí uprostřed. Právě tam se totiž nachází člověk, kterého musíte vzhledem k předchozím, a nutno podotknout, že zatím neznámým událostem zabít. Podobně jako v Assassin’s Creed tedy odstrktujete lidi kolem a pohyb celkově působí hodně plynulým, místy až éterickým dojmem. Takový je zkrátka Hitman.

Zabij! Jakkoliv...

Gymnastiku ale nebudete cvičit dlouho, protože cíl je na dohled a přichází ke slovu akce. Po vzoru předchozích dílů série se ale nedostante do koridoru a hra vám nebude nic diktovat. Zabít byznysmena, hlídaného několika ozbrojenými bodyguardy, je vaše práce a vy sami musíte začít přemýšlet. Nejjednodušší způsob je byznysmena střelit do hlavy a nikoho se na nic neptat. Pak ale počítejte s tím, že únik z čínské čtvrti neproběhne zrovna hladce. V momentě, kdy vytáhnete pistoli, se vám na paty pověsí první skupinka strážníků a bodyguardů, až vystřelíte, rozpoutáte peklo. Úroveň totiž není prázdná, jak jsme už ostatně popsali, takže případný úprk budou blokovat davy lidí a Hitman pravděpodobně skončí v kaluži krve.

Druhá možnost je vetřít se do blízkosti vytipovaného subjektu, což lze udělat například pomocí převleků. Stačí odlákat jednoho z bodyguardů, nebo jej sledovat při obchůcze a v boční ulici udeřit. Pak následuje rychlé převlečení a uklizení těla třeba do jednoho z kontejnerů. Hitman zkrátka popadne nebožáka, nadvakrát ho hodí do popelnice a zavře víko. V předchozích hrách by poté stačilo přijít na centimetr k byznysmenovi a uškrtit ho, v Hitman: Absolution ale žádný převlek nebude znamenat stoprocentní bezpečí. Máte holou hlavu, obličej, který nikdo neviděl, a pokud budete postávat u kolegů-bodyguardů příliš dlouho, odhalí vás. Nám se nakonec podařilo splnit hlavní úkol mise v převleku, tak jako tak ale vznikla v ulicích panika a únik se zkomplikoval.

Dva jednou ranou

Právě v tuhle chvíli ale přichází ke slovu soubojový systém, který počítá s hodně efektním tagováním nepřátel. Po stisku příslušného tlačítka se dostanete do tagovacího režimu, který je v podstatě hodně zpomaleným bullet-timem. V mezičase, kdy se celá scéna pomalu hýbe, můžete vybrat zbraně, v našem případě dvojice pistolí s tlumiči, zamířit do určité části těla a potvrdit, zda na místo vyšlete oba výstřely, anebo druhý věnujete někomu jinému. Až celou akci nastavíte, stačí ji potvrdit a pak si už vychutnat filmově střiženou animaci. Sympatické však je, že tenhle prvek nebudete muset využívat pořád, vše je čistě na vás. Pokud chcete střílet v reálném čase, samozřejmě můžete, jsou ale situace, kde se popisované zpomalené zabíjení skutečně hodí.

Kudy ven?

Co se týče umělé inteligence a tuhosti nepřátel, do cesty se vám postaví hned několik typů. Od civilistů, přes ozbrojené gangstery, až po policisty a příslušníky zásahových jednotek. Každý přitom reaguje trochu jinak, a zatímco kuchař se vás bude snažit dostat kudlou, pokud mu poničíte krámek, jednotka SWAT půjde přímo proti vám s brokovnicí. Vše se ale dá nějak vyřešit, a ačkoliv není akce Hitmanovou doménou, hra v těchto pasážích neztrácí. Pokud by se vám ale přeci jen akční postup nezamlouval, můžete na cestu ven jít zase trochu jinak. I my jsme ještě chvilku experimentovali se schovávačkou ve skříni, následnou popravou zmateného hlídače škrtící strunou a s dalším pokusem o projití středem v novém převleku. Že se to nakonec nepovedlo a Agent zemřel, nebereme jako neúspěch. Naopak, viděli jsme, jak varibilní Hitman: Absolution bude, a není důvod se na tohle pokračování netěšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama